استرس دارید؟ اینو امتحان کنید!


امروز می خوام درباره این حرف بزنم که ما خیلی وقتا ، برای انتخاب غذای سالم و بیشتر تلاش کنید رژیم گرفتن می کنیم (از خواندن پستای اینستاگرام گرفته تا برنامه ریزی برای خرید محصولات غذا سالم و اجرای رژیم و…) اما بین همه همه این کارارو دادیم ، اما نتیجه دلخواهمنو را گرفت بدست نیاوردیم!

خلاصه براتون بگم یه تئوری هست به اسم point set که میگه میزان انرژی مورد نیاز ما وابسته به شرایطه

مثل مشکلات عصبی مثلاً استرس میتونن انرژی مورد نیاز رو تغییر بدن و در نتیجه پروسه کاهش وزن رو با مشکل و شکست کنن.
در مورد استرس و نقش آن در کاهش وزن اول باید این را مدنظر داشته باشید که استرس یه بیماری اختلالات عصبی مثل افسردگی نیست ، استرس معمول شرایطه. مثل استرس زاهای کوچیک (مانند: رانندگی تو ترافیک یا شغل و شرایط استرس و…)

پس کاری که ما باید بکنیم اینه که این شرایط استرس زا رو محدود یا واکنشمون رو نسبت بهش تغییر بدیم.
خب حال شخصی که رژیم معمول چیکار می کند بجا می آید بیاد به سبک زندگی نگاه می کند، مصرفشو بیشتر محدود کنید و بدنشو بیشتر تحت فشار قرار دهید میده ؛ اما غافل از داشتن وزنش کم نیافت شد.

وقتی ما از افراد متقاضی میپرسم “شما برای کاهش استرس چیکار می کنید از ۱۰ بار ۹ بار میگن می خوریم!

خب حال ازمون میپرسید پس ما چیکار کنیم؟ یکی از راه حل هایی که ما بهتون پیشنهاد میدیم اینه که یه لیست شخصی از کارایی که بهتون کمک می کنن از فشار و استرس خارج از احساس و احساس فوق العاده ای داشته باشین ، تهیه کنید!

برای پیشبرد و تهیه لیست شخصی باتوجه به تجربم این ایده ها میتونن بهتون کمک کنن:

رو صاندلی بشینید و پاهاتونو بزارید بال ، چشماتونو ببندید و استراحت کنید.

حموم کنید

کتاب یا مجله خوب بخونید

اگر حیوون خونگی دوست دارید ، میتونید بخرید و باهاشا یکم خوش گذشترونید.

با یه دوست خوب تماس بگیرین

بازی های آنلاین انجام بدین

بزنید به دل طبیعت (حتی پارک هم خوبه)

نقاشی یا طراحی کنید

ماساژ

فیلم ببینید ، برید تئاتر (بویژه از نوع کمدی)

یوگا کار کنید.

تمرینات تنفس عمیق رو انجام بدین.

دیدگاهتان را بنویسید