حقایقی در مورد پتاسیم موز

برای داشتن یک زندگی سالم، شاد و منبع عالی انرژی، پتاسیم موز بسیار مهم است. موز یک میوه گرمسیری عالی است که منبع بسیار خوبی از مواد معدنی، ویتامین و پروتئین است. توانایی پیشگیری و درمان انواع عفونت ها و بیماری ها را دارد. به دلیل محتوای کالری می تواند به عنوان یک غذای رژیمی عالی عمل کند. همچنین می تواند افرادی را که عاشق محصولات شیرین هستند به دلیل محتویات گلوکز راضی کند.

وجود موز به عنوان میوه روزانه در رژیم غذایی بسیار ضروری است. در میان بسیاری از میوه ها، موز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پتاسیم زیادی دارد. پتاسیم عنصری است که برای طبیعی نگه داشتن فشار خون ضروری است. همچنین به عملکرد صحیح قلب کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که یک موز متوسط ​​دارای مقدار پتاسیم است که از ۴۵۰ میلی گرم تا ۴۶۷ میلی گرم متغیر است. فقط یک میلی گرم سدیم دارد. به غیر از موز، پتاسیم در شیر، گوشت، سبزیجات و میوه ها نیز وجود دارد. اگر روزانه یک عدد موز می خورید، از ابتلا به تصلب شرایین و همچنین فشار خون بالا جلوگیری می کنید.

تحقیقی که بیش از ۴ سال بر روی بیش از ۴۰۰۰۰ مرد آمریکایی انجام شد نشان داد که چگونه یک رژیم غذایی مناسب بر فشار خون تأثیر می گذارد. مشخص شد افرادی که رژیم غذایی حاوی مواد غذایی حاوی فیبر غلات، منیزیم و سرشار از پتاسیم بودند، شانس بسیار کمتری برای سکته داشتند.

«آرشیو طب داخلی» نکاتی را نشان می دهد که ثابت می کند افرادی که غذاهای سرشار از پتاسیم و فیبر مانند موز می خورند، در معرض خطر بسیار کمتری در ابتلا به هر گونه بیماری قلبی هستند. میوه غنی شده با پتاسیم موز همچنین توانایی ارائه فواید قلبی عروقی را دارد.

پتاسیم همچنین می تواند سلامت استخوان ها را افزایش دهد. پتاسیم موز توانایی مقابله با از دست دادن فزاینده کلسیم ادرار را دارد. چنین ضرری به دلیل رژیم های غذایی سرشار از نمک ایجاد می شود. این می تواند منجر به نازک شدن استخوان ها با سرعت بسیار سریع شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر