باید ها و نبایدهای مصرف گوشت


باید ها و نبایدهای مصرف گوشت

یکی از بحث هایی که این روزها بازار داغی را به خود اختصاص داده است. مسأله مصرف گوشت است. بسیاری از افراد در صورت عدم مصرف گوشت قویاً و بسیار قاطع و محکم نظر نظر خود را.و برخی دیگر با احتیاط و تردید با این مقصد برخورد کردند. عده نیز به علت شنیدن اخبار ضد و نقیض در این باره ، در تصمیم گیری در مورد خوردن یا نخوردن گوشت سردردمی و بنبست فكری گشته است.در این مقاله از سایت دکتر رضا متخصصانی تغذیه اصفهان قصد داریم و نبایدهای مصرف گوشت را بیان كنیم.

به راستی پاسخ چیست؟

آیا از گوشت مصرف نظر مخاطبان برای شخص مورد نظر استفاده می کنید؟

و یا گوشت مواد مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و پیشگیری از اختلالات تغذیه مفید است؟

در این مقوله مروری اجمالی داشت.بر پاسخ این سوال و بررسی تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان ، با تکیه بر دلایل آن ، پرداخت پرداخت. مطلب مهمی که لازم است حتماً به آن توجه نماییم.این است که گوشت طیف وسیعی از مواد غذایی شامل گوشت قرمز ، جگر ، دل ، قلوه ، مغز و سایر امعاء و احشاء ، گوشت جوجه ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهیان دریایی و پرشی را دربر بگیرد.

بنابراین فوق العاده است که از گوشت صحبت می کند به طور میانآید.باید به موضوعی خاص اشاره می کند که منظور کدام نوع گوشت است؟

زیرا خواص تغذیه انواع گوشت متفاوت متفاوت باشد. گرچه گوشت های مختلف در برخی از مواد مغذی مشترک هستند.ولی ویژگی های موجود در انواع موجود وجود دارد که ارزش غذایی آنها را متفاوت نمی دانید. حتی در برخی از انواع ، زیان پذیر بودن آن و در برخی دیگر مفید بودن و تاثیر مثبت آن بوده است. بر سلامت انسان بشود.

گوشتسال ؛ منابع غنی پروتئین

در ابتدا بهتر است به بررسی خواص تغذیه انواع گوشت بپردازیم و ببینید. انواع گوشت از منابع بسیار خوب و غنی پروتئین هستند. پروتئین موجود در آنها از نوع پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و مناسب است.و کاربرد بسیار خوبی نیز در بدن انسان وجود دارد ، بدین معنا که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت ، توسط سلول های مورد نیاز استفاده می شود.

علت این امر آن است که انواع گوشت شامل تمام اسیدهای آمینه اصلی هستند. اسیدهای آمینه اصلی که تشکیل شده است پروتئین های خاص را فروخته است.در بدن ساخته شده است و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. پس باید حتماً از طریق غذا دریافت کنید. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان بر روی آنها ساخته شده است و در رشد ، ترمیم قالب های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم های ورزشی ، آنتیبادی (که وظیفه دفاع از بدن را در برابر میکروب ها انجام می دهد) و ترشحات ارگان های داخلی بیشتر.

در صورت فقدان اسیدهای آمینه اصلی ، اختلال در پروتئین های ایجاد شده و اعمال فوق العاده خوب انجام شد.و در نتیجه سلامت انسان به طور جدی به خطر شدید شد. برای افزودن پروتئین های نقش ساختمانی در سلول های دارند و پس از آب ، بیشتر میزان مواد ساختمانی سلول های بدن پروتئین های مورد نیاز خود را تامین کرده و انواع گوشت را از منابع غنی پروتئین با کیفیت تغذیه به شدت بالا می برد. از نظر کمیت (مقدار) نیز این دسته از گروه غذا ، کامل مقادیر بالایی پروتئین هستند.

گوشتها و مواد مغذی

انواع گوشت از منابع بسیار خوب مصرف کنندگان گروه B را درک کرده اند و به میزان مناسب از گردن استفاده می کنند ، نیازمند قسمت مهمی از نیاز انسان را به این نیاز برآورده می کنند.
داروهای گروه B در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی نقش مهمی دارند. فعلاً یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی ، مشکلات عصبی و آشفتگی های روحی ارمغان صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک بنماید ، گام مؤثری در حفظ تندرستی و رفاه انسان باشد.

همچنین داروهای گروه B در سلامت پوست درمانند. برخی از انواع این ویتامینها (که گوشت منابع از منابع غنی آن را احساس کردند) نیز در خونسازی مفید مفید بودند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در انواع گوشت به مقدار مناسب و با کیفیت بسیار خوب وجود دارد ، آهن است. آهن عمدتاً در خون بازسازی مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در تنفس سلولی نقش مهمی دارد. کمبود آهن کم کمخونی را که عوارض بیشتری دربر دارد دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع گیاهی دارای جذب بالایی است و در پیشگیری از کمخونی و حفظ بدن بدن بدن است.

علاوه بر این نتایج نشان می دهد کودکانی که به کمخونی فقر رسیده اند قدرت یادگیری و حافظه آنها را کاهش داده اند و این امر منجر به افتتاح تحصیلی شده است که با مداوای عارضه کمخونی ، این اختلال در برطرف شنگردد انجام شد.


مطالب پیشنهادی:

لاغری غیراصولی و پوکی استخوان


انواع گوشت از منابع غنی روی مأمور شده است. روی املاحی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ، و همچنین افزایش قدرت بدن و کمک به پیشگیری از ابتدایی به بیماریهای شدید تأمین می شود.

ماهی که یکی از انواع گوشت را امتحان کرد (ویژه ماهی دریایی) ، یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی است که بر روی خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ برشمردیم ، مقدار قابل توجهی قابل توجه است که برای سلامت انسان و پیشگیری از عارضه گواتر بسیار باشد درمان است.

به طور کلی چربی در ماهی از بهترین نوع چربی و کامل اسیدهای چرب امگا- 3 وجود دارد که در حفظ سلامت قلب و عروق و ممانعت از بروز اختلالات قلبی- عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از مصرف گوشت ؛ چرا؟

امتناع از مصرف گوشت

با بررسی مطالب فوق العاده شدیم که انواع گوشت از ارزش تغذیه نیاز بالایی ایجاد کردند. با این همه اشخاص از آن را جایز تغییردانند استفاده کنید. گوشت قرمز و همچنین مرغ شامل چربی یا پوست ، دارای چربی های حیوانی هستند.که افزایش چربی های نامطلوب خون (کلسترول تام ، تری تگلیسیرید ، LDL و VLDL) افزایش می یابد. حتماً در اینجا این س درال در اذهان خوانندگان عزیز مجله خرید خرید.که در چند خط پیشنهاد داشتیم که چربی در گوشت وارد شده اسیدهای چرب مفید است.که در کاهش چربی های نامطلوب خون بیمار ، ولی در اینجا خلاف این ادعا بیان شده است.

توضیح اینکه آیا گوشت قرمز و مرغ را وارد کنید چربی یا پوست ، از طرف منابع غنی اسیدهای چرب اشباعشده هستند.که برای قلب قلب و عروق مفید نیست و از سوی دیگر برخی از اسیدهای چرب غیراشباع احساسباشند.که تحت حفاظت سیستم عروقی از آسیب قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که در لابه لایلای الیاف عضلانی گوشت قرمز مقداری چربی وجود دارد ، که ما به چشم چشمبینیم ، بنابراین برای بهره بردن از اسیدهای چرب مفید در انواع گوشت و همچنین جهت پیشگیری از زیان های اسیدهای چرب اشباعشده موجود در این گروه غذایی وجود دارد. و استفاده از اختلالات قلبی- عروقی و سایر مضرات این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل رویت گوشت قرمز بیشتر از گوشت گوسفند یا گوساله را با دقت جدا نماییم ، پوست مرغ را مصرف نکنیم و چربی های موجود در گوشت مرغ را نیز جدا کرده ایم و استفاده از ننماییم.

به طور قطع در رابطه ، رابطه بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های نامطلوب خون پیدا نشد ؛ ولی در تحقیقات دیگر این رابطه بیان گردیده است.

افراط در مصرف گوشت قرمزممنوع!

نکته مهم دیگر این است که افراط در مصرف گوشت باعث افزایش اسیداوریک خونین و ایجاد عارضه نقرس در شخص حسنماید و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صدق انجام شده است.

از طرف دیگر مطالعات مطالعاتی نشان داده است. استفاده از برنامه غذایی با پروتئین حیوانی بالا و افراط در مصرف این قبیل منابع پروتئین حیوانی ، باعث افزایش شدید کلسیم از همه موارد شده و میزان فعالیت بیش از حد افزایش یافته است. عوارض تأثیر از کمبود کلسیم قرار گرفت.

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتاً به صورت اوره از طریق همه افراد دفع شود. اوره یک ماده زائد و سمی است که در بدن تجمع نمی کند. برای دفع آن ، نیاز به مصرف آب زیاد است. چگونه کلی افراط در مصرف پروتئین های حیوانی از جمله گوشت ممکن است افزایش یافته تولید شود در بدن بشود.

فعلا نکته ای که در تغذیه بر آن بسیار تکیه کرد.رعایت «کفایت» «تعادل» و «تنوع» در برنامه غذایی است. بدین معنا که الگوی غذا باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه مورد نیاز افراد را تامین کند. حفظ تعادل در برنامه غذایی روزانه نیز نیاز است و افراط در مصرف هیچ یک از مواد خوراکی پیشنهاد باز شد. تنوع در الگوی غذایی از مواردی است که افزایش یافته است کاربرد و متابولیسم غذا در بدن انجام شده است.

در این ارتباط لازم است این نکته را متذکر شویم که مواد مصرفی مواد غذایی دیگری را در برخی از وعده های غذایی جانشین گوشت قرمز بنماییم که این مواد نیاز به تغذیه دارند گوشت قرمز هستند.و علاوه بر این برخی مضرات گوشت قرمز را نیز دارند. مثلا مصرف گوشت سفید ویژه ماهی هفتگی دو بار بیشتر جانشین بسیار مفید و مناسب برای گوشت قرمز باشد. لبنیات از مواد خوراکی مفیدی هستند که مورد نیاز هستند گاهی اوقات گوشت از آنها استفاده کنند.

حبوبات

حبوبات که یکی از بهترین مواد کاهش داده شده است؟ مورد شامل. به طور خاص حبوبات یا مغز دانه های ، همراه غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و…) و یا ترکیبی از حبوبات و مغز دانه های نیاز مصرف می کنند ، از نظر پروتئینی دارای ارزش بیشتری هستند مساوی با گوشت هستند. لازم است به تذکر است که آهن و ویتامین B12 در گوشت های موجود در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه آنکه با وجودی که انواع گوشت ارزش تغذیه مفید مفیدی هستند.ولی گوشت قرمز به علت دارا بودن اسیدهای چرب اشباعشده و همچنین ترکیباتی که در این مقوله به آن اشاره شد افزایش یافت. نیاز به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گرفتن.و افراط در مصرف آن و به طور کلی افراط در مصرف پروتئین های حیوانی جای نمی گیرد.


دکتر رضا تحتانی با ارائه روش های اصلی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی را در افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد.

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر رضا نمونهانی پزشک متخصص تغذیه و درمان درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا فشارانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی

خمیرترش یا جوش شیرین

تفاوت بین جوششیرین و بیکینگ پودر

از شاخص گلیسمی چه شلدانید؟



دیدگاهتان را بنویسید