اندی استون فیس بوک با دشمنان خود مارک زاکربرگ را خوشحال می کند


سخنگوی فیس بوک “مرد تبر” با سیاستمداران و خبرنگاران دشمن می کند ، زیرا این شرکت در واشنگتن داغ می کند – و خودی ها به The Post می گویند که این کار را برای جلب رضایت مارک زاکربرگ انجام می دهد.

تنها در این هفته ، اندی استون ، مدیر ارتباطات سیاست فیس بوک-یک پیشکسوت 40 ساله ارتباطات که برای سناتور دموکرات سابق کار می کرد. باربارا بوکسر و جان کری-اعتبار فرانسیس هوگن ، افشاگر ، را که با خشم سناتور مارشا بلکبرن روبرو شده بود زیر سوال برد ( R-Tenn.) و با خبرنگاران درگیر شد و آنها را متهم کرد که شرکت را با داستانهای “گمراه کننده” خراب کرده اند.

خودی ها به The Post می گویند که هدف واقعی استراتژی استونز برای جلب رضایت زاکربرگ و شریل سندبرگ ، مدیر ارشد اجرایی است – حتی اگر این به معنای عصبانیت سیاستمداران است که می خواهند فیس بوک را کنترل کنند و خبرنگاران که آن را پوشش می دهند.

یکی از کارکنان سابق فیس بوک که با استون کار می کرد ، می گوید: “مخاطبان هدف مارک و شریل و کارکنان فیس بوک هستند.” “مهم نیست که خبرنگاران یا عموم مردم آنها را دوست دارند.”

در طول بحران های گذشته مانند رسوایی کمبریج آنالیتیکا ، فیس بوک بازی خوبی انجام داده است و از تمام صفحات عذرخواهی خرید کرده است تبلیغات روزنامه و فرستادن زاکربرگ و سندبرگ به شهادت در کنگره. این بار ، برترین شرکت ، مدیران درجه پایین تر مانند آنتیگونه دیویس ، مدیر امنیتی را فرستاد تا از کنگره دوری کنند-و ظاهراً اختیار استون را برای درگیری با منتقدان فیس بوک داده است.

اندی استون اعتبار افشاگر فرانسیس هاوگن را زیر سوال برده است (تصویر).
EPA

کارمند سابق فیس بوک می گوید: “دفترچه عمومی روابط عمومی شرکت می گوید که شرکت عذرخواهی می کند ، پیشنهاد می کند بخشی از راه حل باشد و به طور کلی راه هایی برای خوشحال کردن کنگره پیدا می کند.” “فیس بوک در حال حاضر فراتر از این است.”

فیس بوک و استون ، که در سال 2014 به این شرکت پیوستند ، به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

کارمند سابق فیس بوک گفت که علاوه بر زاکربرگ و سندبرگ ، موضع سختگیرانه استون متوجه جوئل کاپلان ، کارمند و لابی گر سابق جورج دبلیو بوش است که اکنون به عنوان مسئول سیاست عمومی جهانی مستقر در فیس بوک کار می کند.

اندی استون مدیر ارتباطات فیس بوک است.
اندی استون مدیر ارتباطات فیس بوک است.
توییتر

مبارزه استون همچنین به احتمال زیاد مهندسان نرم افزار در فیس بوک را خوشحال می کند ، که به گفته کارمند سابق ، بیشتر از جنگیدن با سیاستمداران و روزنامه نگاران که فکر می کنند با شرکت ناعادلانه رفتار می کنند ، حمایت می کند.

“هر بار که یکی از این چرخه های خبری شروع می شود … برخی از کارکنان نگران آنچه می خوانند هستند و سایر کارکنان ، اغلب در بخش مهندسی ، می خواهند فیس بوک تهاجمی تر باشد و عقب نشینی کند. بنابراین این مخاطبانی هستند که اندی و تیم ارتباطات در حال حاضر با آنها بازی می کنند. ”

در حالی که هاوگن روز سه شنبه در مقابل یک کمیته فرعی سنا شهادت می داد ، استون نیز به دنبال او رفت و سعی کرد اعتبار او را کم رنگ کند.

استون در توئیتی در حالی که هاوگن هنوز در حال شهادت بود ، نوشت: “فقط اشاره به این واقعیت است کهFrancesHaugen در زمینه ایمنی کودکان یا اینستاگرام کار نکرده است یا در مورد این مسائل تحقیق نکرده است و از کار خود در فیس بوک اطلاعات مستقیم از این موضوع ندارد.”

کارمند سابق فیس بوک این واکنش را “جنسیت زا و وحشتناک” خواند. بلکبرن ، بالاترین رتبه جمهوری خواه در کمیته فرعی ، نیز سرگرم نشد.

اگر فیس بوک می خواهد در مورد هدف قرار دادن کودکان بحث کند ، بیایید و شهادت دهید. ” بلک برن نوشت در پاسخ به استون

به گفته خودی ها ، استراتژی ارتباطات تهاجمی اندی استون برای شریل سندبرگ ، مدیر ارشد عامل فیس بوک (سمت چپ) و مارک زاکربرگ ، بنیانگذار و مدیرعامل (راست) جذابیت دارد.
به گفته خودی ها ، استراتژی ارتباطات تهاجمی اندی استون برای شریل سندبرگ ، مدیر ارشد عامل فیس بوک (سمت چپ) و مارک زاکربرگ ، بنیانگذار و مدیرعامل (راست) جذابیت دارد.
گتی ایماژ

استون همچنین “60 دقیقه” شبکه CBS را که روز یکشنبه با هاوگن مصاحبه کرد متهم کرده است که از “مواد انتخابی شرکت برای بیان یک داستان گمراه کننده” استفاده کرده است.

یکی از مدیران اجرایی که با شرکت های بزرگ فناوری غیر از فیس بوک کار می کند نیز گفت که استراتژی استون به وضوح جلب رضایت رهبری شرکت بوده است – حتی اگر این بدان معنا باشد که شرکت را به سوراخ عمیق تری در Capitol Hill فرو می برند.

“اگر قصد ندارید نظر مردم را با استدلال های ظریف و زمینه سازی کامل این واقعیتها تغییر دهید ، یا به این دلیل که واقعیت ها بسیار بد هستند یا این اتفاق نمی افتد ، شاید بهترین حرکت در این مرحله این باشد که به رئیس خود نشان دهید برای آنها می جنگم ، “مدیر اجرایی گفت. “کاری که شما انجام می دهید این است که مدیران خود را از جنون کامل دور نگه دارید.”

کارول کادوالادر ، روزنامه نگار روزنامه گاردین که داستان کمبریج آنالیتیکا را شکست ، به Input گفت که او مدتها قبل از اینکه استون به عنوان منتقد اصلی فیس بوک از هاوگن ظاهر شود درگیر شده است.

ادعا شده استون “فریب عمدی در مورد کمبریج آنالیتیکا داشته و بارها من را زیر و رو کرده است.”

Cadwalladr افزود: “به هیچ وجه مناسب نبود که روابط عمومی یک شرکت تریلیون دلاری با روزنامه نگار رفتار کند.”



دیدگاهتان را بنویسید