رژیم شیر و موز | عوارض رژیم شیر و موز


با تغییر سبک زندگی مردم جهان و کم تحرک شدن مردم و افزایش استفاده از فست فودها چاقی رشد زیادی در جوامع داشته است. این موضوع باعث شد مردم به دنبال روش های گوناگونی برای لاغری باشن و برنامه های گوناگونی ابداع بشه. رژیم شیر و موز یکی از انواع برنامه های ابداع شده برای لاغریه که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

رژیم موز و شیر برای کاهش وزن

با شهرنشینی جوامع کاهش تحرک آن ها چاقی در دنیا رواج پیدا کرده است. برای درمان چاقی برنامه های غذای گوناگونی به وجود اومدن. برخی از این برنامه در مدت کوتاهی باعث لاغری میشن و برخی دیگر از زمان میبرد که فرد با استفاده از آن ها لاغر بشه. افراد آدم دوست دارن زود به نتیجه برسن و طرفدار برنامه های غذای سریع هستن.

برنامه شیر و موز یکی از انواع برنامه هاییه که میتونه در مدت کوتاهی کاهش چشمگیری رو در فرد ایجاد کنه. این برنامه رو برای مدت زمان خاص و محدودیت استفاده کرد و به طور خاص که از نامش مشخص شده از شیر و موز ایجاد شده. قبل از بررسی این نوع برنامه خواص مواد تشکیل دهنده آن را توضیح میدیم.

پیشنهاد ما برای لاغری: رژیم لاغری شیر

موز چه خواصی برای کاهش وزن دارد؟

موز سرشار از فیبر ، مواد معدنی و ویتامین هاست. یکی از مواد مهمی که در موز وجود دارد پتاسیمه. در هر موز 238 میلی گرم پتاسیم وجود دارد که برای بدن بسیار لازمه و اهمیت دارد.

یکی از نکات مهمی که در این برنامه وجود دارد و موز اونو تأمین می کند فیبره. فیبر میتونه مواد سمی بدن رو دفع کنه.

موز وارد نشسته ست که به بهبود سوخت و ساز گلوکز در بدن کمک می کند.

موز طعم خوبی برای همین مصرف روزانه روزانه افراد بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: برنامه رژیم غذایی

خواص شیر:

خواص شیر:

● کلسیم و پروتئینی که در شیر وجود دارد باعث می شود بافت استخوان و ماهیچه ها حفظ بشه.
● کلسیم محدود بر حفظ سلامت استخوان ها برای حفظ و بهبود عملکرد سلول های پیام رسان ، هورمون پاراتیروئید و پروتئین ها مناسبتی.
● شیر پرچرب کمک می کند چربی های بد بدن از بین برن.
برنامه این برنامه کمک می کند سوخت و بدن بهبود پیدا کند.
● شیر به کاهش فشار خون و تنظیم انسولین بدن کمک می کند.
● این دو ماده خوراکی کمک می کند که فیبر ، پروتئین ، مواد و مواد معدنی بدن به طور کامل تامین بشه.
ترکیب این یک معجون فوق العاده برای بعد از تمرینشه.
برای کاهش وزن با این برنامه در کنار آن چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟
● 40 الی 60 دقیقه در روز فعالیت ورزشی داشته باشین ؛
طول در طول شب خواب کافی داشته باشین ؛
● در وعده شام ​​سبزی های متنوعی مصرف کنین. چون هم به سیر مندن شما کمک می کنید و هم انواع مواد معدنی رو برای بدن شما تهیه می کنید ؛
در طول شبانه روز سه لیتر آب بنوشین.

برای مطالعه: رژیم لاغری

برنامه موز و شیر سه روزه

همانطور که گفت این برنامه باعث می شود در زمان کوتاهی فرد وزن کم کند. به همین دلیل متخصصان تغذیه و درمانگرها نمی خواهند این برنامه را زیاد استفاده کنند.

این برنامه شیر کالری کمی رو به بدن میرسونه به همین دلیل میتونه باعث بشه بچه در مدت کوتاهی کم بشه که این موضوع میتونه برای بدن ضرر داشته باشه و باعث شده باشه تغذیه بشه. شیر منبع بسیار خوب از کلسیمه. روزانه هر لیوان شیر میتونه سی درصد از نیاز بدن به مواد معدنی رو تهیه کنید.

رژیم شیر و موز رو باید بین 4 تا 5 روز رعایت کرد. موادی که باید در این برنامه غذا استفاده کنید از 4 تا موز و سه لیوان شیر استفاده کنید. این مواد رو به صورت مخلوط یا جدا کنید می توانید از کرد استفاده کنید.
با استفاده از این برنامه بعد از سه روز فرد سه کیلوگرم وزن کم می کنید. این برنامه می شود چربی های اضافی موجود در بدن از بین برن.

یکی دیگر از موادی که در برنامه غذایی شیر و موز بسیار مهم آبه. در زمان استفاده از این روش آب به مقدار بیشتر باید مصرف بشه.
میزان کم قند و کالری موز و فیبر بالایی که برای برنامه لاغری بسیار مناسب می شود می شود. پتاسیم زیاد که در موز وجود دارد باعث می شود روی متابولیسم بدن تأثیر زیادی داشته باشه.

یکی از منابع بسیار مهم کلسیم و پروتئین شیره. کلسیمی که در شیر وجود دارد باعث استحکام استخوان می شود. همچنین به عملکرد طبیعی هورمون ها کمک می کند. پروتئین هایی که در شیر وجود دارن باعث می شوند ماهیچه سازی بدن بهبود پیدا کند.

عوارض

عوارض این رژیم

با توجه به ویژگی هایی که برنامه شیر و موز میتونه در کنار فوایدش و کاهش وزن عوارضی هم به همراه داشته باشه باشه. این برنامه امکان دارد در نتیجه کوتاه خیلی مطلوبی داشته باشه. اگر بخواهید از این برنامه به صورت مداوم استفاده کنید کنین مثلا برای دو هفته به احتمال زیاد بدن شما با کمبود مواد معدنی روبرو بشه.

در این برنامه مصرف کالری خیلی کم می شود به همین دلیل احتمالاً فرد احساس ضعف و نیاز دارد. این برنامه مناسب دوران قاعدگی خانم ها نیست. به دلیل اینکه برخی از مواد معدنی مانند آهن ، روی و مس در این برنامه پیدا نمی شود.

در زمان استفاده از این برنامه باید از مکمل ها استفاده کنید. دوره این برنامه 4 روزه اما نمیتونه تمام مواد معدنی بدن رو تامین کنه. به همین دلیل نمی تواند به صورت مداوم استفاده از بشه. باید یک هفته صبر کنین و بعد دوباره برنامه رو ادامه بدین.

مطالب مرتبط: معجون برای لاغری

برنامه شیر و موز:

در این بخش از مقاله یک نمونه از برنامه یک روزه برنامه شیر و موز را در اختیار شما قرار میدیم و شما میتونین بر اساس این برنامه در روزهای دیگر هم این برنامه رو رعایت کنین.

برنامه صبحانه و میان وعده:

صبح که از ساعت 6:30 تا 7 شروع می شود رو باید با یک لیوان آب و دو قاشق تخم شنبلیله که از شب قبل خیس کردین شروع کنین. از ساعت 7 تا 8 و نیم باید یک لیوان شیر پر چرب رو همراه با موز و یک تخم مرغ آب پز میل کنین. این ترکیب می تواند انرژی لازم را در طول روز داشته باشد. میان وعده شما هم میتونه یک لیوان چای سبز باشه و دو عدد بادام.

برنامه ناهار و عصرانه:

بین ساعت های 12:30 تا 13:30 باید یک لیوان شیر پر چرب با موز بخورین همراه شود. بین ساعت های 4 تا 4:30 هم میتونین از یک نوشیدنی و آب میوه استفاده کنین. مثل آب آناس.

برنامه شام:

برای داشتن چربی سوزی بالا بهتره شام ​​سبکی رو استفاده کنین. باید شام سبک بخورین و اجازه ندین که وعده شام ​​به آخر شب موکول بشه. برای مثال میتونین بین ساعت های 7 تا 7:30 یک فنجان سبزیجات سرخ شده همراه با موز و یک لیوان شیر گرم میل کنین. شیری که میخورین باید کم چرب باشه. میوه یا مرغ سرخ شده هم میتونه برای این برنامه استفاده بشه.

خلاصه مقاله:

با تغییر سبک زندگی افراد و کاهش تحرک و افزایش مصرف فست فودها باعث شده است که نرخ چاقی در دنیا افزایش پیدا کرده است. با افزایش نرخ چاقی مردم می خواهند راه هایی را برای لاغری پیدا کنند. انواع برنامه غذایی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید