روشهای ساده و طبیعی برای Hygge


فهرست مطالب[Hide][Show]

من هر سال با خنک شدن هوا و کوتاه شدن روزها ، نوعی “لانه سازی” ناشی از پاییز را تجربه می کنم. برخلاف هورمون زایی در بارداری ، این مورد کمتر به الفبای محتویات فریزر مربوط می شود و بیشتر به پر کردن خانه با همه چیز نرم و گرم و دنج (و ترجیحا بوی کدو تنبل!) است.

معلوم است که من تنها نیستم. دانمارکی ها مدتهاست که این ایده را با مفهوم خود ترویج می کنند hyggeبه کل کتاب ها ، مجلات و وب سایت ها به این ایده اختصاص داده شده است. اما بیایید واقعی شویم … من تصاویر زیادی از خانه های پر از بچه ، پوشک و لگو نمی بینم!

با این حال ، من فکر می کنم باید وجود داشته باشد ، و اینها برخی از روشهای واقعی و طبیعی مورد علاقه من برای “hygge” در این زمان از سال هستند.

Hygge چیست؟

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی شادی در کپنهاگ ، دانمارکی ها شادترین گروه افراد در جهان هستند. با توجه به اینکه کشورهای اسکاندیناوی برخی از کشورهای سردتر هستند (در زمستان ها نور کمی دارند) این امر کمی شگفت آور است. کارشناسان معتقدند که یکی از علل SAD (اختلال عاطفی فصلی) نور کم در زمستان است. اما برای دانمارکی ها ، به نظر نمی رسد نور کم در زمستان این مشکلات را ایجاد کند. این ممکن است به دلیل شیوه زندگی آنها در لذت بردن از چیزهای ساده یا hygge باشد.

Hygge (تلفظ “hue-guh”) به سادگی به معنی ایجاد احساس آرامش ، یکپارچگی و رفاه است. در حالی که این ممکن است ایده آل به نظر برسد ، لمس های کوچک می توانند راه زیادی را پیش ببرند و می توانند بسیار انگیزنده باشند.

روشهای طبیعی برای Hygge (در زندگی واقعی)

ایجاد احساس هیجگی نیازی به زمان ، تلاش یا پول زیادی ندارد. اینها برخی از روشهای مورد علاقه من برای افزودن حس طبیعی (و نور) در خانه است.

نرمی را اضافه کنید

ایجاد یک مکان دنج برای استراحت می تواند تأثیر زیادی بر روحیه شما ، روحیه خانواده شما و احساس کلی خانه شما داشته باشد. این بدان معنا نیست که شما مجبور به خرید یک کاناپه جدید نیز هستید!

  • بالش – بالش فقط برای اتاق خواب یا نیمکت نیست! با برخی از بالش های طبیعی ، کیسه های لوبیا یا تقویت کننده های یوگا یک گوشه دنج ایجاد کنید. آنها حرکت و بازی برای بچه ها را تشویق می کنند و همچنین صندلی مناسبی برای انجام بازی های رومیزی خانوادگی در اطراف میز قهوه می سازند.
  • پتو بیندازید – آنها را روی نیمکت بچینید یا آنها را در یک سبد در هر اتاق قرار دهید. بچه های من نرمی این پتو را دوست دارند ، اما البته گزینه ها و سبک ها بی پایان هستند.
  • فرش های توده ای عمیق را انتخاب کنید – یک فرش گرم و دنج گرم انتخاب کنید تا انگشتان پای شما در آن له شود! حتی یکی را روی پشت صندلی یا روی مبل بیندازید.

ایجاد فضاهای کوچک

با ایجاد فضاهای کوچک و دنج در خانه به این احساس خواب زمستانی بیفزایید.

  • یک سایبان روی آن بگذارید! – سایبان ها در هر مکانی فضای راحت ایجاد می کنند و به نظر من ، فقط نباید برای اتاق بازی باشد. چادر روکش یکی دیگر از راه های ایجاد فضایی دنج و موقتی است که نیازی به آویزان کردن ندارد.
  • پستانک یا نوسان حسی را آویزان کنید – ممکن است غیرعادی به نظر برسد ، اما ما به خاطر سیستم دهلیزی بچه ها ، تخت ها و تاب ها را به اتاق خواب آنها اضافه می کنیم (در اینجا بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم) ، اما آنها همچنین مکانی آرامش بخش برای معاشرت هستند.
  • مبلمان را مرتب کنید – مبل را کنار پنجره قرار دهید تا مکانی دنج با نور بیشتر داشته باشد یا مبلمان را به هم نزدیک کنید تا فضایی برای گفتگو ایجاد شود.

نور و رایحه را اضافه کنید

نور نقش بسیار مهمی در چرخه خواب/بیداری و سلامت کلی هورمونی ما دارد. با این لمس های هیجینگ برای همه حواس جذاب شوید:

  • یه شمع روشن کن – هیچ چیز از شمع واقعی از شمع های موم عسل بیشتر نمی کند.
  • چراغ نمک هیمالیا – از چراغ نمک به عنوان نور ملایم در اطراف خانه به جای چراغ بالای سر استفاده کنید. حتی می توانید آن را روی یک تایمر بگذارید تا وقتی شب به اتاق خواب می روید یا صبح اولین بیدار می شوید برای شما آماده باشد.
  • لامپ های خورشیدی -یک نقطه دنج در کنار یک یا دو جعبه نور قابل حمل ایجاد کنید تا از روند بیداری طبیعی در آن صبح های تاریک زمستانی پشتیبانی کند.
  • یک پخش کننده را اجرا کنید – من مخصوصا در این سال از پخش کننده های اسانس در خانه استفاده می کنم. (اما ایمنی در مورد حیوانات خانگی و بچه ها را در نظر بگیرید.)
  • خوشبو کننده طبیعی هوا را خودتان بسازید – این اسپری اتاق کدو تنبل DIY مورد علاقه من در این زمان از سال است.

طبیعت را وارد کنید

گذراندن وقت در طبیعت فواید واقعی برای سلامتی دارد. با بیرون آوردن مواد طبیعی مانند چوب ، حصیر و حتی سنگ ، احساس بیرون بودن را در داخل خانه ایجاد کنید.

  • گیاهان زنده – دیوار گیاهی زنده من روش مورد علاقه من برای افزایش رطوبت در تمام طول سال است. گیاهان خانگی به نشاط و رنگ می افزایند و هوای داخل خانه را نیز تصفیه می کنند. اگر فقط یک یا دو گیاه می خواهید ، اینها گیاهان سرپوشیده مورد علاقه من هستند.
  • سبدهای بافته شده – سبدها در اندازه ها و اشکال مختلف در اطراف اتاق برای پنهان کردن بی نظمی بصری مانند اسباب بازی یا وسایل زمستانی مناسب هستند.
  • دکوراسیون رایگان – با شاخه ها ، شاخه ها و حتی صخره های جالب در فضای باز خلاقیت ایجاد کنید و آنها را در یک کاسه یا گلدان به نمایش بگذارید. فقط مطمئن شوید که کودک نوپای شما نمی تواند سنگ ها را برداشته و پرتاب کند! 🙂 اگر از نوع حیله گر هستید ، بسیاری از این مواد حتی می توانند به عنوان آثار هنری ساخته شوند!

ایجاد آیین ها

یکی از مهمترین جنبه های hygge ایده اتحاد است ، که برخی معتقدند ما در زندگی مدرن خود از آن استفاده نمی کنیم. یکی از راههای برطرف کردن این شکاف و مشارکت مجدد با فرزندانمان این است که با هم وقت بگذاریم. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • در همان ساعت از روز شمع روشن کنید – عمل روشن کردن شمع در یک زمان مشخص در هر روز می تواند آرامش بخش باشد. (اگر شب است ، فقط لطفاً قبل از خاموش کردن آن نخوابید!)
  • تکنولوژی را خاموش کنید -به طور منظم زمانی را برای خاموش کردن دستگاه ها و گذراندن وقت با یکدیگر بدون فناوری اختصاص دهید. کارشناسان معتقدند امروزه فناوری مدرن باعث ایجاد شکاف بین فرزندان و والدین شده است. ما حتی از جعبه قفل یا صندوق آشپزخانه برای دستگاه های خود برای محافظت از وقت خانواده استفاده کرده ایم. (یا اگر کنترل خود را دارید ، این روش بسیار جذاب تری برای انجام همان کار است.)
  • زمان وعده های غذایی خانواده را در اولویت قرار دهید – غذا فقط تغذیه کننده بدن نیست بلکه می تواند روح را نیز تغذیه کند. دستور العمل های سالم را انتخاب کنید (برخی از آنها را در زیر لیست می کنم) و با هم از یک غذای دنج لذت ببرید. اگر می توانید بچه ها را در تهیه آن کمک کنید ، جایزه دریافت کنید.
  • آن را به عقب پرتاب کنید – به این فکر کنید که خانواده ها چگونه 150 سال پیش خود را سرگرم می کردند. آنها ممکن است قصه بگویند ، میان وعده بخورند ، با صدای بلند برای یکدیگر بخوانند ، آهنگ بخوانند ، نمایش عروسکی اجرا کنند و غیره.
  • دوستان را دعوت کنید -داشتن دوستان در کنار هم همیشه راه خوبی برای ترغیب من به لیست کارهای من است ، زیرا من بر میزبانی خوب متمرکز شده ام. من نه در مورد یک مهمانی شام فانتزی صحبت می کنم ، بلکه یک شب بازی ساده یا اشتراک یک دسر.
  • روزنامه نگاری را به روال قبل از خواب اضافه کنید – 3 مورد برتر را که به عنوان یک خانواده از آنها سپاسگزار هستید بنویسید. لازم نیست که فانتزی باشد ، اما حتی چند دقیقه عادت قدردانی و احساس ارتباط و تندرستی را ایجاد می کند.
  • تشریفاتی را که قبلاً داشته اید تقویت کنید – به جای تماشای فیلم ، یک قلعه بالش بسازید و چنگ بزنید (یا از ایده سایبان از قبل استفاده کنید).

کنار گذاشتن برخی اوقات خاص با هم لازم نیست کار بزرگی باشد. حتی یک مراسم کوچک خانوادگی می تواند تفاوت بزرگی در روحیه و احساس ارتباط همه ایجاد کند. لیست کاملی از سنت های خانوادگی مورد علاقه ما را در اینجا پیدا کنید.

غذاهای راحت را به منو اضافه کنید

وعده های غذایی همیشه زمان ارتباط ، اجتماعی شدن و با هم بودن در تمام تاریخ بشر بوده است. این دستور العمل ها نسخه های سالم مورد علاقه ما از غذاهای راحت سنتی هستند:

  • مرغ ماندارین – این دستور سالم طعم خوبی یا بهتر از سایر دستور العمل ها دارد اما بسیار سالم تر است.
  • بوف بورگینیون – این دستور الهام گرفته از جولیا چایلد برای یک شب دنج عالی است.
  • گل کلم بیف استروگانوف – این غذای راحت سنتی با گل کلم به جای نودل تخم مرغ سالم تر می شود.
  • فلفل قرمز بدون لوبیا-این دستور العمل خوشمزه تنها شامل چند ماده است و آن را به یک غذای عالی در آخرین دقیقه تبدیل می کند.
  • پای چوپان – به عنوان یک آمریکایی ایرلندی ، پای چوپان جزء اصلی خانواده من است. این گیاه به جای سیب زمینی از گل کلم سالم استفاده می کند.
  • کیک های گوشتی – سالم و جذاب برای بچه ها ، این دستور العمل خوشمزه و الهام بخش است.
  • بیف استروگانوف – سالمتر یکی از غذاهای راحت مورد علاقه من از دوران کودکی را مصرف کنید.
  • دنده های آهسته-با عسل یا ملاس به جای شکر تهیه شده است ، این دستور غذا فقط غذاهای کامل است.
  • تفت دادن گلدان با سیر – کباب یک قابلمه راحت است که بسیاری از مردم بدون آن نمی توانند زندگی کنند.
  • دستور تهیه کوکی های شیرینی زنجفیلی-راهی واقعی برای پر کردن هوا با بوی نان و ادویه جات ترشی جات.

همچنین می توانید از نوشیدنی های داغ مانند یک فنجان چای یا شکلات داغ استفاده کنید.

الهام و سفارش را به مناطق پرتردد اضافه کنید

Hygge فقط ایجاد گوشه های دنج در مکانهای خارج از راه نیست. مقابله با ورودی بزرگترین تغییر دهنده بازی برای ما بود زیرا این اولین جایی است که هنگام ورود به خانه و محلی که بیشترین بی نظمی وارد می شود ، مشاهده می کنیم. (خیلی کفش!) در نظر بگیرید:

  • برای پنهان کردن هرج و مرج بصری از یک کابینت بسته به جای فضای باز استفاده کنید
  • هنر را بچسبانید یا یک نقل قول الهام بخش که برای شما معنی دارد
  • یک میز ورودی کوچک با پخش کننده اسانس یا گلدان گل خشک اضافه کنید

آرامش را پرورش دهید

Hygge قبل از هر چیز یک ذهنیت است. این در مورد کاهش سرعت و لذت بردن از هر لحظه دقیقاً همانطور که هست است. در حالی که انجام این کار هرگز آسان نیست ، اما هرچه بیشتر آن را تمرین کنیم ، راحت تر می شود. از آنجایی که من همیشه نمی توانم کارهایی را که باید انجام دهم کاهش دهم (مگر اینکه یک یا دو بچه را هدیه کنم!) ، سعی می کنم بر لحظات کوچک آرامش متمرکز شوم.

اگر انجام این کار سخت است ، توصیه می کنم با هم (در نقطه دنج hygge خود) دور هم جمع شوید استویک دیلی، کتابی که من عاشق آن بودم (یا به مصاحبه پادکست من با نویسنده گوش دهید).

راههای ساده مورد علاقه شما برای آرامش در خانه چیست؟ آیا سعی می کنید hygge کنید؟ دوست دارم بشنوم!



دیدگاهتان را بنویسید