روزه داری متناوب یا رژیم فستینگ چیست و چگونه کار می کنی؟


برنامه های روزه داری متناوب

قبل از شروع روزه داری متناوب ، حتما با مشاور و متخصص تغذیه خود مشورت کن.

در روش روزانه ، غذا به یک دوره شش تا هشت ساعته در روز محدود می شود. به عنوان مثال ، شما می توانید 16/8 روزه را امتحان کنید: هشت ساعت غذا خوردن و 16 ساعت روزه گرفتن.

روش دیگر که به روش 2: 5 معروف است ، شامل غذا خوردن منظم پنج روز در هفته است. برای دو روز دیگر ، انرژی به یک وعده غذایی 500-600 کالری محدود می شود. به عنوان مثال شما در هر روز هفته ، غذا را به طور معمول میل کنید و دوشنبه و پنجشنبه فقط یک وعده در روز غذا بخورید

دوره های اضافی بدون غذا مانند 24 ، 36 ، 48 و 72 ساعت ناشتا بودن ، ممکن است خطرناک باشند. افزایش بیش از حد بدون غذا در واقع بدن را ترغیب کند تا در پاسخ به گرسنگی چربی بیشتر را ذخیره کند.

مزایای روزه داری متناوب

تحقیق نشان می دهد که دوره های ناشتای متناوب به چربی سوزی مناسبی در بدن می شود.

در اینجا برخی از مزایای روزه داری متناوب که فروش تحقیق نشان داده اند وارد شده است:

تفکر و حافظه. مطالعات نشان داد که روزه داری متناوب باعث افزایش حافظه فعال در حیوانات و حافظه کلامی در انسان بالغ می شود.

سلامت قلب. روزه داری متناوب باعث بهبود فشار خون و ضربان قلب در حالت استراحت و همچنین سایر اندازه گیری های مربوط به قلب می شود.

عملکرد فیزیکی. مردان جوانی که به مدت 16 ساعت روزه گرفتند با حفظ توده عضلانی کاهش چربی نشان داد. موشهایی که در روزهای متناوب تغذیه قرار گرفتند در دویدن نشان داده شدند.

دیابت و چاقی: در مطالعات حیوانی ، روز داری متناوب از چاقی جلوگیری کرد و در شش مطالعه مختصر ، انسانهای بالغ چاق از طریق روزه داری متناوب وزن کم کردند.

سلامت بافت: در حیوانات ، روز داری متناوب باعث از بین رفتن بافت در جراحی و پیشرفت نتایج می شود.

آیا روزه داری متناوب بی خطر است؟

برخی از افراد برای کنترل وزن و برخی دیگر از این روش برای رفع بیماری های مزمن مانند سندرم روده تحریک پذیرفته ، کلسترول بالا یا آرتروز استفاده می کنند. اما روزه داری متناوب برای همه مناسب نیست.

تأکید می شود قبل از اینکه روزه داری متناوب (یا هر رژیم دیگری) را امتحان کنید ، ابتدا باید با متخصص تغذیه خود صحبت کنید. روزه داری متناوب برای افراد زیر مناسب نیست:

کودکان و نوجوانان زیر 18 سال

زنان باردار یا شیرده

افراد به دیابت یا مشکلات قند خون

کسانی که تجربه اختلالات را خوردند دارند

به خاطر داشته باشید که روزه داری متناوب ممکن است تأثیرات خاصی را بر روی افراد مختلف بگذارد. اگر پس از شروع روزه داری متناوب ، اضطراب ، سردرد ، حالت تهوع یا علائم دیگر تجربه کردید با متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

برای رژیم فستینگ با ما در ارتباط باشید

مژده رحمانیان مشاور تخصصی تغذیه و درمان درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران

04133310081

www.armooni.ir

دیدگاهتان را بنویسید