ارتباط میگرن منیزیم

بنابراین ارتباط میگرن منیزیم چیست؟ تئوری های زیادی در مورد نقش منیزیم در سردرد میگرنی وجود دارد. چیزی که به نظر می رسد به خوبی پذیرفته شده است این است که مکان های گیرنده ای در مغز وجود دارد که منیزیم به آنها متصل می شود. این مکان ها معمولاً ماهیت تحریکی دارند و به نظر می رسد اتصال منیزیم آنها را آرام می کند. مشخص شده است که کمبود شدید منیزیم در مغز باعث ایجاد همه چیز از بی تفاوتی گرفته تا روان پریشی در شرایط روانپزشکی می شود و حتی می تواند باعث تشنج شود.

متأسفانه تا ۸۵ درصد از مبتلایان به میگرن دچار کمبود منیزیم هستند. سطح منیزیم در خون با مایع مغز مرتبط نیست، بنابراین اگر از پزشک خود بخواهید سطح شما را بررسی کند، تعجب نکنید اگر او سعی کرد کمی شما را ناامید کند.

چگونه دچار کمبود منیزیم شدید؟ در حالی که ما نمی دانیم چرا افراد مبتلا به میگرن در مقایسه با بقیه افراد جمعیت، کمبود منیزیم بیشتری دارند، مواردی وجود دارد که می تواند باعث این مشکل شود. شایع ترین علت دریافت ناکافی از طریق رژیم غذایی است. برای اکثر افراد این مشکل به راحتی با خوردن یک رژیم غذایی سالم و مصرف مولتی ویتامین حل می شود. متأسفانه، سایر شرایط می تواند منجر به کاهش منیزیم از جمله دیابت و اعتیاد به الکل شود که هر دو باعث می شوند منیزیم بیشتری از بدن از طریق کلیه ها خارج شود. داروهای زیر نیز می توانند منجر به خروج بیشتر منیزیم از بدن از طریق کلیه ها شوند: دیورتیک ها، آمینوگلیکوزیدها، سیس پلاتین، دیگوکسین، سیکلوسپورین و آمفوتریسین B.

بسیاری از مردم در مورد اینکه چه نوع منیزیم را برای میگرن خود مصرف کنند سردرگم هستند. برخی از اشکال به خوبی تحمل نمی شوند و می توانند باعث مشکلات معده شوند. در حال حاضر بهترین نوع قابل تحمل سیترات منیزیم است. به نظر می رسد این شکل از منیزیم عوارض جانبی شناخته شده اسهال را که در حدود ۱۰ درصد مواقع رخ می دهد، کاهش می دهد.

اکثر متخصصان موافق هستند که حداقل مصرف روزانه منیزیم برای مبتلایان به میگرن باید ۴۰۰ میلی گرم باشد. بسیاری از مطالعات انجام شده در اواخر دهه ۸۰ در این دوز بودند و کاهش قابل توجهی در سردرد نشان دادند. تحقیقات سال های اخیر نشان داده است که تا ۸۰۰ میلی گرم در روز ممکن است دفعات میگرن و درد را کاهش دهد. جالب توجه این واقعیت است که به نظر می رسد منیزیم در میگرن قاعدگی و سردرد فشار هوا موثر است یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به میگرن قاعدگی سطح منیزیم خود را در طول هفته قاعدگی حتی بیشتر کاهش می دهند. جای تعجب نیست که سردرد خیلی بد است.

باز هم، اگر می خواهید از منیزیم برای کمک به سردرد خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که حداقل ۹۰ روز به آن فرصت دهید تا از مزایای کامل آن بهره مند شوید. اینقدر طول می کشد تا مغز تغییراتی ایجاد کند. مصرف رژیم غذایی نیز کمک خواهد کرد و این در سبزیجات سبز، لوبیا و غلات کامل یافت می شود. استفاده طولانی مدت از مکمل های منیزیم باید با مصرف کلسیم متعادل شود زیرا در طول زمان منیزیم پتانسیل بیرون کشیدن کلسیم از استخوان ها را دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر