رژیم کتوژنیک نمونه متفاوت رژیم کتو با رژیم های کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم لاغری سریع است و افراد زیادی برای کاهش وزن از این رژیم استفاده می کنند. در رژیم غذایی کتو ، بدن شما برای سوختن از چربی بجای کربوهیدرات استفاده کنید. یعنی در این رژیم غذایی شما برای چربی سوزی باید چربی مصرف کنید!

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کیتو یا (رژیم کتو) ، یک رژیم غذایی با چربی بالا ؛ کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط ​​است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در رژیم غذایی کتو ، سوزاندن چربی های اضافی و انباشته بدن بدون فرد احساس گرسنگی کند ، انجام دهید.

کتو ، شاید ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما در صورتی که دستورالعمل های آن را در برنامه غذایی خود استفاده کنید ، طولی را کشید که به هدف خود رسید و از نتایج بدست آمد نهایتاً رضایت رو داشت.

رژیم کتوژنیک چگونه کار کرد؟

روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتر را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. شما در رژیم کتو باید بیشتر کربوهیدراتی را که هضم آنها آسان است مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی ها و نان سفید را حذف کنید.

در حالت طبیعی سوخت تأمین کننده انرژی بدن از کربوهیدراتس (فرآورده های قندی) بدست شیرآید. اما در این رژیم ، بدن را از ذخایر چربی سوزاند و در صورت لزوم از پروتئین تهیه کرد. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت ، کاهش وزن کاهش یافته است. در رژیم کتو اساس رژیم بر مصرف کربوهیدرات ها (فرآورده های قندی ، نشسته ، برنج ، نان و…) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را بخورید ، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن سریع مصرف می کند) را تماماً مصرف کنید. این بین 3 تا 4 روز طول طول شد. سپس بدن برای انرژی شروع به شکست پروتئین و چربی کرد که به کاهش وزن شما کمک کرد.

siet 1 - رژیم کتوژنیک نمونه

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

نتایج نتایج یک مطالعه ، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار داده اند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند ، وزن کم شده است. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو آماده ، بهبود یافته است.

دلایل واقعی وجود دارد که این رژیم تأثیرات بیشتری دارد و بهتری نسبت به رژیم غذایی کم چرب دارد. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک ، ارزش کاهش وزن کمتری داشته است چرا که نسبت به رژیم کم کم چرب شده اید ، در حالتی که احساس گرسنگی نیز نخواهید داشت.

برخی فواید این رژیم غذایی عبارت از:
  • کمک به کاهش وزن سریع ؛
  • افزایش مقاومت بدن در مقابل سرطان ؛
  • مقابله با آکنه ؛
  • مقابله با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - رژیم کتوژنیک نمونه

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم؟

چگونه باید کتوژنیک را شروع کرد؟ اگر روش های مختلف برای شروع کتو وجود دارد که می خواهید امتحان کنید ، اما بهترین نتایج به طور کلی از 5 مرحله زیر به دست احساسآید:

  • مرحله اول: قطع سریع مصرف گلوکز از غذاهای دارای کربوهیدرات ، شامل دانه های شخصی ، سبزیجات نشاسته مواد ، میوه و غیره ؛
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور به یافتن یک منبع سوخت تغییر داد: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی قزل آلا).
  • مرحله سوم: در این ضمن ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوختن چربی و تولید کتون کرد.
  • مرحله چهارم: زمانی که سطح کتون در خون به نقطه خاص احساسرسد ، به حالت کتوز وارد شد.
  • مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار خرید تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید.

توصیه های برای رعایت رژیم کتوژنیک

شما سال های سال به یک الگوی غذا عادت داشته اید. رژیم که در آن گندم و برنج بخش عمده غذایتان را تشکیل می دهد. اکنون ماجرا متفاوت شده است. قرار است برخلاف معمول چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتر مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. اگر می خواهید مقدس باشید ، قبل از شروع برنامه با متخصص مشورت کنید ، پیشنهاد کنید.

آب و نمک را به یاد داشته باشید!

وقتی نمونه رژیم کتو یا رژیم های کم کربوهیدرات دیگر را شروع کنید حتماً باید مایعات فراوان مصرف کنید. فراموش نکنید آب همیشه بهترین انتخاب شماست. در ضمن نمک به اندازه کافی مصرف کنید. مصرف به اندازه نمک علائم اولیه مانند سر درد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن داشته اند ، مبتلایان به دیابت یا افرادی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند ، فوق العاده است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، افرادی که قصد عضویت در بدن خود را دارند یا به دنبال افزایش وزن هستند ، رژیم مناسبی نیست. این رژیم هم مانند تمام غذاهای مصرفی دیگر تنها زمانی که بخواهید به مدت طولانی به آن پایبند خواهید شد.

نمونه رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

نهار: سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

یک شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و ژامبون گوشت ۱۰۰ درصد

نهار: استیک مرغ یا گوشت بهمراه سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دو شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار: سالاد میگو با مقداری روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه سبزیجات سرخ شده در کره

سه شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

نهار: شبیه شام ​​شب قبل گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز بهمراه سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی سالمون سرخ شده در کره بهمراه سبزیجات

چهارشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و ژامبون گوشت ۱۰۰ درصد

نهار: سالاد مرغ با روغن زیتون بهمراه یک مشت بادام

شام: کوفته قل قلی بهمراه سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

نهار: مانند شام روز قبل

شام: گوشت گوسفندی چرب بهمراه سبزیجات

جمعه:

صبحانه: تخم مرغ و ژامبون گوشت ۱۰۰ درصد

نهار: استیک گوشت بهمراه سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا گریل شده بهمراه سبزیجات

می توانید از سبزیجات متنوع در رژیم لاغری خود استفاده کنید و همینطور با طبخ غذا بصورت متنوع و با تزئینات جالب روند رژیم را برای خود راحتتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید