دانستنی رژیم کتوژنیک دانستنی های رژیم کتوژنیک


دانستنی های اولیه در رژیم کتو

در رژیم کتوژنیک نیازی نیستید که شما رژیم غذایی را امتحان کنید. تنها کاری که نیاز دارد بد این را انجام داده است که از غذاهایی که در هرم غذا کتو وجود دارد استفاده کنید.

و همینطور از غذاهایی که در پایین این هرم هستند بیشتر و از غذاهایی که در بالای هرم هستند کمتر استفاده کنید.

دو قسمت بالایی هرم که آجیل ها و لبنیات هستند باید به مقدار بسیار کم در رژیم کتوژنیک استفاده کنید ، به همین خاطر ما را از این دو بخش هرم رو میان وعده کتو می نامیم.

از آجیل ها باید به اندازه فقط یک مشت ، میوه ها و لبنیات هم به اندازه نصف لیوان رسید. و حتی بلوبری رو در حد فقط 1/4 لیوان مصرف کنید.

با رعایت این موارد سیستم بدن و هورمون های بدنتون جوری تنظیم خواهد شد که شما به سمت سوختن چربی بیشتر میبره. و اگر ورزش کنید حتی به عضویت سازی هم رسیده اید.

غذا کتوژنیک - دانستن رژیم رژیم کتوژنیک

دلیل این اتفاق عادات بد غذا شماست ، اگر بخوایم با یه مثال این موضوع رو براتون شفاف کنیم. میتونیم فرد رو مثال بزنیم که آجیل اش رو کم نکرده و بالا نگه داشته.

در اوایل رژیم این خودش باعث می شود بدن انسولین بیشتر ترشح کند ، دیر تر به حالت کتو بره و حتی برخی ساعت ها از کتو خارج شدند.

حالت کتو ادپت

وقتی شما رژیم کتو میگیرید بدن شما کاملاً تغییر می دهید. دیگر قشنگ اشتهاتون شما رو راهنمایی می کنید که الان وقت غذا خوردن هست ، و الان گرسنه اید

این بدن به هنگام بروز میده بدن شما به مواد معدنی و پروتئین نیاز دارد.

پس فقط کافیه شما هرم رو رعایت کنید و در اوایل رژیم از دو بخش بالایی هرم کمتر استفاده کنید. و مطمئن باشید که این سری جواب می گیرید و اشتهای کاذبتون را به سرعت کمتر و بهتر ببینید.مگر چیت کنید.

چیت چیست؟

کسی که دو ماه هست که تو رژیم کتو ، و بدنش کتو ادپت شده و چیت انجام میده. این طور نیس که دیرتر برگرده این برعکس خیلی زودتر از افراد معمولی به حالت کتو برمیگرده.

مغز انسان از چند تو سوخت میتونه استفاده کنم؟

در پاسخ باید گفت که مغز انسان از دو نوع سوخت میتونه استفاده کنید ، کربوهیدرات و چربی ها.

وقتی شما کربوهیدرات رو کم می کنید ، حتماً باید چربی ها رو افزایش دهید.

بزرگترین تکاهی که شما می تونید در رژیم کتوژنیک انجام بدید ، هم برای بدنتون و هم اعصابتون مخرب باشه ، این هست که وقتی کربوهیدرات رو میارید پایین چربی رو بالا ببرید.

keto diet 9 - دانستنی های رژیم کتوژنیک

از چربی ها نترسید.

احتمالاً روزهای اول که خیلی چربی می خورید بگید من الان خیلی خوب میشم ، شاید هم این اتفاق بیوفته ، اما شما روزهای بعد براتون مثبت بود. اشتهاتون به مرور تنظیم خواهد شد و کمک خواهد کرد که شما به وزنی که دلخواهتان برسید.

ما این رو به شما تضمین می کنیم که با رژیم کتوژنیک اگر صبور هستید به وزن دلخواهتان رسیدید.

بدون هیچ گونه مشکل عصبی یا خیلی از مشکلات دیگر ای که در رژیم دیگر وجود دارد ، پس خیالتون راحت.

infographic ketogenic 1 - دانستنی های رژیم کتوژنیک

وقتی رژیم کتو میگیریم در بدن ما چه اتفاقاتی رخ داد؟

وقتی شما رژیم کتو رو شروع می کنید سلول های بدنتون را از کلیکوژن (کربوهیدرات) خالی کنید ، وقتی کربوهیدرات از بدن خارج می شوید که باهاش ​​پتاسیم ، سدیم و منیزیوم هم از دست میره. شما با این رژیم خیلی راحت می توانید کمبود الکترولید ها را که شامل این سه ماده هست میشد. که حتما باید این سه ماده رو از طریق مکمل تأمین کنید.

اگر بخواید با غذا بخورید تأمین کنید خیلی باید غذا بخورید تا تأمین بشه. (چرا؟ به دلیل اینکه بدن شما خیلی راحت و ساده اونو در این حالت از دست میده ، مخصوصا اگر ورزشکار باشید با تعریق خیلی از این مقادیر رو از دست میدید) پیشاپیش افرادی که در این رژیم به علت کمبود این الکترولید هاست هستند به

پیشنهادی که ما به شما داریم این است که سدیم رو خیلی راحت از طریق نمک دریا (بدلیل آیا نمک دریا وجود دارد با سدیم مقادیری منیزیم و پتاسیم هم دارد اما توجه داشته است که منیزیوم آن خیلی کمه و نمیتونید برای تکمیل منیزیوم به خوردن نمک دریا اکتفا کلیک کنید)

با وجود این مواد بسیار خوب برای بدن منشا اش در غذاهای کتویی هستن. اما در خصوصی منیزیوم بخش عمده تامین منیزیوم از طریق مصرف غلات هست که در رژیم کتوژنیک ما نداریم. پس حتماً به صورت مستقیم از مکمل های منیزیوم استفاده کنید.

پتاسیم در دوز خیلی بالا سمی می شود ، بخاطر این داروخانه اگر شما باشن مکمل هستند فقط 5 درصد از نیاز روزانه شما رو تامین می کنند ، و دلیل این امر این است که شما باید اضافه کنید. بخاطر همین مکمل پتاسیم به تنهایی کافی نمی شود. برای تامین کافی پتاسیم مورد نیاز بدن آووکادو رو که کتویی ، رژیمی و سرشار از پتاسیم هست پیشنهاد میشه.

افرادی که نمیتونن از آووکادو استفاده کنن اسفناج و در واقع سبزیجاتی که برگ های سبز ای دارن خرید میشه استفاده کرد کنن.

کتوژنیک 1200x715 1 - دانستنی های رژیم کتوژنیک

نکته آخر در خصوص این سه مکمل این هست که سعی کنید از رژیم اول تون این مکمل را استفاده کنید.

حالا دیگر ای که به فردی که این رژیم رو دارن می شود ، بخصوص اگر تازه شروع کرده ، مصرف روغن ام سی تی اویل و روغن نارگیل وجود دارد. در اصل هر دووی این روغن ها یک تشکیلات رو دارن و از چربی ها تشکیل میدن که برای رفتن به فاز کتو شما رو کمک می کنید.

و بر بر این نمیذارن گرسنه بمونید و فواید خیلی زیادی هم در اوایل رژیم براتون دارن.

mct thumb 640x480 1 - دانستنی های رژیم کتوژنیک

طریقه استفاده روغن ام سی تی اوایل و روغن نارگیل در رژیم کتو

میتونید روغن ام سی تی اوایل و روغن نارگیل رو برای سرخ کردن تخمرغ تون استفاده کنید. داخل قهوه تون بریزید. به صورت بولد پروف استفاده کنید.

استفاده از فت بونبون (که با روغن نارگیل و کره درست می شود) که اوایل رژیم خیلی بهتون کمک می کند که رژیم براتون ساده بشه.

اوایل رژیم اصلا نگران نیستند که کالری را اضافه کنید یا اینکه کالری تون رو بشکونید نباشید. فقط چربی زیاد بخورید تا کربوهیدراتتون قطع بشه تا وارد فاز کتو بشید.

بعد از اینکه وارد فاز کتو شدید و رژیم براتون راحت شد شروع کنید به توصیه های دیگر ای که بهتون میدن رو به تناوب انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید