رژیم افزایش وزن | چگونه وزن خود را با رژیم غذایی افزایش دهید؟


تناسب اندام فقط محدود به لاغری نیست. شاید برخی افراد از ترس چاقدشدن ، به لاغری مرفر روی بیاورند. این در حال است که چاقی و لاغری مفرط ، هر دو مورد برای سلامتی ما خطرناک هستند. اگر این را راستی درستی فهمیده اید ، حتماً در صد خود تا وزن خود را به میزان متعادل افزایش دهید. برای افزایش وزن ، روشهای موجود وجود دارد ؛ اما حتماً باید آن را افزایش دهید و وزن خود را کاهش دهید و وزن خود را کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم تا درباره رژیم افزایش وزن صحیح و اصولی با شما عزیزان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای افزایش وزن به چه میزان کالری نیاز دارید؟

بدن ما برای انجام فعالیتهای روزمره خود ، به ازای هر 1 کیلوگرم وزن ، به 30 کالری انرژی نیاز دارد. این به عنوان مثال ، یک فرد 60 کیلوگرمی ، برای انجام فعالیت های معمول روزمره ، به 1800 کالری در روز نیاز دارد. زمانی که این میزان کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد لاغر خواهد شد. یعنی بدن از ذخایر خود برای ادامه حیات استفاده کنید. به همین ترتیب زمانی که شما بیش از 1800 کالری در روز دارید ، بدنتان بسمت چاقی حرکت کرد.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کفایت جدید؟

این یک سؤال بسیار مهم است. جز افراد فقط به «کالری» مواد مورد نیاز دقت کنید. این در حال است که کالری را فقط باید یک پوسته ظاهری دانست. در حقیقت نوع مواد نیز بر چاقی و لاغری تاثیرگذار هستند. در حال بارگیری نمونه کربوهیدراتها چگونهمهربها بیشتر بر روی چاقی وارد شده و با پروتئینهای خود دارند. پس در حقیقت 500 کالری خرما یا نان ، اثر چاقکردن بیشتر در مقایسه با 500 گرم گوشت مرغ دارد. شاید این کمی کمی پیچیده در نظر بگیرید برسد ؛ اما شما با مصرف بیشتر کربوهیدرات های خاص اضافه کرده اید وزن بیشتری داشته باشید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه برای رژیم افزایش وزن چیست؟

شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیمی که برای افزایش وزن تجویز کرد ، به راحتی ساده تر از رژیم کاهش وزن بود. در ابتدا شما باید با گروه مواد سنجی مختلف آشنا شوید. در ادامه شما را با انواع موادغذایی آشنا کردید:

  • کربوهیدراتهای: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری انرژی است ؛
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری انرژی است ؛
  • چربی های: هر گرم چربی دارای 9 کالری انرژی است ؛
  • ویتامین: هر گرم دارای تعداد 0 کالری انرژی است ؛
  • املاح و مواد معدنی: این گروه نیز دارای کالری 0 هستند ؛
  • آب: آب این دارای کالری 0 است.

به همین ترتیب شما معتقدید بر اساس گروههایی که در طول روز مصرف کنید ، کالری جدید به بدن خود برسانید. به طور مشابه که در بخش قبلی اشاره شد ، میزان چاق کردن کربوهیدرات ها از تمام گروه های غذایی بیشتر است. به همین خاطر برای افزایش وزن توصیه اکید کنید که کربوهیدرات را بیشتر مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را در رژیم غذایی خود قرار دهید؟

شاید شما همچنین در حال یافتن غذاهایی هستید که بیش از غذاهای دیگر خود را چاق می کنید. هنگام سفارش توصیه می کنید برای افزایش وزن ، 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. ماده اول تخم‌مرغ است. تخمممرغ کالری نسبتاً فراوانی دارد و به چاقی و سلامت بدن شما کمک می کند. ماده دوم کره بادام‌زمینی است. این ماده دارای میزان قابل قبولی از پروتئین است و به چاقی شما کمک کرده است. بهتر است در مصرف گوشت ، قسمت های پرچرب را بیشتر در وعده های غذایی خود قرار دهید. همچنین انواع لوبیا همچنین دارای کالری بسیار هستند و خریدند که باعث ایجاد چاقی بدن شما شده اند.

برخی از میوه های همانند موز کالری مناسبی دارند. همچنین برای سلامت بدن خود و تأمین مواد مختلف و ویتامین ها ، حتماً باید در برنامه غذایی خود قرار دهید. غلات کامل همانند ماکارونی ، برنج قهوه حق و نان سبوسدار را از برنامه برنامه نویسی خود حذف کنید. در نهایت روغن های سالم همان روغن زیتون و شیر کامل را نیز باید حتماً به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

خب دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد افزایش افزایش وزن چیست؟ شما چه روشی را برای افزایش وزن توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید بیصبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید