آیا شش وعده غذا در روز خوردن ، متابولیسم را بالا بردم؟


بیشتر افراد وقتی یه الگوی غذاخوردن جدید رو شروع کرد کن ، ۹ نفر از ۱۰ نفر اونا با استاندارد ۳ وعده غذایی اصلی و ۲ میان وعده یا ۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده شروع می کنن ؛ چرا؟ چون این همون چیزی است که در دنیای رژیم به ما پیشنهاد می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذا خوردن قوی ترینه.

تحقیق درواقع ادامه می دهد که مید را نشان می دهد که در رنگی که تعداد کالری یکسانی در طول 24 ساعت مصرف بشه ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم کسی که در روز 6 وعده غذا می خوره در خرید با کسی که در روز 3 وعده غذا می خوره وجود نداره!

بنابراین چرا ما خودمون رو درگیر این موضوع کردیم که “۶ وعده غذا در روز برای افزایش سوخت و ساز بدنم میخورم؟” اگر از هر ۳-۲ ساعت غذا نخوری ، بدن در حالت قهطی قرار گرفت و به جای آن از غذا برای تولید انرژی استفاده کرد ، شروع به ذخیره کردن آنها به شکل چربی می کنید “

بگذارید بهتون مطمئن بدیم که این اتفاق در باز ی زمانی کوتاه اتفاق نمی افتد.

جواب ساده برای این که چرا این موضوع اینقدر محبوب شد؟ تعصبات و افسانه های تغذیه که هرگز نمی میرند!

بذارید ما اونچه رو که زمان کار برای تعداد بیشتری از مراجعینم می بینم به شما بگیم:

خوردن ۳ وعده غذا در روز با یک میان وعده در جایی که نیازه (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) به نظر می رسه که از فعالیت انطباق و به طور کلی ، احتمال مصرف بیش از حد غذا (یا کالری) بهترین عملکرد رو دارد

واقع اینه ، هر زمان که ما غذا می خوریم ، فرصتتیه که بیش از حد غذا بخوریم- به خصوص اگر در طول روز به طور مداوم احساس گرسنگی داشته باشد. اگر زمانی که می توانیم ، تا زمانی که به احساس احساس سیری کنیم ، غذا بخوریم (که وقتی وعده های غذایی حجیم تر را در دفعات کمتر مصرف کرده ایم ، اتفاق میفته) احتمالاً کالری کمتری مصرف کنم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد برنامه غذاشون رو تغییر میدن ، به ما میگن که همه اونا در تمام طول روز به غذا فکر کن کنن

چقدر زمان تا وعده یا میان وعده بعدی مونده؟

آیا باید بعد از ظهر که 5 ساعت برای کار بیرونم ، وعده غذایی بسته بندی شده و با خودم ببرم؟

آیا باید برای این بدانید که دقیقاً کی باید غذا بخورم روی گوشیم ساعت تنظیم کنم؟

به نظرمیرسه وقتی در طول روز 3 وعده غذایی بزرگتر می خوریم ، مفیدترین باشه. این شیوه به ما اجازه میده که احساس “پری” و “سیری” داشته باشم به جای اینکه احساس کنیم فقط به مقدار کافی غذا بخوریم تا جلوی شکممون رو بگیریم. همچنین آزادی روانی بیشتر در مورد غذا داریم. اینطوری ما به طور مداوم به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم چون ۶-۵ ساعت زمان داریم قبل از اینکه بدنمون شروع به گفتن کنه من دوباره گرسنه ام!

این شاید برای شما نمایشی باشه!

اما این آزادیه! به خصوصی برای کسانی که برای مدت بیشتری در فکر “رژیم” و “محدودیت” هستن!

با این گفته ، ما هنوز شاهد افزایش تعداد زیادی هستیم که احساس می كنیم باید 3 وعده غذایی داشته باشیم بزرگ و ۳-۲ میان وعده بخورند. اما اگر دائما احساس می کنید که غذا را در تمام روز خود حاکم کرده اید و به نظر نمی رسید که سیر هستید ، ممکن است ارزش رو رو داشته باشید!

چالش ما برای شما اینه:

به جای استفاده از وعده های غذایی کوچک در روز ، غذا بخورید به وعده های بزرگتر و یک میان وعده تغییر دهید و ببینید چه احساسی دارید! شاید تازه فهمیده باشید که این ترفند ساده یک تعویض بازی برای شماست!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید