آیا تردمیل در دوران بارداری بی خطر است؟


تردمیل در دوران بارداری بی خطر است

(آخرین به روز رسانی: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸)

بارداری یکی از شادترین و گیج کننده ترین دوران در زندگی یک زن است. هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند طاقت فرسا باشد. برای زنانی که عاشق ورزش هستند، این امر همچنین می تواند سوالات و تردیدهایی را در مورد نحوه ورزش در دوران بارداری ایجاد کند. هنوز هم می توانید در دوران بارداری ورزش کنید. در واقع، تا زمانی که پزشک شما موافقت کند، ورزش روی تردمیل می تواند برای شما و فرزندتان مفید باشد.

در دوران بارداری چه شدتی باید رعایت کنم؟

ورزش در دوران بارداری کمی متفاوت از برنامه تمرینی معمول شما به نظر می رسد. شما باید محدودیت های خود را بشناسید و مراقب باشید که بیش از حد خود را کار نکنید. به یک برنامه ورزشی متوسط ​​پایبند باشید. اگر به روتین شدیدتر عادت دارید و فوق العاده تناسب اندام هستید، احتمالاً می توانید کمی بیشتر از فردی با سطح فعالیت متوسط ​​انجام دهید. این ممکن است به این معنا نباشد که شما می توانید به کل روال خود ادامه دهید. شما همچنان باید خود را محدود کنید. پزشک یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند به شما توصیه‌های شخصی درباره محدودیت شما و میزان شدید تنظیم تردمیل به شما بدهد.

هر چند وقت یکبار باید تمرین کنم؟

اگر قبلاً یک برنامه ورزشی شدید نداشته اید، اکنون زمان شروع آن نیست. در عوض، سه بار در هفته به مدت حدود ۳۰ دقیقه روی تردمیل ورزش کنید. اطمینان حاصل کنید که بین تمرینات خود یک روز استراحت داشته باشید. شما باید به بدن خود اجازه استراحت، استراحت و بازیابی را بدهید. همچنین باید مطمئن شوید که پنج دقیقه قبل از تمرین و پنج دقیقه بعد از آن یک گرم کردن انجام دهید. شما باید این کار را حتی زمانی که باردار نیستید انجام دهید، اما اگر باردار هستید اهمیت بیشتری دارد. می تواند به کاهش خطر آسیب در هنگام ورزش کمک کند.

اقدامات احتیاطی که هنگام راه رفتن روی تردمیل باید رعایت شود

راه رفتن روی تردمیل در دوران بارداری بی خطر است

راه رفتن روی تردمیل در دوران بارداری بی خطر است، اما چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. اولاً، در حالی که نباید به میله های کناری تکیه دهید، یا از آنها برای تحمل وزن خود استفاده کنید، می توانید و اگر احساس می کنید تعادل ندارید، میله را نگه دارید. نگه داشتن روی میله ها ممکن است مانع از دست دادن تعادل شما شود و از هر گونه آسیب یا عارضه ای برای شما و نوزادتان جلوگیری کند.

همچنین باید به یاد داشته باشید که هنگام روشن یا خاموش کردن تردمیل کاملاً خاموش باشد. پس از شروع، می توانید به آرامی شروع به افزایش سرعت کنید. پس از اتمام تمرین، مطمئن شوید که سرعت را به آرامی کاهش دهید، سپس قبل از پایین آمدن تردمیل را کاملا متوقف کنید.

اگر احساس سرگیجه، سبکی سر یا ضعف دارید، باید فورا ورزش را متوقف کنید. ممکن است بیش از حد به خودتان استرس وارد کرده باشید، قند خونتان پایین باشد یا بدنتان دچار کم آبی شده باشد. قبل از اینکه دوباره ورزش کنید، باید چند روز استراحت کنید. اگر احساس نگرانی می کنید، باید با پزشک خود تماس بگیرید و به دنبال مشاوره باشید.

بدن شما در طول بارداری تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد و باید مطمئن شوید که تا حد امکان سالم هستید. این می تواند شامل یک برنامه ورزشی معمول باشد، یا می تواند به معنای استراحت از برنامه ورزشی منظم شما باشد. شما باید به بدن خود گوش دهید، مطمئن شوید که به محدودیت های خود پایبند هستید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی با پزشک خود در تماس باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/