رژیم میوه برای لاغری مفید است؟ | همه چیز درباره رژیم میوه خواری


رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری به شدت محدود می شود. در این نوع رژیم تمام فراورده های حیوانی ، حتی لبنیات ، حذف می شود. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند ، غذاهایی می خورند که شامل میوه های خام هستند. در این نوع رژیم افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، انواع آجیل و دانه ها را به میزان مناسب دارند.

سایر انواع غذاها ، شامل غلات ، حبوبات و قارچ ها در این رژیم به میزان بسیار کم مصرف می شوند. به هر نوع غذای پخته شده ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل همین محدودیت ها بحث بر سر رژیم میوه زیاد است ، برخی معتقدند این رژیم خطرناک است و فرد دچار کمبودهای غذایی می شود و برخی دیگر از این اعتقادند که رژیم میوه یک رژیم مناسب برای تناسب اندام و لاغری پهلو می شود. در ادامه مقاله به معرفی کامل رژیم میوه می پردازیم.

رژیم میوه به شکل خاص و ویژه ای وجود ندارد ، به اندازه ای که نمی توانید از رژیم میوه ارائه دهید ، افرادی که این رژیم را انتخاب کنید ، 70 تا 80 درصد کالری روزانه خود را از میوه ها دریافت کنند.

انتخاب رژیم خطراتی به همراه دارد که یکی از مهمترین آنها در تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید میوه را انتخاب کنید ، حتماً با پزشک در این بار مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند بدون اینکه سلامت شما به خطر بیفتد و کمبودی در مواد غذایی داشته باشید ، با رژیم غذایی ادامه دهید.

مزیت های رژیم لاغری با میوه چیست؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخش سالم و مغذی از یک رژیم غذایی مورد نیاز است. برخی از انواع خوردن میوه عبارت از:

• میوه میوه فیبر است که به کاهش کلسترول و حرکت منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و شاه توت نمونه هایی از میوه های سرشار از فیبر هستند.

• پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع ویتامین C باید می شوند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. به افزایش مصرف C به حفظ سیستم ایمنی بدن بدن کمک می کند.

• موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های سرشار از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

• پرتقال و میوه هایی مانند آنبه ، منبع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

• آلوی سیاه و انواع توت ها میوه های سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها مانع تولید رادیکال های آزاد در بدن می توانند ، از پوست محافظت کنند و با انواع بیماری ها مبارزه کنند.

خطرات رژیم میوه

خطرات رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه فاقد برخی مواد مغذی نیاز و نیاز بدن بدن است ، از جمله این مواد مغذی عبارت از:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12
• آهن
• کلسیم
• ویتامین D
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن ممکن است به بروز مشکلات متعددی تبدیل شود ، از جمله:

• خشکی پوست و شکننده شدن مو
• خستگی شدید
• خلق و خوی نامناسب
• افسردگی
• ضعیف شدن استخوان ها
• کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• پیام های تهدید کننده دیگر

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. گرچه پس از انتخاب رژیم میوه ممکن است روزانه مقداری آجیل و مغزی جات بخورید ، اما این میزان پروتئین به اندازه کافی برای حفظ سلامت بدن تأمین نمی شود.

طبقه بندی که در سال 2016 انجام شد ، میزان مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر من باشد:

• بزرگسالانی که فعالیت جسمی زیادی دارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به هر یک کیلوگرم وزن بدن
• بزرگسالان با فعالیت جسمی متوسط: 1.3 گرم پروتئین به ازای هر یک کیلوگرم
• بزرگسالان با فعالیت های جسمی زیاد: 1.6 گرم پروتئین به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم میوه خواری تبدیل به بروز مشکل می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
• ضعیف شدن سیستم ایمنی
• ضعف جسمی
• مشکلاتی در عروق خونی که می تواند به بروز مشکلات قلبی و عروقی تبدیل شود
• مشکل در رشد جسمی

به دلیل محدودیت هایی که در رژیم میوه اعمال می شود ، تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. به حالت ممکن است بدن در حالت گرسنگی خیلی شدید قرار گرفت. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کنید و در نتیجه سوختن و بدن کم می شود.

به طور طبیعی میوه باعث کم خونی ، شدت شدید و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. به مرور زمان کمبود کلسیم باعث پوکی استخوان می شود.

تاثیر دیگر در مورد رژیم میوه این است که این نوع رژیم دارای سطح بالای قند است ، گرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای مبتلایان به دیابت ، افراد مستعد به ابتلا به دیابت و همچنین مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک و یا افرادی که تأثیر مقاومت به انسولین هستند ، مفید نیستند.

در رژیم میوه قانون وجود ندارد ، بنابراین باید این رژیم را به نیازهای تغذیه ای خود تطبیق داد. به این منظور مصرف میوه را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی ، مانند آجیل ها یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم خود بیفزایید ، به این ترتیب کمبودهای تغذیه ای را در رژیم میوه جبران انجام دهید.

رژیم میوه خواری

شروع رژیم میوه

اگر قرار است رژیم میوه را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. قرار نیست به طور معمول تغییر ناگهانی اتفاق بیفتد ، رژیم قبلی خود را به تدریج کنار بگذارید و الگوی غذایی تان را تغییر دهید. به این منظور موارد زیر را کم کم از رژیم خود حذف کنید یا میزان آنها را کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
• غذاهای فراوری شده
• کافئین
به مقدار باید مواد غذایی زیر را به رژیم خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• آجیل ها و مغزی جات
• دانه ها
• سبزیجات

با شروع میوه می توانید از میوه های مختلف در سه وعده غذایی استفاده کنید و یا غذاهای خود را سبک تر در تعداد وعده های غذایی بیشتر بخورید. گروه های دریافتی که می توانید از میوه های مورد نظر خود را انتخاب کنید ، عبارت از:

• میوه های اسیدی ، مانند پرتقال ، گریپفروت ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها و آلو
• میوه های کم اسیدتر ، مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
• میوه های چرب ، مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی ، مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای ، مانند اسکواش
• انواع طالبی و ملون
• میوه هایی که در گروه سبزیجات هم قرار گرفتند ، مثل خیار و انواع فلفل های دلمه ای

نوشیدنی هایی که در این رژیم توصیه می شوند عبارتند از آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آبمیوه طبیعی.

نکته دیگر این است که تنها یک برنامه غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی هم یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامت است. رژیم میوه باعث کاهش انرژی می شود و توان کافی برای ورزش برای شما باقی نمی ماند. اگر چنین وضعیتی ایجاد شده است ، بهتر است کمی رژیم خود را تغییر دهید ، قدرت بدن را بسیار مهمی است.
هدف شما از انتخاب یک رژیم خاص خاص یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت بدن یا انتخاب سبک زندگی سالم و طبیعی. به هرحال هدف هر چه بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر دچار بیماری هستید ، رژیم یا دارو مصرف کنید ، خیلی مراقب باشید چرا که این رژیم دارو را تحت تاثیر قرار می دهد و یا شرایط بیماری را بدتر می کند.

برای لاغر شدن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم مجاز می شود که سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که تکمیل کننده یک رژیم غذایی سالم است.

به عوض میوه های کالری کم و فیبر زیاد هستند که به کاهش وزن کمک می کنند. در حقیقت خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن و کاهش خطر بروز بیماریهای مزمن مانند دیابت ،
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری قلبی است.

در ادامه به چند میوه اشاره می کنیم که کمک زیادی به کاهش وزن می کنیم:

گریپفروت

گریپفروت یکی از میوه های مهم در امر کاهش وزن است ؛ نیمی از گریپفروت تنها 39 کالری دارد ، در سطح 65 درصد نیاز روزانه به ویتامین C و گریپفروت قرمز 28 درصد نیاز A مورد نیاز روزانه را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپفروت این است که دارای شاخص گلیسمی GI پایین است ، یعنی قند را با سرعت کمتری وارد خون می کند. رژیمی که شاخص گلیسمی پایین است به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
در پژوهشی که در این زمینه انجام شد ، مشخص شد که گریپفروت یا نوشیدن آب گریپفروت قبل از هر وعده غذایی ، در 12 هفته کالری و وزن بدن را به میزان چشمگیری کاهش دادم و سطح کلسترول را بهبود می بخشم.

گریپفروت را می توانم به تنهایی یا همراه با سالاد میل کنید.

سیب

سیب میوه ای است که دارای کالری کم و فیبر بالایی است ، هر یک عدد سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه به کاهش وزن هم کمک می کند.

میوه ای مانند سیب احساس سیری در شما ایجاد کنید و در نتیجه میل کمتری به خوردن غذا در طول روز پیدا کنید پیدا کنید. لازم است به ذکر است که یک سیب سه برابر سیرکننده تر از یک تکه شکلات است. بهتر است میوه سیب را به طور کامل بخورید و به خوردن آب آن اکتفا کنید تا اشتهای شما کمتر شود.

انواع توت ها

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف پیمانه بلوبری (معادل 74 گرم) فقط 42 کالری در وضعیت 12 درصد از ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد نیاز K مورد نیاز در روز را تامین می کند.
یک پیمانه توت فرنگی (معادل 152 گرم) 50 کالری و 3 گرم فیبر رژیم و همچنین 150 درصد از ویتامین C و 30 درصد از منیزیم مورد نیاز در روز را تامین می کند.

انواع توت ها سیرکننده هستند ، به خوردن این میوه در سطح کلسترول و فشار خون را کاهش داده و می دهد و التهاب بدن را کم می کند که این همه فاکتورها برای افرادی که اضافه وزن دارند ، بسیار زیاد است.

میوه های سنگی یا میوه های آلویی

میوه های سنگی یا میوه های آلویی میوه های فصلی هستند که نمونه های این نوع میوه ها عبارتند از: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری پایین و سرشار از ویتامین های A و C هستند که انتخاب خوبی برای کسی است که برای کاهش وزن تلاش می کنند.

کیوی

کیوی میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و خواص زیادی برای سلامت دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین افزایش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص گلیسمی در کیوی پایین است و این میوه فیبر زیادی است ، به همین دلیل در فرایند کاهش وزن بسیار موثر عمل می کند.

ملون

ملون کالری کمی دارد و محتوی آب آن بسیار زیاد است ، به همین دلیل یک میوه برای کاهش وزن می شود. ملون کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه نیز میوه دیگری شبیه به ملون است.

علاوه بر همه موارد ذکر شده ، ابرسانی زیاد به بدن به کاهش وزن کمک می کند. اما دقت کنید که هندوانه شاخص گلیسمی بالایی دارد ، بنابراین در خوردن باید تعادل را رعایت کنید.

پرتقال

مانند دیگر ترکیبات ، پرتقال هم دارای کالری کم است ، اما سرشار از ویتامین C و فیبر می شود. به ترکیب مرکبات و به ویژه پرتقال خیلی سیر کننده هستند ، اما مردم مردم تمایل به نوشیدن آب پرتقال دارند در چارچوب پرتقال بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در فرایند لاغری بیشتر از مردم از خوردن موز به دلیل سطح قند و کالری بالای آن ، اجتناب می کنند ؛ گرچه موز نسبت به سایر میوه ها ، کالری افزایش یافته است اما این میوه مغذی منبع پتاسیم می شود و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، از آنتی اکسیدان ها ، نیروی A ، B6 و ویتامین C می شود.

شاخص پایین گلیسمی در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در مبتلایان به دیابت – کمک می کند ، به حال اگر مبتلایان به کلسترول بالا هر روز یک موز بخورند ، قند خون و کلسترول به میزان قابل توجهی پیدا کنم.

در هر رژیم غذایی کاهش وزن موز یک میوه مورد نیاز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید