رژیم غذایی پر پروتئین چگونه کار می کند؟


رژیم غذایی با پروتئین بالا

(آخرین به روز رسانی: ۵ آگوست ۲۰۱۸)

صدها رژیم غذایی وجود دارد که فقط منتظرند تا نفر بعدی بیاید و آنها را امتحان کند. برخی از آنها رایگان هستند و برخی دیگر مانند Weight Watchers، Jenny Craig و غیره هزینه مستمری دارند. من بسیاری از آنها را در تلاشم برای کاهش وزن امتحان کردم و دریافتم که اگر برنامه غذایی را به صراحت دنبال کنید و بخش تمرین مورد نیاز برنامه را تکمیل کنید، اکثر آنها کارآمد هستند. قسمت تمرین معمولاً جایی است که از واگن می افتیم.

حدود ده سال پیش با تشخیص دیابت نوع ۲ شروع به افزایش وزن کردم و شروع به مصرف یکسری قرص کردم. البته عارضه اصلی همه این قرص ها افزایش وزن بود. یادم می آید که بعد از اینکه ۸۰ پوند اضافه کردم با دکترم صحبت کردم و او به من گفت که اگر قرار باشد وزن کم کنم احتمالاً به قرص ها نیازی نخواهم داشت. پاسخ واضح من این بود که اگر مصرف قرص ها را قطع کنم، وزنم کم خواهد شد. مشکل این نظریه این است که اگر مصرف قرص ها را قطع کنیم، وزن اشتباهی را از دست می دهیم.

اخیراً با رژیمی روبرو شدم که در مورد آن نشنیده بودم و تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم، بدون اینکه ادعاهایی را که مطرح می شود، باور کنم. این رژیم به عنوان یک رژیم غذایی با پروتئین بالا شامل خوردن برخی از انتخاب های غذایی بسیار ثابت همراه با بخش ورزش که تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز بود به من ارائه شد. احساس می‌کردم می‌توانم راه رفتن را تحمل کنم و تصمیم گرفتم یک برنامه غذایی هفته‌ای به آن بدهم تا نتایج را ببینم. به من گفته شده است که اگر این را دقیقاً همانطور که نوشته شده است رعایت کنم در یک هفته ۱۰-۱۵ پوند وزن کم می کنم.

اشکال اصلی این رژیم عدم تنوع است، اما چیزی که می تواند یک هفته به آن آسیب برساند. برنامه غذایی شامل موارد زیر است:

صبحانه

۳ عدد سفیده تخم مرغ پخته شده به سلیقه (من املت درست کردم)

۱ بسته بلغور جو دوسر ساده یا ۱/۲ فنجان غلات کامل خشک (به Cheerios فکر کنید)

۱ فنجان سبزیجات سبز

وعده غذایی نیمه صبح

۱ قوطی تن ماهی

۱ فنجان سبزیجات سبز

بادام خام نصف فنجان

ناهار

۴ اونس مرغ یا ماهی (غیر سرخ شده یا سرخ شده)

۱ سیب زمینی شیرین (پخته شده در مایکروویو فقط با کمی کره)

۲ فنجان سبزیجات سبز

عصرانه

کرفس

۲ اونس کره بادام زمینی طبیعی (مواد تشکیل دهنده: بادام زمینی بو داده، فقط نمک)

۱ فنجان سبزیجات سبز

شام

اسفناج و سالاد سبز برگ دار (بدون یخ یخ یا رومی)

۴ اونس مرغ یا ماهی (غیر سرخ شده یا سرخ شده)

سس سالاد تهیه شده با ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان و ۱ قاشق غذاخوری سرکه شراب قرمز

۱ فنجان سبزیجات.

نتایج این رژیم غذایی سرشار از پروتئین بعد از یک هفته چیست؟ خوب آنطور که قول داده بودم خوب نیست اما بعد از آن پیاده روی ۲ روزه را از دست دادم و ۱ تکه پنیر بدون چربی به املتم اضافه کردم. با این حال، من در یک هفته هفت پوند از دست دادم. شاید مهمتر از همه، قبل از شروع، من روزانه ۱۰۰ واحد انسولین مصرف می کردم و قند خونم در اکثر مواقع در محدوده ۳۰۰-۴۵۰ بود. بعد از ۴ روز، سطح قند من در محدوده ۱۰۱-۱۱۷ کاهش یافت و مجبور شدم استفاده از پمپ انسولین را متوقف کنم و نیازی به تزریق انسولین نداشتم. کمبود انسولین باعث شد که من بیش از همیشه انرژی داشته باشم و وزن هفت کیلوگرمی یک امتیاز مثبت بود. من این رژیم را به کسانی که می توانند با کمبود تنوع در رژیم غذایی خود کنار بیایند و کسانی که مشکلات قند خون دارند توصیه می کنم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/

رژیم لاغری سریع