آیا منیزیم عنصر مفقودی است که باعث پوکی استخوان شما می شود؟

آیا نگران احتمال شکستگی استخوان هستید؟ آیا برای مدتی بیش از مقدار توصیه شده روزانه (RDA) کلسیم مصرف کرده‌اید، بدون اینکه هیچ بهبودی در اسکن تراکم استخوان DEXA داشته باشید؟

آیا منیزیم عنصر از دست رفته است که باعث استئوپنی شما می شود؟

بیایید این احتمال را در نظر بگیریم:

• منیزیم چیست؟

• چرا به منیزیم نیاز دارید؟

• چه غذاهایی منیزیم را تامین می کنند؟

منیزیم چهارمین ماده معدنی رایج در بدن است. حدود نیمی از کل منیزیم موجود در بدن در استخوان ها یافت می شود. فقط ۱ درصد از منیزیم مورد نیاز خون شماست. بقیه توسط عضلات و اعصاب شما استفاده می شود.

منیزیم برای بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی ضروری است. برخی از متخصصان تغذیه ادعا کرده اند که این ماده بسیار شبیه یک هورمون عمل می کند زیرا بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می گذارد. برای تنظیم ریتم قلب شما لازم است. در واقع قلب شما بدون منیزیم نمی تواند تپش کند. برخی از اورژانس ها به طور خودکار به هر بیمار سکته قلبی که دریافت می کنند منیزیم داخل وریدی می دهند.

برای افراد دیابتی، منیزیم برای تنظیم سطح قند خون و متابولیسم انرژی مورد نیاز است. در ارتقاء فشار خون طبیعی حیاتی است. همچنین به طبیعی نگه داشتن عملکرد عصب و ماهیچه کمک می کند. همچنین به عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به مقدار مساوی کلسیم مورد نیاز است. اگر کلسیم بیشتری نسبت به منیزیم دارید، کلسیم اضافی به جای استفاده از بدن دفع می شود. این یکی از دلایلی است که ممکن است کلسیم اضافی مصرف کنید و لبنیات زیادی مصرف کنید، اما همچنان کلسیم کمی دارید. مقدار کلسیم مورد نیاز بر اساس میزان توصیه شده روزانه وزارت کشاورزی نصف مقدار کلسیم تعیین شده است. با این حال، محققان اخیر تشخیص داده اند که مقدار باید به مقداری برابر با مقدار کلسیم به روز شود.

بسیاری بر این باورند که مقدار کم منیزیمی که در رژیم غذایی خود دریافت می کنیم به افزایش سرسام آور حملات قلبی در کشور ما کمک کرده است. و برخی افزایش پوکی استخوان را به همین کمبود نسبت می دهند.

برخی از منابع غذایی توصیه شده برای منیزیم به شما کمک می کند تا نیاز روزانه خود به حداقل ۵۰۰ میلی گرم را برآورده کنید. هستند:

بادام، ۱ اونس خشک بو داده ۸۰ میلی گرم (میلی گرم)

بادام هندی، ۱ اونس برشته خشک ۷۵ میلی گرم.

سویا پخته شده ½ فنجان ۷۵ میلی گرم.

اسفناج، منجمد، پخته شده ½ فنجان ۷۵ میلی گرم.

آجیل، مخلوط، بو داده خشک، ۱ اونس ۶۵ میلی گرم.

گندم رنده شده ۲ عدد بیسکویت ۵۵ میلی گرم.

بلغور جو دوسر، ۱ فنجان ۵۵ میلی گرم.

سیب زمینی پخته شده با پوست، ۱ عدد متوسط ​​۵۰ میلی گرم

بادام زمینی، بو داده خشک، ۱ اونس ۵۰ میلی گرم.

ماست یا شیر ساده ½ فنجان ۴۵ میلی گرم.

کره بادام زمینی (طبیعی) ۲ قاشق غذاخوری. ۵۰ میلی گرم

برنج قهوه ای پخته شده ½ فنجان ۴۰ میلی گرم.

لوبیا چیتی، کلیوی، نایوی (پخته) ۳۵ میلی گرم.

برای اکثر ما، مصرف مکمل برای دریافت مقدار توصیه شده از این ماده معدنی مهم ضروری است. فرم کلات (که دارای پوشش پروتئینی است) برای بهترین جذب توصیه می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع