آیا Nightshades برای شما بد است؟


اگر زمان زیادی را صرف سیب روزانه مارک کرده اید ، می دانید که ما سبزیجاتمان را دوست داریم. غذاهای گیاهی قدرت مواد مغذی و عملکرد آنتی اکسیدانی هستند. آنها ستون فقرات یک رژیم غذایی اولیه اولیه و رویداد اصلی در امضای سالاد بزرگ الاغ من هستند. اما موضوع لباس شب در طول این سالها بسیار مطرح شده است. سبزیجات شب رنگ ، سبزیجاتی هستند که متعلق به Solanaceae خانواده گیاهان ، شامل یک لیست طولانی از سبزیجات و ادویه جات ترشی جات است: بادمجان ، سیب زمینی ، فلفل ، گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی ، پیمتو ، پاپریکا ، فلفل قرمز ، سس تند و غیره (فلفل سیاه بخشی از این لیست نیست.)

من زیاد از این غذاها می خورم ، اما برای همه مناسب نیستند. در این مقاله ، به این موضوع می پردازیم که چرا برخی افراد به سادگی نمی توانند آنها را بخورند و چگونه می توان گفت که آیا باید آنها را بخورید یا نه.


در مسیر حرکت باشید ، حتی در حال حرکت! راهنمای Primal and Keto to Dining Out را فوراً بارگیری کنید


Nightshades چیست؟

سبزیجات شب رنگ سبزیجاتی هستند که از گیاهان داخل آن رشد می کنند Solanaceae خانواده ، که Solanaceae خانواده شامل هزاران گیاه است فقط تعداد انگشت شماری برای غذا استفاده می شود.

غذاهای شب سایه

برخی از غذاهای رایج در خانواده شب تاب عبارتند از:

  • فلفل دلمه ای ، دلمه ای ، شیرین ، چیلی و غیره
  • کیپ انگور فرنگی ، یا گیلاس آسیاب شده
  • بادمجان
  • گوجی بری
  • فلفل قرمز
  • پیمنتو
  • سیب زمینی سفید (سیب زمینی شیرین محاسبه نمی شود)
  • گوجه فرنگی
  • گوجه فرنگی

این یک لیست جامع نیست ، بنابراین اگر دچار حساسیت یا عدم تحمل به شب هستید ، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا لیستی جامع از غذاها را اجتناب کنید. نیکوتین یک ماده مصرفی غیر خوراکی است که در دسته لباس شب قرار می گیرد.

Nightshade سبزیجات در مقابل شب مرگبار

آیا شبگردها آن گیاهان نیستند (بسیاری از آنها دارای انواع توت های جذاب هستند) که مشاوران اردوگاه ما به ما گفته اند هرگز به آنها نزدیک نشوید؟ بگذارید ابتدا آن را روشن کنیم.

پاسخ این است: به احتمال زیاد. انواع گیاهان شب خواب که در جنگل به صورت وحشی رشد می کنند می توانند بسیار سمی باشند. اگر برخی از آنها را بخورید ممکن است شما را بکشند. برخی دیگر دارای خواص روانگردان هستند. به زبان ساده ، شب خواب کشنده سمی است.

ذاتی این قدرت ، پتانسیل دارویی است. سایه شب ها حاوی آلکالوئیدها هستند ، که مواد شیمیایی هستند که دارای یک یا چند ساختار دایره ای حاوی نیتروژن هستند و باعث تغییرات اساسی در انسان می شوند. برخی از شفا دهندگان طبیعی ممکن است از مقادیر بسیار کمی از سایبان مخصوص برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنند. از آنجا که آنها بسیار سمی هستند ، زمان مناسبی برای خودآزمایی نیست. اگر از آنها به اشتباه استفاده کنید ، ممکن است خود را بیمار کنید ، باعث آسیب دائمی به بدن خود شوید یا حتی بمیرید. همیشه با یک متخصص واجد شرایط کار کنید.

چرا Nightshades بد است؟

سایه شب برای همه بد نیست. این سبزیجات حاوی آلکالوئیدها هستند که برای برخی از انسانها مضر و برای برخی دیگر بی ضرر هستند. این که آیا آنها شما را اذیت می کنند یا نه بستگی به اپی ژنتیک شما یا نحوه تعامل این غذاها با ژن های شما دارد. افرادی که با آنها مشکل دارند گاهی آنزیم هایی را که آنها را تجزیه می کنند تولید نمی کنند.

حساسیت شبانه یا عدم تحمل

شما می توانید به سبزیجات شب بو حساسیت داشته باشید یا نسبت به آنها حساسیت نداشته باشید که هر کدام علائم متفاوتی دارند. بهترین راه برای تعیین این امر این است که آنها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کرده و همزمان با نظارت بر علائم ، دوباره آنها را دوباره معرفی کنید.

علائم حساسیت Nightshade

علائم حساسیت به شب شبیه علائم حساسیت به غذاها و مواد دیگر است:

  • التهاب
  • خارش
  • کندوها
  • بثورات پوستی یا شعله ور شدن
  • درد ها
  • حالت تهوع
  • استفراغ

علائم عدم تحمل شب رنگ

علائم عدم تحمل شبگرد معمولاً ماهیت گوارشی دارد ، از جمله:

  • ناراحتی شکمی
  • گاز
  • نفخ
  • اسهال
  • سوء هاضمه یا سوزش سر دل
  • GERD
  • حالت تهوع

اما این برای سالاد گوجه فرنگی که من همیشه برای کباب تابستانی سرو می کنم به چه معناست؟ آیا باید پارمیجیانا بادمجان را رها کنم؟ فلفل یا سس تند ندارید؟ فکر می کردم غذاهای تند برای من خوب است!
قبل از حمله به آشپزخانه و باغ خود ، بیایید متوقف شویم و اینجا را از نزدیک بررسی کنیم.

در وهله اول ، غذاهای شب پوش حاوی بخش کوچکی از سطوح آلکالوئید موجود در سایر گیاهان سمی شب خواب هستند. اگر شب پوش ها تهدیدی جدی برای سلامتی انسان ها بودند ، ما مدت ها پیش از خوردن آنها صرف نظر کرده بودیم یا به دلیل ناتوانی در یادگیری از تجربیات همسایه خود می مردیم. حتی وقتی غذاهای شب تاب در رژیم های قومی خاص (فلفل در بخشهایی از آمریکای لاتین یا گوجه فرنگی در ایتالیا ، به عنوان مثالهای اساسی) رایج هستند ، به نظر نمی رسد که کل جمعیت در آن قسمتها از آثار سوء رنج ببرند.

آیا Nightshades برای شما بد است؟ پاسخ: بستگی دارد

بنابراین ، چه چیزی می دهد؟ آیا سبزیجات شب خواب بد هستند یا خوردن آنها مناسب است؟ پاسخ ساده ما: آنها را بخورید و در صورت عدم احساس عوارض جانبی ، از آنها در حد اعتدال لذت ببرید. اکثر کارشناسان می پذیرند که برخی از افراد نسبت به دیگران بسیار حساس تر هستند. شب سایه ها ، در افرادی با این حساسیت ، با علائمی مانند ناراحتی معده ، مشکلات گوارشی ، درد مفاصل و لرزش عضلات همراه بوده است.

گاهی اوقات ، متخصصان پزشکی به افرادی که دارای شرایط خاصی مانند GERD ، نقرس یا روماتیسم مفصلی هستند توصیه می کنند از مصرف این سبزیجات اجتناب کنند و ببینند آیا علائم را کاهش می دهد یا خیر.

اگر این شرایط را ندارید اما نگران هستید ، بهتر است 2-4 هفته کامل از غذاهای شب خواب استراحت کنید و ببینید آیا احساس متفاوتی دارید. برخی از ما واکنشهای خفیفی داریم که ممکن است تا زمانی که سناریوی “کنترل” خود را برای مقایسه تعیین نکنیم ، تفاوت را احساس نکنیم.

در نهایت ، اگر حساسیت مشکلی به نظر نمی رسد ، اما می خواهید اقدامات احتیاطی منطقی را انجام دهید ، بدانید که پخت غذاهای شب تاب می تواند بخشی از آلکالوئیدها را تجزیه کند. یکی دیگر از دلایل اجتناب از سیب زمینی: سیب زمینی جوانه زده و سبز شدن سیب زمینی دارای سطوح بالاتری از آلکالوئیدها نسبت به دوران تازه است.

نتیجه: انسانها برای داشتن رژیم غذایی متنوع ساخته شده اند. به همان اندازه که ما گوجه فرنگی ، بادمجان و فلفل را دوست داریم ، توصیه نمی کنیم آنها را به عنوان تنها سبزیجات اصلی در رژیم غذایی خود تهیه کنید. تنوع بهترین را در تغذیه غنی از مواد مغذی و کم خطر ارائه می دهد و همه چیز را جالب نگه می دارد.
نظر شما در مورد سبزیجات شب نشین چیست؟ آیا انتخاب می کنید که آنها را بپذیرید یا از آنها اجتناب کنید؟ چه چیزی بر تصمیم شما تأثیر می گذارد؟

سس های کلاسیک-طلایی-هاوایی-انبه-جالاپنو-bbq-


درباره نویسنده

اگر می خواهید یک نماد به همه نظرات خود اضافه کنید اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید