استفاده از کلسیم و منیزیم برای درمان یبوست

کلسیم به کاهش یبوست کمک می کند

استفاده از کلسیم و منیزیم در مقادیر مناسب می تواند از یبوست پیشگیری کرده یا آن را تسکین دهد. آنها می توانند از سلامت روده بزرگ شما حمایت کنند و شما را منظم نگه دارند.

در روده بزرگ، کلسیم با صفرای اضافی و چربی در حال پوسیدگی ترکیب می شود و صابون نامحلول بی ضرری را تشکیل می دهد که همراه با مدفوع دفع می شود. این به تمیز نگه داشتن روده بزرگ کمک می کند.

اکثر متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنید. از آنجایی که کلسیم می تواند باعث یبوست شود، لازم است همزمان با مصرف کلسیم، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم منیزیم مصرف کنید.

شما باید مقدار کلسیم دریافتی خود را بیش از ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم در هر بار مصرف کنید. همچنین هنگام مصرف کلسیم و سایر مکمل های ویتامین، کمی استراحت کنید. در یک ماه، ۲-۳ یکشنبه یا شنبه از مصرف ویتامین ها استفاده کنید.

از مصرف کربنات کلسیم خودداری کنید، زیرا دفعات دفع مدفوع را کاهش می دهد. همچنین هنگام خوردن غذاهای حاوی اگزالات فسفات یا فیتات از مصرف کلسیم خودداری کنید. آنها کلسیم را می بندند و با مدفوع دفع می شوند

اگر از هورمون تیروئید، مسدودکننده های بتا، مسدود کننده های کانال کلسیم یا آنتی بیوتیک استفاده می کنید، مکمل های کلسیم می توانند در جذب این داروها اختلال ایجاد کنند.

بهتر است کلسیم را حدود ۲ ساعت قبل یا بعد از مصرف این داروها و سایر داروها مصرف کنید.

از مصرف سیترات کلسیم با آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم خودداری کنید. دیده شده است که این ترکیب باعث افزایش جذب آلومینیوم بدن شما می شود. آلومینیوم با پیری و آلزایمر مرتبط است

کلسیم برای زنان باردار بی خطر است و آنها باید مقدار کافی کلسیم مصرف کنند.

بهترین کلسیم برای مصرف کلسیم گلوکونات، اوروتات یا آسپارتات است. نوع گلوکونات شبیه کلسیمی است که از شیر و برخی سبزیجات دریافت می کنید. این کلسیم ملایم است و با هضم ضعیف به راحتی توسط کودکان و بزرگسالان جذب می شود.

غذاهایی که برای داشتن کلسیم خوب باید بخورید عبارتند از:

شیر بز، زرده تخم مرغ، ماهی، لیمو، ریواس، پنیر، شیر بدون چربی، آب استخوان، دانه ها، کلم، سبزی، آجیل، گل کلم، کرفس، پنیر دلمه، آماده سازی ژلاتین، انبار،

منیزیم به کاهش یبوست کمک می کند

منیزیم، یک ملین ملایم، با شل کردن دیواره‌های روده بزرگ در مواقعی که تحت استرس، اضطراب یا نگرانی‌های بیش از حد هستید، به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. کشش روی دیواره های روده بزرگ را عادی می کند و امکان عملکرد پریستالتیک طبیعی را فراهم می کند.

از آنجایی که منیزیم آب را جذب می‌کند، می‌توانید با مصرف مکمل‌های منیزیم یا خوردن غذاهایی که سرشار از منیزیم هستند، آب بیشتری وارد روده بزرگ خود کنید. آب موجود در روده بزرگ، مدفوع شما را نرم‌تر می‌کند و به روده بزرگ اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز بدن، آب را از مدفوع شما جذب کند.

چگونه متوجه می شوید که کمبود منیزیم دارید؟ شما در شب در گوساله های خود گرفتگی خواهید داشت یا به اصطلاح “اسب های چارلی”. یا، بعد از ورزش یا فعالیت خفیف احساس درد خواهید کرد.

۴۰۰ میلی گرم در صبح و ۴۰۰ میلی گرم در شب از منیزیم گلوکونات یا سیترات مصرف کنید.

جسی لین هانلی، دکتر، در فراخوان کتاب خود، خسته از خستگی، ۲۰۰۲، راه دیگری برای مصرف منیزیم برای تسکین یبوست ارائه می دهد.

قبل از خواب مصرف کنید. با ۲۰۰ میلی گرم اکسید منیزیم یا سیترات منیزیم شروع کنید – می توانید دوز را با افزایش ۲۰۰ میلی گرمی افزایش دهید تا زمانی که روده شما به طور منظم حرکت کند. دوز منیزیم فردی است، بنابراین کم شروع کنید و در صورت نیاز دوز را افزایش دهید. اگر دچار شلی روده می‌شوید، دوز مصرف کنید. برخلاف ملین‌های تحریک‌کننده، منیزیم وابستگی ملین ایجاد نمی‌کند.

در صورت مصرف داروهای کاهنده قند خون، منیزیم ممکن است جذب این داروها را افزایش دهد. توصیه می شود در مورد اثرات منیزیم با نوع داروی کاهنده قند خون خود با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت مصرف منیزیم، آن را تا ۲ ساعت پس از مصرف هر نوع دارویی مصرف نکنید.

اگر بیماری شدید کلیوی یا قلبی دارید، باید از مصرف منیزیم خودداری کنید و در مورد مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

منیزیم برای زنان باردار بی خطر در نظر گرفته می شود.

غذاهای سرشار از منیزیم

کلروفیل سرشار از منیزیم است و کلروفیل در کپسول ها موجود است. اینها از جمله غذاهایی هستند که سرشار از منیزیم هستند.

سبزیجات، انواع توت ها، جوانه گندم، غلات، آجیل، آرد ذرت، سیب، زردآلو، جو، گلابی، اسپند، اسفناج، توفو، عدس، عسل، ماهی، کلم، آووکادو، بادام هندی، نخود فرنگی، آلو، شیر سویا، شاتوت

می بینید که کلسیم و منیزیم فقط برای استخوان سازی و خنثی سازی اسید نیست، بلکه برای پیشگیری و تسکین یبوست نیز مفید است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر