خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا نمونهانی


خوردن یا نخوردن گوشت

آیا گوشت مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و پیشگیری از انتخاب تغذیه مفید مفید است؟ در این مقاله از سایت دکتر رضا متخصصانی تغذیه اصفهان مروری اجمالی داشت با پاسخ این سوال و بررسی تاثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان ، با تکیه بر دلایل آن ، پرداخت هزینه. همچنین این موضوع را بررسی کرد که خوردن یا نخوردن گوشت چه تاثیری دارد.مطلب مهمی که لازم است حتماً به آن توجه نماییم. این است که گوشت طیف وسیع از مواد غذایی شامل گوشت قرمز ، جگر ، دل ، قلوه ، مغز و سایر امعاء و احشاء ، گوشت جوجه ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهیان دریایی و پرششی را دربر می گیرد.

امّا و اگرهای مصرف گوشت!

یکی از بحث های که این روزها بازار داغی را به خود اختصاص داده ، مسأله مصرف گوشت است. بسیاری از افراد در صورت عدم مصرف گوشت قویاً و بسیار قاطع و محکم نظر نظر خود را.و برخی دیگر با احتیاط و تردید با این مقصد برخورد کردند. عده نیز به علت شنیدن اخبار ضد و نقیض در این باره ، در قطعنامه گیری در مورد خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی و بنبست فكری گشته مورد نیاز است.

به راستی پاسخ چیست؟

بنابراین فوق العاده است که از گوشت به میان ابرآید صحبت می کند. باید به درستی مشخص نماییم که منظور کدام نوع گوشت است؟

زیرا خواص تغذیه انواع گوشت متفاوت متفاوت باشد. گرچه گوشت های مختلف در موارد زیادی از مواد مغذی مشترک هستند. ویژگیهای خاص در انواع آن وجود دارد که ارزش تغذیه آنها را متفاوت کرده اید.و حتی در برخی از انواع ، آنها را زیان پذیر کرده اند و در برخی دیگر مفید بوده اند و در سلامت انسان فعال شده اند.

گوشتسال ؛ منابع غنی پروتئین

در ابتدا بهتر است به بررسی خواص تغذیه برخی از انواع گوشت بپردازیم.و ببینید آیا این گروه غذای خاصی برای انسان دارند یا فاقد ارزش تغذیه مناسب مناسب هستند. انواع گوشت از منابع بسیار خوب و غنی پروتئین هستند ، پروتئین موجود در نوع پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب مناسب است. کاربرد بسیار خوبی نیز در بدن انسان دارد ، بدین معناست که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت ، توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. مورد استفاده قرار می گیرد. علت این امر آن است که انواع گوشت شامل تمام اسیدهای آمینه اصلی هستند. اسیدهای آمینه اصلی تشکیل شده توسط پروتئین های خاص فروشان ، در بدن ساخته شده است.و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، پس باید حتماً از طریق غذا گردند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان بر عهده دارند.و در رشد ، ترمیم سلولهای فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمونهای ، آنزیمهای ورزشی ، آنتیبادی (که وظیفه دفاع از بدن را در برابر میکروبها انجام میدهد) و ترشحات ارگانهای داخلی بیشتر. در صورت فقدان اسیدهای آمینه اصلی ، اختلال در ساختار پروتئین های ایجاد شده و اعمال فوق العاده خوب انجام شد. و در نتیجه سلامت انسان به طور جدی در معرض خطر قرار گرفت ، به پروتئین نقش خود افزوده شد در سلول های بدن شما.و پس از آب ، میزان مواد ساخته شده از سلول های بدن پروتئین های مورد نیاز را از بین برد. به این ترتیب تقویت کننده گوشت ها از کیفیت پروتئینی مناسبی نیازند. از نظر کمیت (مقدار) نیز این دسته از گروه غذا ، کامل مقادیر بالایی پروتئین هستند.

گوشتها و مواد مغذی

انواع گوشت از منابع بسیار خوب مصرف کننده های گروه B افزایش یافته و به میزان مناسب گردان استفاده شده است. متقابل قسمت مهمی از نیاز انسان را به این ویتامین برآورده می کنند.
داروهای گروه B در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی نقش مهمی دارند. جدیدزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی ، مشکلات عصبی و آشفتگی های روحی ارمغان صنعت است. بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک بنماید. جزء گام مؤثری در حفظ تندرستی و رفاه انسان باشد.
همچنین داروهای گروه B در سلامت پوست درمانند. برخی از انواع این ویتامینها (که گوشت منابع از منابع غنی آن را احساس کردند) نیز در خونسازی مفید مفید بودند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در انواع گوشت به مقدار مناسب و با کیفیت بسیار خوب وجود دارد ، آهن است. آهن عمدتاً در خون بازسازی مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در تنفس سلولی نقش مهمی دارد. کمبود آهن کم کمخونی را که عوارض بیشتری دربر دارد دارد. موجود در گوشت نسبت به منابع گیاهی آهن جذب بالایی است.و در پیشگیری از کمخونی و حفظ بدن بدن بدن است.

علاوه بر این نتایج نشان می دهد کودکانی که می خواهند به کمخونی فقر برسند هستند.قدر یادگیری و حافظه آنها را متوجه کرده اید که این امر منجر به افتتاح تحصیلی شده است.
انواع گوشت از منابع غنی روی مأمور شده است. روی املاحی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ، و همچنین افزایش قدرت بدن و کمک به پیشگیری از ابتدایی به بیماریهای شدید تأمین می شود.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت را امتحان کرد (ویژه ماهی دریایی) ، یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی است.که دارای خواصی است که برای گوشت قرمز و مرغ برشمردیم.حاوی مقدار قابل توجهی توجه دارد که برای سلامت انسان و پیشگیری از عارضه گواتر بسیار موثر است.
به طور کلی چربی در ماهی از بهترین نوع چربی و کامل اسیدهای چرب امگا- 3 وجود دارد که در حفظ سلامت قلب و عروق و ممانعت از بروز اختلالات قلبی- عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از مصرف گوشت ؛ چرا؟

با بررسی مطالب فوق العاده شدیم که انواع گوشت از ارزش تغذیه نیاز بالایی ایجاد کردند. با این همه اشخاص از آن را جایز تغییردانند استفاده کنید. گوشت قرمز و همچنین مرغ چربی یا پوست ، دارای چربی های حیوانی هستند که افزایش یافته اند چربی های نامطلوب خون (کلسترول تام ، تری تگلیسیرید ، LDL و VLDL) افزایش می یابد. حتماً در اینجا این س درال در اذهان خوانندگان عزیز مجله آماده شده است که در چند خط پیش بینی کرده است که چربی در گوشت وارد شده است اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های نامتلوب خون بیمار ، ولی در اینجا خلاف این ادعا بیان شده است.


دکتر رضا فشارانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح اینکه گوشت قرمز و مرغ جز چربی یا پوست ، از طرف منابع غنی اسیدهای چرب اشباعشده هستند.که برای سلامت قلب و عروق مفید نیست و از سوی دیگر برخی از آنها برخی از اسیدهای چرب غیراشباع میباشند که از سیستم محافظت می کنند محافظت می کنند.

لازم است به ذکر است که در لابه لایلای الیاف عضلانی گوشت قرمز مقداری چربی وجود دارد ، که ما به چشم چشمبینیم ، بنابراین برای بهره بردن از اسیدهای چرب مفید در انواع گوشت و همچنین جهت پیشگیری از زیانهای اسیدهای چرب اشباعشده موجود در این گروه غذایی وجود دارد. و استفاده از اختلالات قلبی- عروقی و سایر مضرات این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل رویت گوشت قرمز بیشتر از گوشت گوسفند یا گوساله را با دقت جدا نماییم ، پوست مرغ را مصرف نکنیم و چربی های موجود در گوشت مرغ را نیز جدا کرده ایم و استفاده از ننماییم.

به طور قطع در رابطه ، رابطه بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های نامطلوب خون پیدا نشد ؛ ولی در تحقیقات دیگر این رابطه بیان گردیده است.
افراط در مصرف گوشت قرمزممنوع!

ادامه دارد…

ادامه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توان در نوشته بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق پیکس زیر (ارسال دیدگاه) با ما در ارتباط باشید و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.


دکتر رضا تحتانی با ارائه روش های اصلی در تغذیه و میزان و نحوه خوردن افراد می تواند نقش مهمی را در افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد.

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر رضا نمونهانی پزشک متخصص تغذیه و درمان درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

بررسی مضرات مواد قندی

مواد غذایی پرخطر دودی

مقدار گرمی و سردی غذاها

۶ راه برای دریافت امگا ۳



دیدگاهتان را بنویسید