افراد چاق چگونه می توانند ورزش کنند


ورزش چاق

(آخرین به روز رسانی: ۵ آگوست ۲۰۱۸)

این روزها چیزهای زیادی در مورد چاقی می شنویم و راه حل های معمول از جراحی بای پس معده تا درخواست اجتناب ناپذیر رژیم غذایی و ورزش را شامل می شود. اما با این همه توجه، یک جنبه از چاقی وجود دارد که هیچ کس واقعاً در مورد آن صحبت نمی کند. علاوه بر چالش‌های آشکار اضافه وزن یا چاقی در دنیای ما، وقتی صحبت از ورزش می‌شود، افراد سایز بزرگ با موانع بیشتری بر سر راه خود مواجه می‌شوند. باشگاه حتی برای باتجربه ترین ورزشکاران هم می تواند ترسناک باشد. قدم زدن در اتاقی پر از ورزشکاران عرق کرده، که به نظر می رسد همه می دانند چه کار می کنند، برای بسیاری از ما سخت است.

آنهایی از ما که چاق هستند معمولاً با چند عامل دیگر نیز مقابله می کنیم. عواملی مانند مشکلات مربوط به زانوها یا پاها و محدودیت وزن در اکثر تجهیزات ورزشی، اغلب افراد چاق را از انجام روتین های ورزشی که دیگران استفاده می کنند، باز می دارد. این بدان معناست که افراد چاق برای کاهش وزن باید اشکال جایگزین ورزش را پیدا کنند و سعی کنند سالم تر شوند.

شنا کردن یک ورزش توصیه شده برای افراد چاق است، و اگرچه اگر در حیاط خلوت خود استخر دارید، عالی است، اگر ندارید چه؟ راه رفتن با لباس شنا باعث وحشت فوری بسیاری از افراد می شود، اما اگر اضافه وزن یا چاق باشید، حتی بیشتر از آن. دوچرخه های دراز کشیده یکی دیگر از گزینه های خوب برای افراد چاق است. مشکل این است که بسیاری از آنها با صندلی های به اندازه کافی بزرگ ساخته نشده اند و سوار شدن بر آنها می تواند یک چالش واقعی باشد. پیاده روی یک ورزش ساده است که می توان آن را در هر مکانی انجام داد، درست است؟ برای افرادی که مشکلات مفاصل یا زانو دارند، پیاده روی همیشه راحت نیست و برخی از مشتریان من حتی وقتی برای پیاده روی بیرون می روند، رفتارهای بی ادبانه و دیگر رفتارهای بی ادبانه را تجربه کرده اند.

چاقی و اضافه وزن دو چیز متفاوت هستند. آنچه پزشکان برای تعیین اینکه کدام یک از آنها استفاده می کنند شامل شاخص توده بدنی (BMI) شما می شود. برای محاسبه BMI، وزن بدن خود را بر حسب کیلوگرم بر قد بر حسب متر مربع تقسیم می کنید. اگر مانند من از نظر ورزشی محدودیت دارید، می توانید به سادگی از ماشین حساب BMI ما استفاده کنید. BMI برای ردیابی چربی بدن بر اساس قد و وزن شما استفاده می شود، اما تفاوتی بین بافت لاغر و چربی بدن وجود ندارد. BMI می تواند برای افراد عضلانی یا زنان باردار گمراه کننده باشد. BMI بین ۲۵ تا ۲۹ اضافه وزن در نظر گرفته می شود، در حالی که BMI بیشتر از ۳۰ چاق محسوب می شود. اگر BMI شما ۳۰ یا بیشتر است، قبل از شروع ورزش یا رژیم غذایی به پزشک مراجعه کنید و معاینه شوید.

قبل از انجام هر کاری، همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که می توانید بدون آسیب رساندن به خودتان ورزش کنید. اگر دارو مصرف می کنید، یاد بگیرید که چگونه خود را کنترل کنید زیرا برخی از داروهای قلب یا فشار خون می توانند بر ضربان قلب شما تأثیر بگذارند. مطمئن شوید که جزئیاتی را از سند در مورد اینکه دقیقاً چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری را نمی توانید انجام دهید، دریافت کرده اید. اگر هرگز ورزش نکرده‌اید، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که با انجام دادن خیلی زود به خودتان آسیب بزنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/

رژیم لاغری سریع