بهترین روش های افزایش وزن علمی و استفاده


کمبود وزن نیز می تواند به همان اندازه ای که چاقی برای سلامتی می شود باشد ، برای بدن مضر باشد ، اگر برخی از افراد با وجود کمبود وزنه ، ولی من عضو بیشتری داشته باشم. آیا شخص به میل خود یا به دلیل کمبود وزن ، قصد اضافه وزن دارد ، یکسان هستند. در ادامه مطلب یک استراتژی ساده و سالم که به سرعت افزایش یافته است وزن سالم برای بدن شما می شود را بیان کنم.

افزایش وزن سالم

شاید هنوز معنی واقعی کم وزنی را ندانیم. کم وزنی به معنی داشتن شاخص توده بدن (BMI) زیر 18.5 است. این تخمین به این معنا است که توده بدن برای حفظ سلامتی مطلوب کم می باشد. با این وجود مسائل بسیار زیاد در مورد این شاخص وجود دارد جمله ای این شاخص تنها قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلات را در نظر نمی گیرد. برخی افراد به طور طبیعی لاغر هستند و این مقیاس ممکن است برای این فرد پایین باشد ولی دلیل آن سلامتی نیست.

دلایل تعداد برای کمبود وزن وجود دارد. علت داروهای بسیار زیاد وجود دارد که می توانند باعث کاهش وزن شوند که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • اختلالات در غذا خوردن: که شامل بی اشتهایی عصبی است که جزء یکی از اختراعات روانی جدی واقع می شود.
  • اختلالات تیروئید: پرکاری تیروئید باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و تبدیل به دست دادن وزن زیاد و لاغری ناسالم می شود.
  • بیماری سلیاک : یکی از نشانه های این بیماری کاهش شدید شدید می تواند باشد که بیمار مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاعی داشته باشد.
  • دیابت: ابتلا به دیابت کنترل نمی شود (به نوع نوع 1) من می توانم به شدت کاهش پیدا کنم.
  • سرطان ها: تومورهای سرطانی می توانند مقادیر بالایی را از کالری را می سوزانند و به شدت کاهش می دهند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت های خاص در بدن می توانم به مقدار وزن را کاهش دهم که از جمله آن ها می توان به انگل ها ، سل و ویروس ایدز اشاره کرد.

بنابراین این نکته بسیار مهم است که کاهش وزن به چه صورتی رخ داده و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد باید حتما به پزشک مراجعه شود.

روش های سالم افزایش وزن

چاقی و مواد مفید برای آن

1خوردن کالری بیشتر از سوخت و ساز بدن– یکی از مهمترین روش های اضافه وزن ، به دست آوردن کالری بیشتر ، نسبت به نیاز بدن است. بدون دست آوردن کالری بیشتر ، نمی توانم اضافه کنم وزن را ایجاد کردم.

2- مواد غذایی پروتئین دار زیاد مصرف کنید. پروتئین تنها ماده غذایی مهم برای دست آوردن وزن سالم می باشد. عضلات توسط پروتئین ها ساخته شده اند می شوند. چنان که در رژیم چاقی خود ، تنها کالری زیاد مصرف می کنند در صورتی که رژیم آنها عاری از پروتئین باشد ، بدن آن ها این کالری را در نهایت به چربی تبدیل می کند. مطالعات مختلف نشان می دهد که یک رژیم غذایی بیشتر از پروتئین ها می تواند کالری مازاد بدن را به عضلات تبدیل کند. مواد غذایی دارای پروتئین بالا عبارت اند از: گوشت ها ، ماهی ، تخم مرغ ، بیشتر از محصورلات لبنی ، حبوبات ها و آجیل ها.

3- مصرف مقدار زیاد کربوهیدرات و چربی ها. از این دسته از مواد غذایی در طول رژیم غذایی خود روزانه باید حداقل سه مرتبه استفاده شود. بسیار از افراد چاق و دارای وزن اضافه در رژیم غذایی خود ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را محدود و محدودتر می کنند. استفاده تنها از این گروه از مواد غذایی برای اضافه کردن وزن ایده خوب نیست و بهتر است در هر وعده غذایی از پروتئین ها ، چربی ها و کربوهیدرات ها برای افزایش وزن سالم اضافه شود.

4- مقدار زیادی از غذاهای با انرژی انبوه بخورید و از سس ها و ادویه ها و چاشنی ها استفاده کنید. خوردن طیف وسیعی از مواد غذایی در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما مشکلی که وجود دارد برخی از این مواد غذایی شکم را سریع پر کنید و از خوردن بیشتر مواد غذایی استفاده کنید می توانید برای رفع این مشکل می توانید از چاشنی ها و ساس ها و ادویه جات ترش کمک کنید تا به زیاد خوردن افزایش یابد دهندگان.

تغذیه و چاقی

برخی از مواد دارای انرژی بالا هستند که به اضافه وزن کمک می کنند عبارت اند از:

  • آجیل ها: بادام درختی ، فندوق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • فرآورده های لبنی با چربی بالا: شیر ، ماست پر چرب ، پنیر ، خامه و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن های زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات ها مانند جو و برنج قهوه ایی و حبوبات ها و…
  • گوشت ها: مرغ ، گوشت گاو ، گوشت بره و….
  • سیب زمینی ها ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیار از این مواد غذایی پرکالری هستند و سریع شکم را به می کنند ولی با این حال هیچ اوقات برای افزایش وزن مجبور باید بیشتر بخورید. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و مورد نیاز می باشد. توصیه می شود از این گروه از مواد استفاده کنید همچنین فراموش نکنید.

5- وزنه های سنگین را بلند کنید و قدرت خود را بهبود بخشید. برای اینکه باور کنید کالری اضافه شده توسط بدن به عضلات تبدیل شود و نه چربی ، بلند کردن وزنه های سنگین بسیار مهم و موثر است. به این منظور در هفته 2 تا 4 بار به سالن بدنسازی رفته و برای افزایش وزن و ایجاد عضلات از وسایل ورزشی دارای وزنه های سنگین استفاده کنید. همچنین برخی ورزشهای هوازی نیز می توانند برای افزایش وزن مفید باشند ، فقط باید دقت کرد که تمام کالری باید سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در افزایش وزن سالم

مصرف بالای کالری به همراه انجام تمرینات ورزشی-قدرتی سنگین دو عامل مهم در افزایش وزن می شوند. چند راهنمایی برای چاقی سریع عبارت اند از:

  • قبل از غذا هرگز آب مصرف نکنید. این کار باعث می شود معده پر از آب شود و جای کافی برای کالری بیشتر باشد.
  • بیشتر غذا خوردن. افزودن وعده های غذایی و میان وعده های غذایی بیشتر در رژیم غذایی در هر زمانی که من مثل قبل از خواب بودم.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه ها برای رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • استفاده از ظروف بزرگتر برای خوردن غذا. غذاهایی که در ظرفهای بزرگ برای خوردن ریخته می شود و فرد در جستجوی است تا غذای خود را تا پایان بخورد قطع کالری بیشتر کرد.
  • افزودن خامه به قهوه. یکی از راه های ساده برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در زمان میلاد قهوه می شود.
  • خواب کافی خواب مناسب برای رشد عضلانی بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید