آیا زود بیدار شدن شما را شادتر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شوی! آیا این جمله می تواند صادق باشد؟ آیا افراد صبحگاهی شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید زمان بیداری صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم درباره بیدار شدن زودتر می گوید

اخیرا مطالعه 2021 منتشر شده در Jama Psychiatry دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شدند ، 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار داشتند. این کاهش ریسک می تواند به چند دلیل باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این نور طبیعی به تنظیم مجدد و تعادل ما کمک می کند. ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما با هم هماهنگ باشد ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی خود فایده ای را مشاهده می کنیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارند! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین ، شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل دارند در طول صبح کمتر عجله و استرس داشته باشند. به هر حال ، زودتر از خواب بیدار شدن به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبحانه خود را در آرامش و سکوت میل کنید ، ناهار خود را آماده کنید و حتی ممکن است سریع عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی سعادت خالص است! به علاوه ، شما از احساس دلهره آور دیر آمدن و عدم آمادگی دوری می کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ، ارزش این را دارد که دریابید بیدار شدن زودتر به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد پیدا کردن آنچه برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی خود

فرد صبح نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای آموزش بدن خود استفاده کنید تا با برنامه صبحگاهی بیشتر سازگار شود. قبل از اینکه بفهمید زودتر از خواب بیدار خواهید شد!

شماره 1 با آن قهوه های بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که قهوه های بعد از ظهر باید تمام شوند. اگر شما یک قهوه خور تمام روز هستید ، خودتان را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر میل کنید! در حالت ایده آل ، زمان قطع خود را ظهر تنظیم کنید! به این ترتیب ، تا زمانی که 8 تا 10 شب بچرخد ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب آرام قرار دارد.

اگر به افزایش انرژی در بعد از ظهر نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی بخورید یا برای یک تمرین سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل را آماده کنید

وقتی می خواهید عادات جدیدی را ایجاد کنید ، آماده سازی مهم است! شب قبل ، همه چیزهایی را که برای بیدار شدن زودهنگام نیاز دارید تنظیم کنید که به نوبه خود به خواب راحت تری کمک می کند.

  • ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید
  • لباس های خود را دراز کنید
  • یک صبحانه مقوی آماده کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان بیدار شدن شما آماده باشد
  • زودتر بخوابید ، بنابراین حداقل 7 ساعت می خوابید!

غذای آماده؟ اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای ایجاد یک خواب آرام انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این هک های ساده را دنبال می کنید ، صبح زود از خواب بیدار شدن آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 متعهد به زمان خواب مداوم باشید

خواب شما از ثبات بالایی برخوردار است. هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، تنظیم بدن برای شما آسان تر است. نتیجه؟ وقتی از خواب بیدار می شوید شادتر هستید!

و آیا بهترین راه برای هماهنگی با زمان خواب تعیین شده است؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن ، تنفس عمیق و واقعاً تلاش کنید تا قبل از خواب به ذهن آگاهی برسید.

شاید مدیتیشن کنید ، مجله ای بنوشید یا کمی چای آرام بخش بنوشید – آنچه را که برای شما جذاب است پیدا کنید. یک برنامه شبانه نه تنها زمان خواب زودتر را تشویق می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند سریعتر بخوابد!

مربوط: بایدها و نبایدها برای بهترین خواب شبانه به گفته یک متخصص خواب

شماره 4 کوچک شروع کنید

لازم نیست زود از خواب بیدار شوید. در واقع ، این آسان تر است که به آرامی به بدن خود کمک کنید تا خود را با برنامه خواب متفاوت وفق دهد ، به جای اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، می توانید فردا فقط 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. آهسته و پیوسته مسابقه را میبرد! ما می خواهیم بیدار شدن زودتر را در بلند مدت پیاده کنیم تا واقعاً از مزایای آن بهره مند شویم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح شادتر هستند؟ اغلب پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به موفقیت روز آنها کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که پر از چیزهایی باشد که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین احساس خود را داشته باشید ، مانند:

  • خوردن صبحانه مقوی
  • اولویت بندی سلامت روحی و جسمی با تمرین صبحگاهی سرگرم کننده
  • تمرین تمرکز حواس با مدیتیشن آرامش بخش
  • مطالعه یا روزنامه نگاری برای آرام کردن ذهن شما
  • با سگ خود قدم بزنید تا هوای تازه را طی کند و چند قدم صبحگاهی بردارید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مربوط: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی آغاز کردم و در اینجا آنچه برای سلامتی من انجام می دهد را مشاهده می کنید

شماره 6 خلق و خوی خود را دنبال کنید

حتی اگر مردم صبح شادتر باشند ، آیا شما صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید که وقتی از خواب بیدار می شوید سطح خلق و خوی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که آیا بیدار شدن زودتر به احساس بهتر شما کمک می کند یا خیر! به علاوه ، همیشه خوب است که خود را منعکس کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

آیا مردم صبح شادترند؟؟ زودتر بیدار شوید تا ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، همه متفاوت هستند. مهمترین چیز پیدا کردن یک سبک زندگی سالم است که باعث می شود شما بهترین احساس را داشته باشید. با این اوصاف ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – ممکن است بالاخره فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید