آیا کلم بروکلی برای عضله سازی مفید است؟

س: چرا به نظر می رسد بدنسازان بیشتر از سایر سبزیجات کلم بروکلی می خورند؟ آیا ترکیبات خاصی در آن وجود دارد که آن را انتخاب بهتری می کند؟

پاسخ: به نظر می رسد بروکلی سبزی است که به عنوان سبزی انتخابی برای بدنسازان شناخته می شود. شما فقط باید به چند نمونه برنامه غذایی برای بدنسازان نگاه کنید که هم برش و هم حجیم کردن است، و خواهید دید که کلم بروکلی ذکر شده است.

خوب، به دلیل خوبی مشخص شده است زیرا یک نیروگاه تغذیه ای یک سبزی است. این یک منبع غنی از ویتامین A است که حاوی تقریباً ۱۰۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم است (اعداد ۱۰۰ گرمی که من نقل می کنم مربوط به وزن پخته شده است؛ مقادیر خام به دلیل حجم بیشتر کمتر است) و رنگ سبز تیره مشخص آن به ما می گوید که زیاد است. در کاروتنوئیدها و ویتامین B2 (همچنین به عنوان ریبوفلاوین شناخته می شود). همین ۱۰۰ گرم حدود ۳۹ میلی گرم اسید فولیک، ۳۵ میلی گرم کلسیم و ۵۸ میلی گرم ویتامین C را فراهم می کند. همچنین حدود ۲ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر و ویتامین های B1، B2، B3، B6 را تامین می کند. و همچنین مواد معدنی آهن، منیزیم، پتاسیم و روی.

بسیاری از مردم فقط به خوردن گلچه ها و ترک ساقه ها و برگ ها تمایل دارند. اگر طعم تلخ آنها را دوست دارید، برگ‌ها منبع خوبی از ویتامین A هستند و اگر ساقه‌ها را هم بنوشید، علاوه بر خواص مفیدی که در گل‌ها وجود دارد، از مزایای تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین نیز برخوردار خواهید شد. اگر به گلچه‌هایی که بیشتر کیسه‌های کلم بروکلی منجمد را تشکیل می‌دهند بچسبید، حدود ۳۵ درصد بتاکاروتن بیشتری نسبت به کلم بروکلی تازه دریافت خواهید کرد.

کلم بروکلی همچنین منبع غنی کروم است، عنصری که ممکن است به عملکرد انسولین در افراد مبتلا به عدم تحمل خفیف گلوکز کمک کند. همچنین حاوی سولفورافان است که آنزیم‌هایی را تحریک می‌کند که برای مبارزه با سرطان شناخته شده‌اند، و همچنین اثرات مفید ترکیبات دوستانه مانند ایندول و ایزوتیوسیانات‌های معطر را تقویت می‌کند که با سلامتی بهتر در رابطه با سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و افزایش سلامتی مرتبط هستند. فشار خون.

مثبت دیگر این است که بروکلی همراه با پیاز، هویج و کلم حاوی پکتات کلسیم (یک فیبر پکتین) است که به اسیدهای صفراوی متصل می شود تا کلسترول بیشتری را در کبد نگه دارد، به این معنی که مقدار کمتری در جریان خون آزاد می شود.

می توانید ببینید که کلم بروکلی واقعاً یک سبزی قدرتمند است و ارزش آن را دارد که در بشقاب شام شما قرار بگیرد. اما من هنوز واقعاً مطمئن نیستم که چرا آن را بالاتر از سایر سبزیجات سبز قرار می دهند، زیرا همه سبزیجات سبز دارای برخی از موارد مثبت بالا هستند و هر کدام نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، اما اگر واقعاً نمی توانید آن را تحمل کنید، نگران نباشید، زیرا هنوز هم می توانید با مصرف طیف وسیعی از سبزیجات دیگر هر روز، مواد مغذی خوبی به دست آورید.

یاد آوردن: علیرغم صحبت های برخی افراد، هیچ غذایی وجود ندارد که حتماً بخورید! اگر چیزی را دوست ندارید، آن را نخورید. گزینه های مناسب زیادی برای انتخاب وجود دارد. در مورد تغذیه و آنچه برای شما مناسب است بیاموزید! توصیه ها را بخوانید اما ذهن باز بمانید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. نوش جون!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع