آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را تسکین دهد؟


رژیم غذایی چگونه بر PCOS آیا می پذیرید؟

سطح انسولین در زنان به سندرم تخمدان پلی کیستیک بیشتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر انسولین کافی در بدن تولید نشود ، سطح قند خون افزایش می یابد. این امر در صورت مقاومت به انسولین نیز رخ داده است ، به این معنی که نمی توانید از انسولینی که تولید می کنید به طور خاص استفاده کنید استفاده کنید.

اگر بدن فرد به انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور می شود سطح بالایی از انسولین را پمپاژ کند تا سطح قند خون نرمال شود. سطوح بالای انسولین می تواند آندروژن های بیشتر شبیه تستوسترون در تخمدان ها تولید شود.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل داشتن شاخص توده بدنی بیشتر از محدوده طبیعی (اضافه وزن و چاقی) ایجاد شود. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتهای تصور شده ، مانند نشسته و غذاهای شیرین ، می توانم به انسولین مقاومت کنم و در نتیجه مشکل در کاهش وزن ایجاد شود.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای سرشار از فیبر می توان با کاهش سرعت هضم و کاهش قند بر خون و در نتیجه کنترل مقاومت به انسولین در زنان را به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید کرد.

گزینه های عالی برای غذاهای پر فیبر عبارت از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات ، از جمله کاهو برگ قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام

انواع توت ها

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر را تأمین نمی کنند ، اما به دلیل ایجاد احساس سیری طولانی مدت برای زنان در سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز ممکن است مفید باشند. عبارت از:

گوجه فرنگی

کلم پیچ

اسفناج

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه های مشابه بلوبری و توت فرنگی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین

دیدگاهتان را بنویسید