بهترین غذاها برای رفع تندی فلفل در دهان


چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ – ۰۳:۱۲

فلفل قرمز

تهران (پانا) – اگر مقدار زیادی فلفل در غذای خود بریزید، پس از صرف غذا آتش را در دهان خود احساس خواهید کرد. اینجاست که فکر می کنید بعد از خوردن غذاهای تند چه باید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی افراد برای خاموش کردن آتش فلفل و کاهش سوزش دهان از آب استفاده می کنند. غافل از اینکه این تجربه قدیمی همیشه خوب جواب نمی دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، نوشیدن آب حتی می تواند میزان سوزش دهان شما را افزایش دهد و آن را به یکی از بدترین تجربه های زندگی شما تبدیل کند.

در این مطلب به سراغ روش هایی می رویم که در کمترین زمان ممکن آتش فلفل را خاموش کرده و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. با ما همراه باشید و پاسخ این سوال را بیابید که بعد از خوردن غذاهای تند چه کنیم.

۱- شیر

هیچ چیز بهتر از شیر نمی تواند تلخی بعد از خوردن فلفل را از بین ببرد. البته اگر به شیر دسترسی ندارید می توانید از بستنی برای آن استفاده کنید.

پروتئین های موجود در شیر و سایر محصولات لبنی اثر کپسایسین موجود در فلفل تند را خنثی می کند. به همین دلیل نوشیدن شیر بعد از غذای تند مانند آب سوزی است و سوزش دهان را کاهش می دهد.

۲- نان

وقتی یک غذای تند مکزیکی یا هندی سفارش می دهید، حتما مقدار نان را با غذا دو برابر کنید. اگر نان کنار غذای تند شما باشد بعد از خوردن آن با این مشکل مواجه نخواهید شد که بعد از خوردن غذای تند چه کنید! زیرا گیرنده های بدن به کربوهیدرات های مصرف شده به جای کپسایسین موجود در فلفل واکنش نشان می دهند.

البته شیر و لبنیات نسبت به نان و سایر کربوهیدرات ها در کاهش تندی غذاها موثرتر است.

۳- شکر

برای دوستداران شیرینی، شکر بهترین انتخاب برای کاهش تشنگی پس از خوردن غذاهای تند است. تحقیقات نشان می دهد که تأثیر شکر در رفع سوزش دهان پس از مصرف غذاهای تند، حتی از نان نیز بیشتر است.

بنابراین اگر غذای تند خوردید یا مقداری فلفل در سالادتان داشتید و شروع به سوزش دهانتان کرد، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش این سوزش، مصرف یک دسر یا نوشیدنی شیرین (مانند اسموتی موز و انگور) است. ).