تغذیه گندم سیاه – راهی مفید برای سالم ماندن

گندم سیاه یک دانه غلات نیست. گندم سیاه در اصل یک دانه میوه است. مانند سایر غلات، تغذیه گندم سیاه نیز برای حفظ سلامت و تناسب اندام بسیار مفید است.

یک غذای مغذی مانند گندم سیاه

یک غذای مغذی مانند گندم سیاه در طول سال در دسترس است و می توان آنها را به عنوان آرد آسیاب کرد. یک ماده خوشمزه مانند فرنی را می توان به راحتی از آن درست کرد. در برخی موارد به عنوان جایگزین برنج عمل کرده است. افرادی که از بیماری های مرتبط با گلوتن رنج می برند و کسانی که به گندم حساسیت دارند به راحتی می توانند آن اقلام را با گندم سیاه جایگزین کنند. این بدون گلوتن است و اغلب توسط مردم به خوبی تحمل می شود. یک غذای مقوی مانند گندم سیاه سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم و منگنز است. علاوه بر این، آنها همچنین سرشار از فیبر رژیمی و طعم خاکی هستند.

شرح تغذیه گندم سیاه

اندازه گندم سیاه شبیه دانه های گندم است اما شکل مثلثی غیر معمولی دارند. گندم سیاه را از سایر غلات متمایز می کند. برای خوراکی شدن آن، پوسته بیرونی گندم سیاه باید آسیاب شده و خارج شود. مغز یا بلغور گندم سیاه هنگام برشته شدن طعم آجیلی بسیار قوی دارد و اغلب به عنوان یکی از معروف ترین غذاهای اروپایی به نام “کاشا” شناخته می شود. وقتی مغزها بو داده نشده باشند، طعم بسیار لطیفی دارند. به طور کلی رنگ دانه های گندم سیاه از صورتی مایل به قهوه ای تا قهوه ای متغیر است. به طور مشابه وقتی به صورت آرد آسیاب می شوند رنگ آنها روشن یا تیره می شود. شکل تیره گندم سیاه مغذی تر است و همچنین متراکم تر است.

ارزش غذایی گندم سیاه

مقدار ارزش غذایی گندم سیاه پخته یا برشته شده بسیار زیاد است. یک فنجان گندم سیاه بو داده می تواند ۱۵۴ کالری به همراه ۱ گرم چربی، ۶ گرم پروتئین، ۵ گرم فیبر رژیمی، ۳۳ گرم کربوهیدرات و بسیاری دیگر فراهم کند. گندم سیاه بو داده به طور کلی از نظر فیبرهای غذایی و کربوهیدرات غنی تر است. آنها همچنین منبع ضروری چندین ماده معدنی ضروری هستند. یک فنجان گندم سیاه پخته شده ۱۱۷ میلی گرم فسفر، ۰.۲۵ میلی گرم مس، ۸۵ میلی گرم منیزیم و ۰.۶۸ میلی گرم منگنز فراهم می کند.

فواید مغذی گندم سیاه

تغذیه گندم سیاه بسیار زیاد است. چه مغز بلغور پخته شده باشد و چه آرد غلات کامل، همیشه منبع عالی کربوهیدرات هستند. سیستم عصبی انسان یا سلول ها به این منابع انرژی متکی هستند. در دسترس بودن مقدار زیادی فیبر غذایی به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. به کنترل وزن و کاهش قند و کلسترول خون کمک می کند. ۱۳ ویتامین و مواد معدنی ضروری در گندم سیاه یافت می شود و به همین دلیل به عنوان یکی از مواد غذایی غنی از مواد مغذی شناخته می شود. بنابراین برای داشتن یک زندگی سالم باید از وجود تغذیه گندم سیاه در وعده های غذایی منظم خود اطمینان حاصل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع