اهمیت ویتامین ها

ارزش مکمل های غذایی در رژیم غذایی روزانه شما

آیا شما به ۵ در روز نیاز دارید؟ دقیقاً چرا باید سعی کنید میوه و سبزیجات بخورید؟ سبزیجات و میوه ها در بسیاری از موارد به عنوان ریز مغذی ها طبقه بندی می شوند و مواد غذایی مهمی به عنوان بخشی از برنامه غذایی متعادل شما هستند. بدن شما به این ویتامین ها و مواد معدنی ریز نیاز دارد تا از ویژگی های منظمی که در بدن رخ می دهد پشتیبانی کند. بدن نمی تواند آن ها را به خودی خود تولید کند، بنابراین باید آن ویتامین ها و مواد معدنی را از مواد غذایی و همچنین مکمل ها دریافت کنیم. طیف گسترده ای از مواد مغذی وجود دارد که هر زمان که مصرف شوند به ویژگی های مختلف کمک می کنند.

دو نوع مکمل ویتامین وجود دارد. بیشتر آنها محلول در چربی و همچنین محلول در آب هستند. ویتامین‌های محلول در چربی بدن در چربی‌های ناسالم، به‌عنوان مثال، گریلون، کره، روغن‌های ضروری گیاهی و همچنین محصولات لبنی یافت می‌شوند. نکته خوب در مورد آن این است که شما نیازی به خوردن این نوع غذاها هر روز ندارید. بدن شما این مکمل ها را در صورت نیاز با استفاده از آنها حفظ می کند. مکمل‌های محلول در چربی عبارتند از: ویتامین A پالمیتات، D، E K. از طرف دیگر، مکمل‌های محلول مایع را نمی‌توان در بدن ذخیره کرد، بنابراین باید روزانه آن‌ها را مصرف کنید. با این حال، اگر تعداد زیادی از این مکمل ها بیش از نیاز بدنتان باشد، از سیستم شما دفع می شوند. مکمل های محلول مایع را می توان از میوه های تازه، سبزیجات و همچنین غلات به دست آورد. برخی از این غذاها هر زمان که به دلیل پختن پخته شوند، خاصیت خود را از دست می دهند. وقتی هوا به غذای شما برسد، خوبی نیز می تواند از بین برود. اطمینان حاصل کنید که تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی را با نگه داشتن آنها در شرایط طبیعی خود حفظ می کنید یا شاید آنها را بخارپز کنید. ویتامین B و همچنین ویتامین C مکمل های محلول در آب هستند.

علاوه بر این، انواع مواد مغذی وجود دارد که باید در رژیم غذایی روزانه خود گنجانید. به عنوان مثال، کلسیم، مواد معدنی منیزیم، پتاسیم خون، آهن و همچنین اکسید روی مورد نیاز است. هر کدام نقش متفاوتی در بدن دارند. مکمل کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان های قوی عالی است. کلسیم برای کاهش فشار خون شناخته شده است و همچنین به کنترل انقباضات عضلانی از جمله ضربان قلب کمک می کند. ویتامین منیزیم مسئول بیش از سیصد قابلیت ترکیبی در بدن است. اتفاقاً با سیستم ایمنی سالم‌تر مرتبط است و باید مطمئن باشید که منیزیم را در آنچه می‌خورید گنجانده‌اید. مواد غذایی مانند آجیل، مانند بادام هندی، کلم پیچ و جو دوسر حاوی مقدار زیادی مواد معدنی منیزیم هستند. پتاسیم یک ماده مغذی اضافی است که برای کنترل مایعات درون بدن مورد نیاز بدن است. از آن به عنوان یکی از الکترولیت های کلیدی درون شما یاد می شود. آهن بسیار مهم است زیرا سلول های خونی قرمز رنگ پوست را می سازد که اکسیژن بسیار مورد نیاز را در سراسر بدن انتقال می دهند. گوشت، اسفناج، میوه ها و آجیل نمونه های خوبی از مواد غذایی حاوی آهن هستند. در نهایت، اکسید روی وجود دارد. روی به بدن کمک می کند تا این کلان ویتامین ها و مواد معدنی – کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها را پردازش کند. روی در گوشت، لبنیات و نان وجود دارد.

میوه های تازه ای که باید در رژیم غذایی خود استفاده کنید،

انگور قرمز، زغال اخته، موز، گریپ فروت و سیب

سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید،

بروکلی، لوبیا، حبه سیر، گل کلم و همچنین قارچ.

بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف وجود دارد که می‌توانید از طریق مصرف غذاهای صحیح به دست آورید. با این حال، گاهی اوقات ساده نیست که آنها را از طریق آنچه می خوریم به دست آوریم، این می تواند برای چندین توضیح و همچنین به احتمال زیاد زمان باشد. همراه با سبک زندگی پرمشغله، معمولاً زمان مناسبی برای دریافت مقدار صحیح ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی شما وجود ندارد. خبر خوب این است که مقدار زیادی از قرص‌های چند معدنی و ویتامین‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با چیزی که می‌خورید، انتخاب کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع