در ابتدا غذا بود – قسمت ۳

در این پست، ما قصد داریم در مورد برخی از مواد مغذی مهم و سایر اجزای مورد نیاز که بدن ما برای انجام آن‌گونه که خالق ما خواسته است، صحبت کنیم. موارد دیگری نیز وجود دارد که در پست های آینده مورد بحث قرار خواهند گرفت.

فیبر

دسته غلات هرم غذایی فیبر غذایی لازم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، کاهش یبوست، کمک به مدیریت وزن و کمک به جلوگیری از نقص لوله عصبی در طول رشد جنین در بارداری را فراهم می کند. فیبر رژیمی می تواند به بهبود سلامت عروق کمک کند که در پیشگیری از فشار خون بالا مهم است، می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. فیبر برای عملکرد خوب روده بسیار مهم است و می تواند به پیشگیری از دیورتیکولوز کمک کند. غذاهای حاوی فیبر خوب می توانند احساس «پری» ایجاد کنند و کالری کمتری داشته باشند. بیشتر غذاهای فرآوری شده واقعاً حاوی فیبر زیادی نیستند.

ویتامین های B

ویتامین‌های B از ضروری‌ترین ویتامین‌هایی هستند که تا به حال به آن نیاز دارید. آنها به متابولیسم کمک می کنند، به ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کنند و به حفظ سلامت سیستم عصبی کمک می کنند. تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات ویتامین های گروه B هستند که نقش مهمی در متابولیسم دارند. آنها به بدن کمک می کنند تا انرژی را از پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید آزاد کند. بسیاری از غلات تصفیه شده با این ویتامین های B غنی شده اند. فولات یا اسید فولیک به بدن در ساخت گلبول های قرمز کمک می کند و این امر در زنان در سنین باروری به ویژه در سه ماهه اول بارداری برای کاهش احتمال نقص لوله عصبی، اسپینا بیفیدا و آنسفالی (از بین رفتن قسمت زیادی از بدن) بسیار مهم است. مغز) در طول دوره رشد جنین بارداری.

آهن و ویتامین C

آهن توسط بدن برای حمل اکسیژن استفاده می شود و غذاهای غنی از ویتامین C به جذب آهن “غیر هِم” به بدن کمک می کند. برای دختران و زنان نوجوان در سنین باروری، کم خونی ناشی از فقر آهن و خوردن غذاهای غنی از آهن هِم (گوشت‌ها) و سایر غذاهای غنی از آهن غیرهم و ویتامین C برای کمک به حفظ سطح مناسب آهن رایج است. در بدن آنها به نظر می رسد که محصولات غلات کامل و غنی شده تصفیه شده مهم ترین منبع آهن “غیر هم” در رژیم غذایی آمریکایی است.

منیزیم و سلنیوم

غلات کامل منبع عالی منیزیم و سلنیوم هستند. این مواد معدنی به ساخت استخوان‌های قوی کمک می‌کنند و به آزادسازی انرژی عضلات کمک می‌کنند. سلنیوم از سلول ها در برابر اکسیداسیون محافظت می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

در پست بعدی ما منتظر مواد مغذی و اجزای رژیم غذایی مهمتر باشید. هدف این است که به شما کمک کند تا از چیزهایی که بدنتان برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد آگاه شوید. این یک بحث طولانی است که تکمیل آن به چندین پست دیگر نیاز دارد. امیدوارم برای «بقیه داستان» برگردید.

ویکی

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر