بدترین توصیه تناسب اندام: آنچه نباید بگویید


“اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید.”

شما این توصیه تناسب اندام را شنیده اید. شاید حتی خودتان کلمات را گفته اید.

(با شیطنت دستش را بالا می گیرد.)

و زمان پایان این کلیشه فرا رسیده است.

مخصوصاً وقتی صحبت از تناسب اندام ، تغذیه و سلامتی می شود.

زیرا در بیشتر مواقع:

این درست نیست.

فقط به خاطر این شما انجام کاری به این معنا نیست شخص دیگری می تواند انجام دهد

مهمتر از همه ، این عبارت نتیجه عکس می دهد و باعث می شود مردم احساس بدتری نسبت به قبل داشته باشند.

در اینجا دلیل آن و توصیه های تناسب اندام که ممکن است بخواهید در عوض ارائه دهید ، آمده است.

++++

وقتی از این توصیه تناسب اندام استفاده می کنیم ، معمولاً بهترین نیت را داریم.

شاید ما سعی می کنیم با مشتری ارتباط برقرار کنیم: “سلام ، من آنجا بودم!”

یا شاید ما از تعدادی از اخبار الهام گرفته ایم. فکر کنید: مرد کور از اورست بالا می رود.

اما مشکلی وجود دارد

بر فراز 150،000 متخصصان بهداشت و تناسب اندام دارای مجوز

تا 30 درصد در برنامه آموزش تغذیه برتر صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت مربیگری آن و توانایی تبدیل این دانش به یک تمرین مربی پر رونق داشته باشید.

هیچ دو نفری دقیقاً شبیه هم نیستند.

ما ممکن است به عنوان مربی فکر کنیم که سیب (زندگی خودمان) را با سیب (زندگی مشتری) مقایسه می کنیم. اما به احتمال زیاد ، ما مشتری می داند که آنها یک نارنجی هستند… و معمولاً به یکی (یا همه) دلایل زیر احساس سوء تفاهم و بیگانگی می کند.

شماره 1: پیشینه افراد بر سلامت آنها تأثیر می گذارد.

مواردی مانند محل تولد ، نحوه بزرگ شدن و کارهایی که برای کار انجام می دهیم ، نحوه غذا خوردن ، حرکت و زندگی را شکل می دهد. آنها همچنین بر توانایی ما برای تغییر بهتر تأثیر می گذارند.

از نظر فنی ، این عوامل نامیده می شوند عوامل اجتماعی سلامتبه و می توانند بر ما تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

نمونه هایی از عوامل تعیین کننده اجتماعی عبارتند از:

  • درآمد
  • تحصیلات
  • ثبات شغلی
  • شرایط کاری
  • دسترسی به غذا و امنیت
  • مسکن و محیط
  • رشد اولیه کودکی
  • گروه اجتماعی
  • محیط محله
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا

عوامل تعیین کننده اجتماعی می توانند باشند بیشتر با توجه به انتخاب شیوه زندگی در تأثیرگذاری بر سلامت ، مهمتر است سازمان بهداشت جهانیبه

در اینجا نحوه انجام این کار با مشتریان وجود دارد.

به کسی می گویید که به ورزشگاه برود. اگر می توانید تلاش کنید تا با برنامه شلوغ به باشگاه بروید ، مشتری شما نیز می تواند ، درست است؟

خوب نه ، نه لزوما.

به خصوص اگر آنها ساعت های طولانی کار کنند و مراقبت از کودک نداشته باشند.

یا شاید شما “سبزیجات بیشتری” را به یک مشتری مجازی پیشنهاد دهید.

شما می گویید شما سبزیجات را نیز دوست ندارید ، اما اگر شما می تواند راهی برای خوردن آنها پیدا کند ، مشتری شما مطمئناً می تواند آن را بفهمد. به جز این ، مشتری شما با مادر شوهر خود زندگی می کند که تمام غذاهای اصلی خود را می پزد ، که شامل سبزیجات کمی است. در خانه مشتری شما ، همه از آشپز تشکر می کنند ، غذا را دوست دارند یا نه.

آیا مشتری شما گزینه هایی دارد؟ البته – اما نه به اندازه کسی که کنترل بیشتری روی بشقاب غذا دارد.

هزاران راه وجود دارد که عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت می توانند آنچه را برای شما ممکن است (با تلاش زیاد) مستقیماً برای شخص دیگری غیرممکن (یا بسیار سخت تر) کند. تشخیص برخی عوامل اجتماعی برای سلامتی واقعاً دشوار است – مخصوصاً اگر با کفش آن شخص راه نرفته باشید. بنابراین به این قاعده کلی جهانی توجه کنید: فرضیات نکنید.

شماره 2: بدن هر فرد منحصر به فرد است.

فرض کنیم شما و مشتری شما شرایط اجتماعی یکسانی دارید.

آیا خوب است که بگوییم “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید؟”

هشدار خرابکار: خیر.

زیرا ژنتیک نیز نقش دارد.

بگویید شما فردی هستید که به راحتی عضله می کند. برای شما ، داشتن اندامی لاغر و ورزشی به این معنی است که در باشگاه بدنسازی سخت کار کنید و مراقب تغذیه خود باشید.

البته این دو مورد نیاز به تلاش دارد. شاید تلاش زیادی.

اما آیا فردی که عضله سازی سخت تر است و به دلیل ژن هایش تمایل دارد چربی را در قسمت وسط خود ذخیره کند؟

آنها نمی توانند نتایج مشابه شما را بدست آورند – حتی اگر آنها دقیقاً به همان شیوه غذا بخورند و ورزش کنند. اینها کارت های ژنتیکی هستند که با آنها برخورد شده است.

بنابراین نه –آنها نمی توانند “این کار را” فقط به این دلیل که شما می توانید انجام دهید.

شماره 3: برخی از افراد خوش شانس تر از دیگران هستند.

اکثر افرادی که برای رسیدن به جایگاه سخت تلاش کرده اند نمی خواهند اعتراف کنند که جهان ممکن است کمی به آنها کمک کرده باشد.

این را تصور کنید: شما یک ورزشکار هستید که در مسابقات کراس فیت شرکت می کنید.

تمرین نهایی-حرکتی که تصمیم می گیرد چه کسی برنده خواهد شد-به طور اتفاقی متمرکز بر Deadlift است ، چیزی که شما به طور خاص در آن عالی هستید. (اگر آن را ربوده بودند ، وضعیت کاملاً متفاوت بود.)

وقتی برنده بازی CrossFit بعد از آن تمرین نهایی می شوید ، این بدان معنا نیست که شما سخت کار نکرده اید. اما آیا شما نیز از شانس قرعه کشی بهره مند شدید؟ آره.

شاید یک مثال قابل مقایسه تر: شاید شما با مربی یا دوستی ملاقات کرده اید – درست همانطور که آماده تغییر هستید – که طرز فکر شما را در مورد تغذیه و تناسب اندام متحول می کند. و این شما را در مسیر زندگی سالم تر قرار می دهد.

در جهان متناوب ، جایی که شما آن مربی شگفت انگیز را در زمان مناسب ملاقات نکرده اید ، ممکن است طول بکشد تا به جایی که امروز هستید برسید.

نکته: جلوه “مکان مناسب ، زمان مناسب” را تخفیف ندهید.

3 راه بهتر برای کمک به مشتریان

از هر سه این موارد با هم استفاده کنید – یا آنچه را که در یک مکالمه خاص بهتر عمل می کند انتخاب کنید.

1. از نسبیت محدود استفاده کنید.

بگویید کسی در حال طلاق است و مربی او نیز در حال طلاق بوده است. ارائه توصیه هایی مانند:

“می دانم که این زمان برای شما سخت است. طلاق من وحشیانه بود! اما من موفق شدم در دوران تغذیه خود از رژیم غذایی خود مراقبت کنم ، بنابراین می دانم که می توانید این کار را انجام دهید. “

آخ.

راه بهتری برای استفاده از تجربیات مشترک با مشتری وجود دارد ، بدون فرضیه هایی در مورد وضعیت آنها

نامیده می شود نسبیت محدود، که به شما در برقراری ارتباط کمک می کند ، در حالی که به مشتری اجازه می دهد احساس شنیده و درک کند.

برای تسلط بر تکنیک ، از این فرمول ساده دو مرحله ای استفاده کنید.

تجربه خود را به اشتراک بگذارید: “من می دانم چه [fill in the blank] برای من شبیه است. “
با پرسیدن سوالی باز در مورد تجربه مشتری خود کنجکاو شوید: به نظر شما چگونه است؟ “

ترجمه شده به یک مکالمه مربیگری واقعی ، ممکن است چیزی شبیه به این بگویید:

“این سخت به نظر می رسد. وقتی با پرخوری دست و پنجه نرم می کردم ، احساس ناتوانی و ناامیدی می کردم. چه هستند شما در این لحظه احساس می کنی؟ “

2. به نقطه روشن توجه کنید و نام ببرید.

این استراتژی همه چیز در مورد وقت گذاشتن برای قدردانی و تحسین آنچه مشتری شما به تازگی به اشتراک گذاشته است است.

ممکن است بگویید:

“میدونی چیه؟ در واقع شناخت و تصدیق اینکه این یک مانع برای شما در حال حاضر است ، به خودآگاهی بسیار شگفت انگیزی نیاز دارد. داشتن چنین درک محکمی از موقعیت شما چه احساسی دارد؟ “

یا شاید:

“ما می توانیم در یک ثانیه برای حل مشکلات صحبت کنیم ، اما قبل از انجام این کار ، می خواهم مکث کنم و به شما بگویم که شگفت انگیز است که شما این موضوع را به عنوان یک مسئله مشخص کرده اید. نمی دانم آیا می توانستید این کار را شش ماه پیش انجام دهید یا نه! »

این می تواند واقعاً م effectiveثر باشد زیرا مشتری انتظار مکث ندارد. آنها منتظر راه هایی برای پیشرفت هستند. شما به آنها فرصت می دهید تا قبل از اقدام ، توقف کنند ، حساب کنند و در مورد هیبت خود فکر کنند.

3. با دستاوردهای خود از آنها الهام بگیرید.

فرض کنید مشتری شما از ایده تعطیل شدن زودتر برای خواب بیشتر نگران است.

به جای آن توصیه قدیمی “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید” ، دستاوردهای گذشته آنها را برجسته کنید. این می تواند به نظر برسد:

“میدونی چیه؟ شما در واقع همین مورد را چند ماه پیش در مورد رفتن به باشگاه به من گفتید. و حالا شما مرتباً می روید! ما می توانیم درباره استراتژی های خاصی صحبت کنیم تا زودتر بخوابیم ، اما به یاد داشته باشید که چقدر پیش رفته اید. “

اساساً ، به جای اینکه بگویید “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید” ، شما می گویید ، “اگر می توانید این یک کار را انجام دهید ، می توانید این کار دیگر را نیز انجام دهید!”

شما به آنها نشان می دهید که کار سخت آنها را می بینید.

و مهمتر از همه ، به خاطر آن کار سخت ، شما به آنها اعتقاد دارید.

وقتی از استراتژی های بالا با مشتریان خود استفاده می کنید ، به چیزی دست خواهید یافت که عبارت “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما نیز می توانید” نمی تواند:

شما به آنها کمک خواهید کرد که احساس کنند شنیده شده ، دیده شده و ارزشمند هستند.

این کار به تقویت رابطه شما کمک می کند – و در نهایت به مشتریان شما کمک می کند تا نتایج بهتری را بدست آورند.

اگر مربی هستید یا می خواهید…

یادگیری نحوه راهنمایی مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده از طریق تغذیه سالم و تغییر شیوه زندگی – به روشی که برای بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها طراحی شده است – هم هنر است و هم علم.

اگر می خواهید در مورد هر دو بیشتر بدانید ، به موارد زیر توجه کنید صدور گواهینامه تغذیه دقیق سطح 1.

دیدگاهتان را بنویسید