با خوردن رنگین کمان سالم شوید – با سبز شروع کنید

سبز بودن آسان نیست – اگر سبزی هستید، یعنی. مردم از شما می ترسند. آنها نمی دانند با شما چه کنند و بنابراین از شما دوری می کنند. آنها درست در کنار شما در راهروی محصولات و در مسیر هویج های بسته بندی شده و سیب زمینی های سفید غوغا می کنند. خوب، من اینجا هستم تا از طرف سبزها صحبت کنم و شما را تشویق کنم که با آنها آشنا شوید، زیرا آنها چیزهای زیادی برای ارائه دارند!

وقتی نوبت به خوردن غذاهای سالم از نظر تغذیه ای می رسد، رنگ سبز مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان یک گروه، سبزیجات سبز – و مهمتر از همه سبزیجات برگدار – منابع عالی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های A، C، K، فولات، آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند. آنها همچنین سرشار از کلروفیل هستند، رنگدانه سبز رنگی که آنها را سبز می کند! کلروفیل از نظر شیمیایی تقریباً مشابه خون خودمان است و یک اثر پاک کنندگی و خوشبو کننده فوق العاده در بدن ما ایجاد می کند. سبزیجات سبز همچنین دارای فیبر بالایی هستند، نوع خوبی از کربوهیدرات، و رژیم غذایی آمریکایی ما متأسفانه کمبود آن را دارد. آیا یبوست دارید؟ سبز شو! افزایش سهمیه سبزی روزانه سریع ترین راه برای روده های منظم و پوستی عالی است. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که با افزایش مصرف سبزیجات سبز غنی از فیبر، شانس بهتری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان، چاقی و دیابت داریم.

آیا می دانستید که اجداد دور ما روزانه حدود ۶ پوند برگ می خوردند؟ می توانید مطمئن باشید که آنها مقدار زیادی علوفه و مواد شیمیایی گیاهی دریافت کرده اند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، سیستم ایمنی را تقویت می کنند، سلول های آسیب دیده را ترمیم می کنند، التهاب را مدیریت می کنند و ویروس ها و باکتری ها را خنثی می کنند. «فیتو» به معنای گیاه است و این مواد مغذی در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود. سبزیجات دارای برگ سبز تیره به عنوان نیروگاه های تغذیه ای دنیای گیاهان، مقادیر قابل توجهی ویتامین K را نیز تامین می کنند. معمولاً به عنوان “ویتامین لخته کننده” در نظر گرفته می شود، ویتامین K برای بدن ارزشمندتر از آن است! آیا می‌دانستید که داشتن سطوح کافی ویتامین K نه تنها لخته شدن خون را تضمین می‌کند، بلکه از سلامت استخوان‌های شما نیز محافظت می‌کند، پلاک‌های موجود در شریان‌های شما را که مسئول تصلب شرایین هستند کاهش می‌دهد، التهاب را تنظیم می‌کند و می‌تواند از آرتریت جلوگیری کند، و همچنین نقش مهمی در بازی دارد. در پیشگیری از دیابت و اینها سبزیجاتی هستند که در تمام این سالها از آنها دوری کرده اید!

کسی به پروتئین اشاره کرد؟ سبزیجات سبز مقدار زیادی پروتئین دارند، به همین دلیل است که زرافه ها، گوریل ها و اسب ها تنها با خوردن سبزی ها می توانند بسیار بزرگ و قوی شوند! کالری برای کالری، سبزیجات تیره و سبز رنگ مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و کاهو رومینه پروتئین بیشتری نسبت به استیک سیخک دارند! و اتفاقاً استیک نه فیبر دارد، نه مواد مغذی گیاهی (به یاد داشته باشید، آنها فقط در گیاهان هستند!)، بدون ویتامین C، بدون فولات…

برای دستیابی به سلامتی، مقاومت در برابر بیماری ها و حفظ وزن سالم، سبزیجات سبز باید در رژیم غذایی شما جای داشته باشند. به طور مطلوب، آنها باید یک مکان بزرگ داشته باشند. انجام این کار سخت نیست، اما نیاز به تفکر، مهارت و برنامه ریزی دارد. سبزیجات سبز همه کاره هستند – می توانید از آنها به صورت خام، کمی پژمرده، سرخ شده، بخارپز و خورش استفاده کنید. آیا آماده هستید آنها را امتحان کنید؟ رنگ جدیدی از رنگین کمان غذاهای سالم منتظر شماست تا آن را کشف کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انبوه سبزیجاتی که در بازارهای محلی شما یافت می شود و همچنین راه های انتخاب و تهیه آنها با ما همراه باشید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع