تجزیه و تحلیل Edtris – گزارش سالانه Ecomotive


در سال های اخیر، ما شاهد مقوله ای به نام “بازاریابی داده محور “ روز به روز گسترش می یابد. ما شاهد بودیم که روز به روز تصمیمات کمتر احساسی و بر اساس شواهد پیرامونی بیشتر شد. شاهد بوده‌ایم که روز به روز اهمیت داده‌ها برای مدیران افزایش یافته و سازمان‌ها برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و یا حتی عملکردی خود در مورد رویدادهای گذشته تحقیق کرده‌اند و همه این نیازها با اهدایی به نام داده برآورده شده‌اند. داده ها به ما کمک کرده اند تا کمی به مدینه فاضله یا مدینه فاضله خود نزدیک شویم. دنیایی که در آن تصمیم گیری می شود “مردم و جامعه” برای ما مهم است که غریزه، احساسات و دیدگاه های غیر جامع درگیر نشویم. ما همه این رویدادها را مدیون توسعه جدیدی هستیم که داده ها برای ما به ارمغان آورده است.

گزارش مورد نظر تلاشی است، هرچند کوچک، برای نزدیک‌تر کردن صنعت بازاریابی موبایلی کشور به آرمان‌شهر مطلوب. این گزارش حاصل یک تحلیل رفتاری است ۹۰ میلیون او تنها کاربر اپلیکیشن های ایرانی است. گزارش مورد بحث با این رویکرد طراحی شده است تا مرجع معتبری برای فعالان این حوزه باشد. بازاریابی موبایلی فعالان بازاریابی موبایلی، به ویژه پلتفرم‌های تخصیص بین‌المللی، سالانه گزارش‌های مشابه مورد بحث را ارائه می‌کنند. اما انتقادی که همیشه به این سبک گزارش وارد می شود، عدم تمرکز بر رفتار خاص کاربران در کشورمان ایران است. به همین دلیل است که این سبک گزارش اغلب فاقد اعتبار بالایی برای ارجاع به فعالان حاضر در ایران است.

گزیده ای از گزارش

در یک نگاه ویرایش شد

حجم داده های بررسی شده در سال ۱۴۰۰ توسط Adtris شامل بیش از ۱۰۰ میلیون نصب، ۸۵۰ میلیون کلیک و ۳.۵ میلیارد جلسه است که از مجموع ۵۰۰ برنامه محاسبه شده است. این آمار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. آمار تاسیسات مدیریت شده توسط آدتریس نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش را تجربه کرده است. همچنین تعداد کلیک ها تقریباً ۳ برابر شد و در نهایت این رقم در تعداد جلسات تقریباً ۷ برابر محاسبه شد.

Editris

در این گزارش تمامی شاخص ها در ۷ دسته کاربردی ارائه شده است.

قسمت اول گزارش اطلاعاتی در مورد دستگاه های کاربران ایرانی است

آمار ارائه شده در بخش اول مربوط به دستگاه های کاربران است. یکی از این بررسی ها، آمار نحوه اتصال به اینترنت در حین نصب کاربر است. گفتنی است این آمار به تفکیک دسته اپلیکیشن ذکر شده در ابتدای گزارش ارائه شده است. همانطور که مشاهده می کنید دو آمار از نحوه اتصال به اینترنت ارائه شده است. با مقایسه این دو نمودار نتایج جالبی به دست می آید. یکی از این نتایج این است که کاربران در حین نصب تمایل بیشتری به اتصال به وای فای نسبت به هنگام استفاده از برنامه دارند که در نوع خود قابل توجه است.

دستگاه های کاربران ایرانی

لازم به ذکر است که این اسلایدها تنها بخشی از تحلیل این بخش از گزارش می باشد. برای اطلاعات بیشتر به فایل گزارش سالانه مراجعه کنید.

قسمت دوم گزارش به بررسی وضعیت تبلیغات در صنعت بازار موبایل می پردازد

نمودار نسبت تسهیلات آلی و معدنی با هدف کنترل میزان تمایل به تسهیلات پرداختی در دسته‌های کاربردی مختلف است. طبق آمار به دست آمده، دسته بندی اپلیکیشن های مالی، آموزشی و سبک زندگی که از دسته هایی با درجه بلوغ پایین تری هستند، تمایل به استفاده از تبلیغات برای جذب کاربران دارند و در نقطه مقابل سایر دسته بندی ها قرار می گیرند که بیشتر بر جذب کاربر تمرکز دارند. . به روش ارگانیک

برای دسترسی به تمام اسلایدهای گزارش، فایل گزارش را دانلود کنید.

بخش سوم گزارش، نرخ بازگشت کاربران به اپلیکیشن است

کوهورت یک ابزار پرکاربرد برای تجزیه و تحلیل وضعیت حفظ کاربر است. یک گروه به دریافت نرخ بازگشت کاربران در روزهای پس از نصب کمک می کند. این آمار به عنوان میانگین کل سال محاسبه می شود. کاربران می توانند روند بازگشت کاربران به اپلیکیشن خود را با میانگین صنعت خود مقایسه کنند تا بتوانند کیفیت کمپین خود را ارزیابی کنند. با توجه به گروه ۳۰ روزه ارائه شده در این گزارش، دسته برنامه های کاربردی دارای بالاترین نرخ پرش در روزهای پس از نصب و دسته برنامه های سبک زندگی دارای کمترین نرخ پرش هستند. آمار کوهورت ۳۰ روزه برای کل برنامه ها نیز در نمودار نشان داده شده است.

دستگاه های کاربران ایرانی

تحلیل های بیشتر مربوط به این بخش را از فایل اصلی گزارش سالانه دریافت کنید.

بخش چهارم گزارش، تحلیل رفتار کاربران درون اپلیکیشن است

از اسلاید توزیع استفاده از اپلیکیشن ها در طول روز نکات قابل توجهی به دست می آید. به عنوان مثال، دو اوج اصلی بازدید کاربران از برنامه حدود ساعت ۱۲ شب و ۹ شب است. البته رفتار هر دسته متفاوت است. به عنوان مثال، دسته برنامه پخش فیلم در حوالی ظهر اوج ندارد، اما یکی از بالاترین قله ها در پایان روز است. این اتفاق برای دسته اپلیکیشن خرید نیز تا حدودی رخ داده است. در نقطه مقابل، مقوله اپلیکیشن سبک زندگی قرار دارد که اوج اصلی آن حوالی ظهر است و بازدیدهای کمتری را در حوالی شب تجربه کرده است.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در داخل برنامه

برای دسترسی به اطلاعات دقیق تر در مورد رفتار کاربر در داخل اپلیکیشن به فایل اصلی گزارش مراجعه کنید.

قسمت پنجم گزارش به بررسی نرخ رشد اپلیکیشن ها می پردازد

شاخص چسبندگی شاخص دیگری است که امسال برای اولین بار توسط گزارش سالانه ادتریس منتشر می شود. این آمار با تقسیم DAU بر MAU و DAU بر WAU محاسبه می شود. ارزش شاخص اول در بازار ایران برابر با ۰.۱۷۷ و شاخص دوم برابر با ۰.۳۳۶ است. این نشانگر میزان دلبستگی کاربر به برنامه شما را نشان می دهد. برای درک بهتر، فرض کنید مقدار WAU شما ۷ کاربر است. دو سناریو را در نظر بگیرید. سناریوی اول این است که هر روز یک کاربر متفاوت وارد اپلیکیشن می شود و روزهای دیگر خبری از آن نیست. سناریوی دوم را فرض کنید که همان ۷ نفر هر روز از اپلیکیشن بازدید می کنند. بهترین حالت از نظر شما کدام است؟ در حالت اول درصد چسبندگی برابر با ۱.۷ و در حالت دوم برابر با ۱ است.

بررسی نرخ رشد اپلیکیشن ها

قسمت ششم گزارش، وضعیت تقلب در صنعت بازار موبایل

با توجه به پدیده مستقل بودن ردیاب ادتریس، مقوله تقلب یکی از بالاترین اولویت های این ردیاب است. Edtris به طور مستمر بر معیارهای جهانی در زمینه کشف تقلب نظارت می کند، به طوری که در صورت یافتن روش های جدید، دستیابی به آن روش را به عنوان بخشی از برنامه تحقیق و توسعه خود شامل می شود. چه بخواهیم چه نخواهیم مقوله تقلب در بازار ایران نیز مشابه بازارهای خارجی به وفور دیده می شود. آمار ذکر شده، آمار انواع تسهیلات تقلبی در بازار ایران است. همچنین روند نرخ تقلب در ماه های مختلف تغییر می کند همانطور که نرخ تقلب در دسته های مختلف اپلیکیشن در فایل گزارش ارائه شده است.

وضعیت تقلب در صنعت بازاریابی تلفن همراه

برای دسترسی به فایل اصلی گزارش سالانه، فایل را از طریق لینک دانلود کنید.

Editris این یک پلتفرم برنده جایزه در صنعت بازاریابی موبایلی کشور است که به ارائه بیش از ۵۰۰ اپلیکیشن ایرانی افتخار می کند. کاربر اصلی ویرایشگر forlasi کانال های مختلف برای ورود کاربران به اپلیکیشن. تحلیل رفتار در داخل اپلیکیشن کاربر نیز تشخیص تقلب است. در این گزارش به دلیل حفظ حریم خصوصی اپلیکیشن ها نامی از آنها ذکر نشده است. صاحبان این برنامه می توانند از Tracer Edtris برای نظارت و تجزیه و تحلیل کانال های مختلف کاربران ورودی خود استفاده کنند.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟