بهترین روش های ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله روش هایی برای ثابت نگه داشتن وزن برای شما ایمان آورده اید تا مشکلات تغییر وزن ایجاد کنید. مخصوصا برای افرادی که به سختی و با استفاده زیاد لاغر شده اند و می خواهم وزن خود را ثابت نگه دارم. تحقیق و گزارش کارشناسان تغذیه نشان می دهد که می تواند وزن خود را در یک عدد ثابت امکان پذیر باشد.

ثابت نگه داشتن وزن با کمک عضله سازی

اولین راهکار عضله سازی است. افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به شکل این عضلات کمک می کند. عضله متابولیسم بالاتری نسبت به چربی دارد. حتما تمرینات ورزشی برای ساختن عضله را به برنامه روزانه خود بیفزایید و به مرور زمان تمرینات سخت تری را در پیش بگیرید. ورزش روزانه را حذف کنید حتی در حد پیاده روی 30 دقیقه ای انجام شود.

آیا احساس گرسنگی در ثابت نگه داشتن وزن تاثیر دارد؟

در مقابل احساس گرسنگی مقاومت می کند در عوض مدام خود را با مواد غذایی فیبردار در حالت سیری نگه داشت. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل نگه نمی دارد و به شما آسیب رسانده است. در طول روز مدام از میوه ، سبزیجات و غلات استفاده کنید. همچنین هر روز از لبنیات استفاده کنید. لبنیات کم چرب را افزایش دهید تا بتوانید سلامت خود را حفظ کنید (مخصوصا برای بانوان که زودتر به پوکی استخوان می رسید) کمک می کنم.

تاثیر فست فود و شیرینی ها بر وزن

از وسوسه شدن در برابر غذاهای چاقکننده خودداری ایجاد کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که مقاومت بیشتری در برابر فست فود و شیرینی جات داشته اند در مدت زمان طولانی تغییر وزنی زیاد اند اند. این روش به این معنی نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد نیاز تان محروم کنید به مقدار کمی از آن ها میل کنید. در موارد احتمالی ممکن است وزن دلخواه فراموشی و عدم رعایت برنامه غذایی باشد که همیشه حواستان به رژیم و میزان کالری باشد. اگر به درستی از احساس گرسنگی استفاده کنید و کاملاً سیر باشید به راحتی می توانید از این وسوسه ها خلاص شد.

ثابت نگه داشتن وزن

میزان کالری

مقدار کالری مواد غذایی و خوراکی ها را یاد بگیرید و همواره میزان آن را حتی به صورت قابل توجهی اندازه گیری کنید. می توان از این لینک مطالب مرتبط با میزان کالری روزانه برای خانم ها و آقایان را مطالعه کرد. برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کرده باشید. برای راحتی یک بشقاب با سایز متوسط ​​را انتخاب کنید و میزان غذاهای را طبق همان بشقاب بسنجید تا اندازه همیشگی میل کنید.

تأثیر اندازه گیری سایز و وزن در ثابت نگه داشتن وزن

سایز نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آن ها اطلاع نداشته باشید. این راهکار باعث می شود واکنش بدن خود را نسبت به میزان کالری و غذاهایی که می خورید بررسی کنید. میزان روزانه ترازو میزان موفقیت شما در مراقبت از وزن ایده آل خود نشان می دهد و می دهد ادامه می دهد.

تاثیر خوردن صبحانه در ثابت نگه داشتن وزن

همانطور که از قدیم شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز می باشد. صبحانه را به هیچ عنوان حذف نکنید و یک صبحانه کامل میل کنید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید با افزایش سن چاقی و بیماری های مرتبط با آن ظاهر شد زیرا متابولیسم بدن به آهستگی کمتر می شود. موارد مشابهی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، سبک زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ در تغییرات وزنی تاثیرگذار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید