رژیم خام گیاه خواری چگونه رژیمی است؟ | رژیم خام گیاه خواری 15 روزه


رژیم خام گیاه خواری در قرن نوزدهم میلادی بین افراد زیادی رواج پیدا کرد و موردی واقع شد در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

همه چیز درباره رژیم خام گیاه خواری برای پاکسازی بدن

خام گیاه خواری یک برنامه غذایی جدید نیست اما در سالهای اخیر ، محبوبیت رو به رشدی را تجربه کرده است. این برنامه غذایی که ترکیبی از قوانین این برنامه و همچنین برنامه خام خواریه ، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم غذایی مدیترانه ای را نیز جرز این دانست.

در حالي كه عده اي با هدف كمك به محيط زيست و حفظ كره زمين اين برنامه غذا را انتخاب مي كنيد ، توجه گروه ديگري از طوفان مندي از فواید اين برنامه غذايی است. این فواید شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد سیستم قلب ، کاهش احتمال ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن میباشه. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا میشیم.برای داشتن برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این برنامه غذا

شاخه ای از برنامه گیاه خواری است و بر اساس مستندات تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم میلادی رواج داشته است. در آن مصرف هر گونه غذا با منشا حیوانی ممنوعه.

همچنین در این برنامه غذایی مصرف گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته شده با دمای بیشتر از 48 درجه سانتیگراد گراد ممنوعیت. این برنامه بر اساس مصرف مقدار زیاد میوه ، سبزیجات ، آجیل ، دانه های مغذی و حبوبات استواره. در این برنامه غذای دیگر روش های تهیه غذا ، مانند آب گیری ، مخلوط کردن ، خیس کردن و خشک شدن میوه ها استفاده می شود.

افرادی که از این برنامه غذایی پیروی می کنند معتقدند که مواد غذایی از خواص کمتری نسبت به شکل خام خود ساخته می شوند. به همین سببه که افراد با هدف بهره مندی از مزایای یک برنامه غذایی سالم تر ، این برنامه را انتخاب می کنید. استفاده از مکمل های غذا در این برنامه چندان رایج نیست.

برای مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این برنامه فواید بسیار زیاد برای بدن دارد. این برنامه میتونه با کاهش فشار خون ، احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان ثابت کرده احتمال ابتلا به فشار خون تا 75 درصد و احتمال سکته قلبی تا 42 درصد در افرادی که از برنامه های گیاهخواری پیروی کرده اند ، کمتر شده است. این برنامه احتمالاً ابتلا به بیماری های دیابتی و مشکلات گوارشی را نیز به شکل قابل قبولی کاهش میده.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر برنامه خام گیاه خواری را زیر نظر پزشک متخصص دنبال کنید. عدم رعایت تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن ممکن است تعادل آن را به هم بریزه و عارضه های جدی کم کم ، پوکی استخوان و ضعف ماهیچه ای را به همراه داشته باشد. در صورت عدم رعایت یک برنامه استاندارد ، کمبود مواد غذایی نیز میتونه باعث نازایی و پریودهای نامنظم بشه.یک برنامه غذایی مناسب می تواند به دلیل نیاز به تناسب اندام مواد مفید را نیز جذب کنید.

غذاهای خام گیاه خواری

غذاهایی که در برنامه خام گیاه خواری مجاز به مصرف آن هستید:
• میوه های خشک شده ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزی های تازه و خشک شده
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات پخته نشده

هم چنین:

• شیرهای گیاهی خام (رژیم لاغری با شیر)
• کره های گیاهی خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

• شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا شیره درخت افرا
• چاشنی ها ، شامل سرکه و سس سویا است
غذاهایی که در برنامه خام گیاه خواری نمی توانید مصرف کنید:
• میوه ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

• دانه ها و آجیل های تفت داده شده است
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چایی

• الکل
• غذاها و میان وعده های فراوری شده ، مانند چیپس و شیرینی ها

بیشتر بدانید: لاغری ران پا

صبحانه خام گیاه خواری

صبحانه خام گیاه خواری

وعده های صبحانه این برنامه میتونه شامل موارد زیر باشه:
• کیک شکلاتی توت سیاه خام
• اسموتی انرژی زا شکلات
• اسموتی توت به همراه دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه های سبز
• پنکیک تازه موز به همراه کره بادام
• اسموتی اسپیرولینا سبز
خام گیاه خواری و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاه خواری

وعده های نهار برنامه خام گیاه خواری میتونه شامل موارد زیر باشد:

• سالاد آووکادو
• پرتقال تازه به همراه قارچ
• گلابی تازه ، نعنا و سوپ آووکادو
• سالاد رنگین کمانی

• قارچ های مزه دار شده به همراه سوپ کره گیاه خام
• پاستای پستو و بادمجان به همراه ریحان

شام خام گیاه خواری

وعده های شام این برنامه میتونه شامل موارد زیر باشه:
• نودل خام بادمجان به همراه سس گوجه و ریحان
• آنچیلادای گیاهی به همراه سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیای خام بادمجان و گوجه به همراه سس پنیر و آجیل
• لازانیای خام به همراه سبزیجات مزه دار شده و سس پستو و گوجه

40 روزه سم زدایی کن: ​​رژیم سم زدایی چیست؟

با خام گیاه خواری چقدر لاغر می شویم؟

برنامه خام گیاه خواری در زمینه کاهش وزن و تثبیت آن بسیار قوی انجام داده است. مطالعات نشان داد که این برنامه میتونه ذخایر چربی بدن را چیزی در حدود 7 الی 9.4 درصد کاهش داده است. در یک مطالعه که اخیرا بر روی گروه از افراد خام گیاه خوار انجام شده است ، 10 الی 12 کیلو کاهش وزن در طول 3.5 سال گزارش شده است.

درادامه:

کاهش 8 کیلوگرم از وزن در طی یک دوره هفت روزه از این برنامه نیز مشاهده شده است. همچنین این مطالعات نشان داده اند افرادی که بیشتر غذاهای خام را در برنامه روزانه خود مصرف کرده اند ، از شاخص توده بدنی آخرین مرحله هستند. اما باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این برنامه به عامل اصلی ، از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و سطح متابولیسم بدن نیز باید تأمین شود.

انواع رژیم خام گیاه خواری برای لاغری سریع

انواع رژیم خام گیاه خواری برای لاغری سریع

این برنامه به معنای دنبال کردن عادات غذایی خاص در یک دوره زمانی خاص.برنامه های خام گیاه خواری موجود به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه دسته بندی می شود. در خلال هر کدام از این دوره ها ، افراد از مصرف مواد غذایی با منشا حیوانی پرهیز می کنند و تا جایی که ممکن است از مواد غذایی پخته شده نیز دوری می کند.

پرهیز از پرخوری در دوران استراحت میتونه نتیجه نهایی را بهبود ببخشد و وزن کاهش یافت را تثبیت کند. برنامه های خام گیاه خواری باید تحت نظر پزشک متخصص دنبال شوند ، چرا که مواد مغذی و ویتامین آنها یکی از خطرات رایج برای افراد گیاه خواره است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبود ها جبران می شود و خطرات جانبی برنامه تغییر پیدا می کند.

اگر به این برنامه می اندوزید اما تا به حال خام خواری داشته اید ، بهتر است متخصص از دوره های کوتاه مدت شروع شده و به مرور زمان کاهش وزن خود را افزایش دهید.

خام خواری 40 روزه

رژیم خام خواری 40 روزه

روش های بسیار زیاد برای دسترسی به غذاهای خام و دنبال کردن این برنامه در چهل روز وجود دارد. سه روش عمده عبارتند از:

• خام خواری 40 روزه- 50٪ خام خواری: شاید در ابتدا برنامه خام خواری را برای سخت تر شدن خوب دنبال کنید. یک روش آسان برای شروع این برنامه ، تبدیل 50 درصد از حجم غذای روزانه به مواد غذایی خامه. شما میتونید در این بازاریابی همه فرآورده های حیوانی را از برنامه خود حذف کنید و 50 درصد از مصرف غذای روزانه خود را به مواد خام اختصاص دهید.

برای تبدیل برنامه به 100 خام گیاه خواری ، بهتر است از پله های کوچک تر شروع کنید تا با عادت دادن بدن به شیوه غذایی جدید ، از بروز شوک یا مشکلات گوارشی استفاده کنید. روش 50 – 50 را میتونید به دو شکل اجرا کنید: 50 درصد خام گیاه خواری و 50 درصد مواد غذایی فراوری شده.

این استراتژی توصیه نمی کند ، چرا که مواد فراوری شده مانند چیپس و شیرینی جات ارزش خرید بیشتری نداره اما کالری بسیار زیاد به بدن شما وارد میکنه. این امر میتونه فرایند کاهش وزن را با مشکل روبرو کنه. روش دوم 50 درصد خام گیاه خواری و 50 درصد مصرف غذاهای سالم پخته شده. استراتژی دوم انتخاب سالم تری برای دنبال کردن این برنامه و تغییر تدریجی عادات غذای میباشه

درادامه:

• این برنامه 40 روزه – 80٪ خام خواری: این بازرگانی میتونه قدم دوم در راستای تبدیل عادات غذا به خام گیاه خواری باشه. بدیهی است که با این روش میتونه فواید بیشتری برای بدن داشته باشید و نرخ وزن را سریع ببخشید ، اما بهتر است در 20٪ این برنامه را با دقت انجام دهید.

انتخاب مواد غذایی سالم در این بخش ایجاد شده است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و از ورود کالری های اضافی و سموم به بدن جلوگیری می کند.

• برنامه خام خواری 40 روزه- 100٪ خام خواری: در این روش تمام مواد غذایی پخته شده از برنامه حذف می شود. اگر دنبال چنین برنامه ای برای 40 روز برایتان دشوار بود ، میتونید از دوره رژیم کوتاه مدت تر و یا روشهای 50-50 و 80-20 استفاده کنید تا بدن شما به مصرف مواد غذایی پخته نشده ، عادت کنید.

در ادامه به بررسی منوی غذا 10 روزه خام خواری 100٪ نیاز پرداخت:

روز اول – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام و پیچیده شده در داخل یک کاهو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم- صبحانه: اوتمیل خام ؛ ناهار: سبزیجات به همراه سس و میوه ؛ شام: پاستای آلفردو خام و سالاد ؛ دسر: چیز کیک خام

روز سوم- صبحانه: گرانولا خام ؛ ناهار: سوپ و ساندویچ خام ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز چهارم- صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: پاستا با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام به همراه پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز پنجم – صبحانه: اسموتی میوه ؛ ناهار: سالاد بزرگ به همراه سوپ خام ؛ کوکوی سبزیجات خام و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز ششم- صبحانه: اوتمیل خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز هفتم- صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کوکوی سبزیجات خام به همراه سالاد ؛ شام: پاستای خام به همراه سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز هشتم-صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات به همراه سس مخصوص ؛ شام: لازانیای خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز نهم- صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: پاستای خام به همراه سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام به همراه پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم- صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: چیز کیک خام
خام گیاه خواری و پاکسازی بدن

خام خواری 15 روزه

رژیم خام خواری 15 روزه

برنامه خام خواری 15 روز میتونه در مدت زمان کم ، تاثیرات مثبت روی روی بدن شما خوب بود. این برنامه میتونه سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ، خواب شما را تنظیم می کند ، سموم بدن را دفع می کند و بین 3 الی 6 کیلو کاهش وزن به همراه دارد. شما میتونید این برنامه را به صورت 50-50 ، 20-80 و یا 100٪ خام خواری دنبال کنید.

خام گیاه خواری 21 روزه

یکی از استراتژی های رایج در زمینه کاهش وزن و پاکسازی بدن ، رعایت یک برنامه 21 روزه و یک دوره استراحت 7 روزه. این دوره از این برنامه نیز مانند نمونه های بررسی شده تا اینجا ، میتونه در مدت زمان کم اثرات بسیار بسیار زیاد بر روی بدن شما داشته باشد.

در یک دوره 21 روزه میتونید سموم بدن خود را دفع کنید ، احساس سبکی و نشاط پیدا کنید و چیزی در حدود 4 – 6 کیلو وزن کم کنید. شما میتونید این دوره از خام گیاه خواری را نیز مطابقت دهید در بخشهایی که قبلاً بدان اشاره شد ، به صورت 100 درصد یا در ترکیب با غذاهای پخته شده دنبال کنید.

خلاصه نکات مقاله

این برنامه یک برنامه غذایی نوظهور نیست اما در طول سالهای اخیر توجه بسیار زیادی به خود جلب کرده است. در خلال یک دوره این برنامه ، افراد از مصرف مواد غذایی با منشا حیوانی و همچنین وعده های غذایی پخته شده خودداری می کنند. این برنامه بر پایه مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام استواره. این برنامه غذایی میتونه به کاهش وزن سریع ، از بین بردن بدن بدن ، بهبود سیستم قلبی و عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید