برای سلامتی شیرین تر، شکلات تلخ را امتحان کنید

کاکائو یک غذای سالم فوق العاده است. چیزی که معمولا آن را ناسالم می کند تمام قند موجود در شیرینی های شکلاتی است. بیایید ابتدا به کاکائو نگاه کنیم. کاکائو چیزی است که هنگام آسیاب کردن به دست می آورید، منهای جزء چربی کره کاکائو، غلاف دانه درخت کاکائو. اگر خودتان با استفاده از شیرین کننده های بدون قند مانند استویا یا قندهای ۵ کربنی مانند زایلیتول، کاکائو درست کنید، می توانید از کاکائو لذت ببرید. (توجه: زایلیتول برای افراد بی خطر است اما می تواند برای سگ ها کشنده باشد)

شکلات تلخ نسبت به شکلات معمولی یا شیری دارای محتوای کاکائو بیشتری است. کاکائو دارای فلاونوئیدهای بسیار بالایی است. به خصوص دارای فلاونوئیدی به نام اپی کاتچین است. فلاونوئیدها از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند و همچنین با التهاب مبارزه می کنند. کاکائو همچنین سرشار از ماده معدنی منیزیم است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. منیزیم برای عملکرد طبیعی عضلات و اعصاب مورد نیاز است. شکلات همچنین حاوی سلنیوم است که به دلیل آنتی اکسیدان بودن به آن نیاز است. کمبود منیزیم همچنین در میل به شکلات دخیل است، به طوری که میل شدید به شکلات ممکن است بدن شما در تلاش برای دریافت مواد معدنی مورد نیاز باشد. یکی دیگر از عوامل موثر در میل به شکلات می تواند به نیاز به سروتونین بیشتر مرتبط باشد که بدن شما می تواند از تریپتوفان موجود در شکلات تلخ بسازد. سروتونین احساس راحتی و تندرستی ایجاد می کند که شکلات را محکم در اردوگاه “غذای راحتی” قرار می دهد. با این حال، شواهد بیشتری مبنی بر اینکه شکلات یک تقویت‌کننده قوی خلق و خو است، این واقعیت است که حاوی کافئین و تئوبرومین است که محرک‌ها هستند و فنول اتیلامین که می‌تواند همان احساساتی را ایجاد کند که هنگام عاشق شدن ایجاد می‌شود.

شکلات تلخ می تواند سلامت رگ های خونی را بهبود بخشد، و برخی از مطالعات نشان می دهد که مقدار کمی از آن در روز می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد. مقاومت به انسولین زمانی اتفاق می‌افتد که بدن نتواند به درستی به انسولین پاسخ دهد، که به نوبه خود باعث دیابت می‌شود. علاوه بر این، فلاونوئیدها می توانند به تنهایی با تأثیرات سالم بر روی عروق خونی به دیابتی ها کمک کنند. زنان باردار نیز می توانند از تئوبرومین موجود در شکلات بهره مند شوند. این ماده شیمیایی شبیه کافئین است و مشخص شده است که زنان باردار با مقدار بیشتری از آن در سیستم خود محافظت بیشتری در برابر ابتلا به پره اکلامپسی دارند، که وضعیتی است که بر آن دسته از زنان باردار که فشار خون بالا نیز دارند تأثیر می گذارد.

مقداری شکلات تلخ با قلیایی فرآوری می شود تا تلخی آن را از بین ببرد، اما این فرآوری خواص آنتی اکسیدانی را نیز از بین می برد که آن را بسیار سالم می کند، بنابراین به شما توصیه می شود به دنبال شکلات و کاکائو/کاکائو باشید که به این روش فرآوری نشده است. نام دیگر این نوع پردازش “فرآیند هلندی” یا هر چیزی است که در توضیحات آن کلمه “هلندی” یا “هلندی” وجود دارد.

شکلات برای شما سالم و مفید است. نوع همراه با شکر باید در حد اعتدال مصرف شود، اما اگر بتوانید قندی بدون قند تهیه کنید، می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید. من یاد می‌گیرم که چگونه با استفاده از یک شیرین‌کننده طبیعی سالم و بدون قند به جای تکیه بر انواع خرده‌فروشی‌های شیرین شده شیمیایی، خودم را درست کنم، اما شما همه این گزینه‌ها را در اختیار دارید. شکلات تلخ حاوی کاکائو بیشتری است، بنابراین با انواع تیره‌تر غیر هلندی همراه شوید و از یکی از موهبت‌های واقعی طبیعت به نسل بشر لذت ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر