اولین رویداد Mobostars برگزار شد


اولین رویداد Mobostars سه شنبه ۲۳ تیرماه با حضور فعالان و چهره های شناخته شده حوزه فناوری در ایران و شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از علاقمندان در تالار وزارت کشور برگزار شد.

رویداد موبوستارز به عنوان اولین جشنواره تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و فناوری موبایل در ایران به همت گروه موبونیوز برگزار شد. در این مراسم طی معرفی چهره های اصلی تولید محتوای ویدیویی موبایلی، جدیدترین خدمات گروه موبونیوز ارائه شد.

در این مراسم مهدی شجری موسس موبونیوز و تاثیرگذار در این حوزه با اشاره به اهداف خود برای راه اندازی موبونیوز و گسترش آن گفت: از روز اول به تنهایی کارم را شروع کردم تا امروز که با یک تیم کار می کنم ۲۰ مردم. فکر می کنم هدف خاصی داشتم و آن ارزش آفرینی بود. به همین دلیل پس از استقبال گسترده طرفداران و ایجاد شبکه بزرگ دوستداران موبونیوز (موبوباکس)، تصمیم گرفتیم با شروع این گروه را توسعه دهیم. از وب سایت، Mobocollege و Mobono.

رویداد Mobostars

به گفته شجری، سایت موبونیوز با هدف ارائه مشاوره بهتر در زمینه خرید گوشی و تولید محتوای ویژه در حوزه فناوری، کار خود را از سال گذشته به صورت آزمایشی آغاز کرد. پس از گذشت یک سال، نسخه رسمی سایت در اولین دوره موبونیوز برای شروع فعالیت رسمی خود رونمایی شد.

مهدی شجری درباره خدمات جدید سایت موبونیوز گفت: سایت جدید موبونیوز شامل بخش های مختلفی از جمله سامانه مشاوره خرید هوشمند، صفحه نقد و بررسی گوشی های موبایل و لوازم جانبی، معرفی ترفندها و اپلیکیشن های موبایل، سیستم بازی و مخاطبان، باشگاه و … می باشد. در قسمت راهنمای خرید وب سایت، الگوریتمی طراحی شده است که با طرح چند سوال به عموم، بهترین گزینه را با توجه به بودجه و علایق هر فرد در کنار فروشندگان و واردکنندگان مطمئن هر دستگاه پیشنهاد می کند.

با توسعه روزافزون گروه موبونیوز، تغییر لوگو و ایجاد هویت بصری جدید ضروری به نظر می رسید. از این رو لوگوی جدید این گروه در اولین دوره از موبونیوز رونمایی شد. مهدی شجری موسس موبونیوز گفت: زمانی که لوگوی جدید ساخته شد و آن را دیدم حس خوشایند و جذابی به من دست داد زیرا در این لوگوی جدید تمامی عناصر شناخته شده موبونیوز به چشم می خورد در این لوگو می توانید برای دیدن عناصر حروف M و N به همراه عناصر درک، رقابت و بی نهایت.

Mobucollege سرویس جدید گروه موبونیوز است که با هدف آموزش نیروی انسانی و ارائه آن به شرکت ها و کارفرمایان راه اندازی شده است.

مهدی شجری درباره انگیزه های خود برای راه اندازی موبو کالج گفت: در طول سالیان متمادی با درخواست های زیادی از سوی مدیران شرکت ها و کارفرمایان برای ارائه نیروی کار توانمند مواجه شده ام و از سوی دیگر بیش از ۷۵ درصد مخاطبان موبو نیوز بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند. قدیمی، که ظرفیت گسترده ای ایجاد می کند. این چیزی است که ما را وادار کرد Mobukalej را شروع کنیم.

در ادامه این مراسم، بهروز نظری، بنیانگذار کالج موبو، به تشریح فعالیت های این مرکز جدید برای حاضرین پرداخت و گفت: کمبود نیروی انسانی توانمند و خوب مشکلی است که اکثر شرکت ها با آن مواجه هستند. در موبوکالج تصمیم گرفته اند با آموزش نیروی کار و ارائه گواهی انحصاری موبوکالج، راه حلی برای این مشکل ایجاد کنند.” برنامه های موبوکالج در سه مرحله مشاوره و راهنمایی شغلی، آموزش مهارت های تخصصی و مهارت های ملایم با یادگیری و در نهایت ارتباط دانشجویان با کارفرمایان اجرا می شود. و شرکت ها.”

در ادامه مراسم سالانه موبونیوز، موبونو به عنوان مرکز توسعه نوآورانه و تجاری گروه موبونیوز معرفی شد. به گفته هادی شجری، موبونیوز به دلیل داشتن شبکه رسانه ای و ارتباطی در بازار موبایل، ظرفیت زیادی برای همکاری و رشد کسب و کارهای جدید دارد. بر این اساس، Mobono برای کمک به رشد و توسعه سریعتر کسب و کارهای نوپا راه اندازی شد. موبونو طبق برنامه ریزی در سال ۱۴۰۱ قصد دارد روی ۵ استارت آپ مرتبط با موضوع و مخاطبان موبونیوز سرمایه گذاری کند. موبون به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا در زمان کوتاه‌تری وارد مراحل رشد و توسعه خود در زمینه‌های بازاریابی و فروش، تامین مالی، دسترسی به شبکه ارتباطی و رهبری و مشاوره شوند.

Mobostars

در ادامه این مراسم مهدی شجری گزارشی آماری از بازار موبایل ارائه کرد که در تیرماه ۱۴۰۱ با حضور حدود ۱۴ هزار مخاطب موبونیوز تهیه شد. بر اساس این گزارش، برند شیائومی در حال حاضر بیشتر بازار موبایل ایران را در اختیار دارد. همچنین طبق نظرسنجی انجام شده، بیش از ۸۰ درصد خریدهای تلفن همراه به صورت حضوری انجام می شود و تماشای ویدیوهای نقد و بررسی اینفلوئنسرها و کارشناسان حوزه موبایل بیشترین تأثیر را در تصمیم گیری خریداران دارد. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده، معرفی یک برند در موبونیوز ۶۴ درصد از مخاطبان را برای جستجو و شناخت بیشتر آن تحت تاثیر قرار می دهد.

در این رویداد دو پنل با موضوعات مرتبط با شبکه های اجتماعی و فرصت های تجاری در حوزه موبایل برگزار شد. اولین پنل این مراسم با موضوع “رفتار خرید مخاطبان و تاثیر شبکه های اجتماعی بر آن” با حضور مهدی شجری موسس موبونیوز، آرش برهمند روزنامه نگار، پاشوتان پورتچیکتار، مدیر عامل شرکت پدر برگزار شد. و رضا علیان، مدیر روابط عمومی انجمن موبایل ایران. در این جلسه اعضای میزگرد به بررسی دلایل سهم اندک شبکه های اجتماعی در بازار خرید الکترونیک و دیجیتال پرداختند.

همچنین در بخشی دیگر از موبونیوز نشست «کسب و کار و فرصت های شغلی در بازار موبایل» با حضور بهروز نظری، بنیانگذار کالج موبو، حامد قاسمی، مدیر فروش اویز، میثم دادخواه، بنیانگذار موبایل آباد، میلاد نوری، مدیرعامل توکان تک. و بابک فنادی مشاور دیجیتال مارکتینگ برگزار شد.

دور اول رویداد Mobostars

قسمت پایانی اولین دوره موبونیوز به جشنواره مبوستارز و معرفی برترین تولیدکنندگان محتوای ویدیویی در حوزه موبایل و فناوری اختصاص داشت. مهدی شجری موسس موبونیوز درباره اهداف خود از راه اندازی جشنواره مبونیوز گفت: پس از محبوبیت هر چه بیشتر مخاطبان موبونیوز تصمیم گرفتیم از دیگر تولیدکنندگان محتوا حمایت کرده و آنها را به تولید محتوای باکیفیت و عالی ترغیب کنیم. ، Mobostars برای معرفی و تبلیغ محتوای ویدیویی با کیفیت بالا در زمینه تلفن همراه و فناوری ایجاد شده است.

۵۵۴ نفر در اولین جشنواره مبوستارز شرکت کردند که پس از بررسی های انجام شده در نهایت به عنوان برترین شناخته شدند. به نفرات اول تا سوم اولین جشنواره مبوستارز به ترتیب ۱۵۰، ۱۰۰ و ۳۰ میلیون ریال جایزه تعلق گرفت. با توجه به تعداد زیاد ویدیوهای برتر، جایزه نفر سوم به ۳ شرکت کننده تعلق گرفت تا تعداد برندگان به ۵ نفر برسد. برگزیدگان اولین جشنواره مبوستارز علاوه بر جایزه نقدی می توانند با حضور مهدی شجری نماهنگ مشترک تولید کنند.

دورهمی مبونیوز

همچنین در این مراسم چالش های مختلف توییتری برای شرکت کنندگان وجود داشت که با اهدای ۲۰ گوشی هوشمند همراه بود.

دور اول موبونیوز پس از حدود ۵ ساعت و برگزاری جلسات و پنل های مختلف و در نهایت اهدای جوایز موبو استارز در تالار وزارت کشور به پایان رسید.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟