علل شایع و روش های پیشگیری و درمان آن


کمردرد کمردرد یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث می شود افراد به پزشک مراجعه کنند یا از حضور در محل کار یا تحصیل بازگردند و علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

خوشبختانه می توان برای پیشگیری یا تسکین بیشتر قسمت های کمر درد اقداماتی را انجام داد. در صورت بروز کمر درد ، درمان های ساده در خانه و حرکات مناسب بدن کودک کمر را در عرض چند هفته بهبود می بخشد و عملکرد آن حفظ می شود. برای درمان کمردرد به ندرت به جراحی نیاز است.

علائم کمردرد

کمردرد می تواند از درد ماهیچه گرفته تا احساس سوزش یا چاقو خوردن متغیر باشد. علاوه بر این ، درد ممکن است به پا شود یا با خم شدن ، چرخاندن ، بلند کردن وسایل ، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

زمان مراجعه به پزشک

بیشتر کمردردها با درمان های خانگی و خود مراقبتی به تدریج معمولاً طی چند هفته بهبود می یافتند. در صورت بروز کمردرد و مشاهده علایم زیر به پزشک مراجعه کنید:

کمر درد در چند هفته گذشته ادامه دارد

درد شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد

درد یک یا هر دو پا را درگیر کرده است ، به ویژه اگر درد تا زیر زانو توسعه یافته است

کمر درد باعث ضعف ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در یک یا هر دو پا می شود

کمر درد با کاهش وزن بدون دلیل همراه است

در موارد نادر ، کمردرد می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

در صورت بروز کمردرد با علایم زیر سریع به اورژانس مراجعه کنید:

کمر درد باعث مشکلات در روده یا مثانه می شود

کمردرد همراه با تب است

کمر درد به دنبال سقوط ، ضربه به کمر یا آسیب دیگر رخ می دهد

علل کمر درد

کمردرد تأثیر از آسیب ستون فقرات.

کمردرد بدون دلیلی خاص ایجاد می شود که پزشک می تواند با آزمایش یا بررسی تصویربرداری علت آن را تشخیص دهد.

تشخیص کمردرد

علل اصلی ایجاد کمر درد عبارت از:

کشیدگی ماهیچه یا رباط.

بلند کردن وزنه های سنگین مکرر یا حرکت ناگهانی ناخوشایند می تواند ماهیچه های پشت و رباط های ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد. اگر از نظر بدنی ضعیف هستید ، فشار مداوم بر پشت من می تواند باعث اسپاسم دردناک عضلات شود.

برآمدگی یا پارگی دیسک ها.

دیسک ها به عنوان بالشتک هایی بین استخوان ها (مهره ها) در ستون فقرات عمل می کنند. مواد نرم داخل دیسک می توانم برآمده یا تنظیم شده و بر روی یک عصب فشار بیاورند.

با این حال ، می توان بدون درد کمر گرفت برآمدگی یا پارگی دیسک شد. بیماری دیسک را به صورت تصادفی می بینید که به دلایل دیگری تصویر از ستون فقرات را انجام دهید ، مشاهده کنید.

آرتروز.

آرتروز می تواند کمر را درگیر کند. در برخی موارد ، آرتریت در ستون فقرات می توانم به تنگ شدن فضای خارج نخواهم شد ، وضعیتی که تنگی نخاع نامیده می شود.

پوکی استخوان.

اگر استخوان ها متخلخل و شکننده شوند ، مهره های ستون فقرات ممکن است دچار شکستگی شوند.

معاینه کمردرد

عامل خطر ساز

هر کسی ممکن است دچار کمردرد شود ، حتی کودکان و نوجوانان. این تأثیر ممکن است فرد را در معرض خطر بیشتر ابتدایی به کمردرد قرار دهد:

سن کمردرد با افزایش سن ، از سن 30 یا 40 سالگی شایع تر است.

عدم ورزشبه عضلات ضعیف و بلااستفاده در کمر و شکم ممکن است به کمردرد تبدیل شود.

اضافه وزنبه وزن اضافی بدن فشار بیشتری را به کمر وارد می کند.

بیماریها برخی از انواع آرتروز و سرطان می توانند به کمردرد کمک کنند.

بلند کردن نامناسب استفاده از عضلات پشتیبان به جای عضلات پاها می توانم به کمردرد تبدیل شوم.

شرایط روانی. به نظر می رسد افرادی که مستعد افسردگی و اضطراب هستند بیشتر در معرض کمردرد هستند.

سیگار کشیدن. افراد سیگاری احتمالاً برای ابتدایی به کمردرد دارند. این امر ممکن است به این دلیل رخ دهد که سیگار باعث سرفه بیشتر می شود که می تواند به فتق دیسک تبدیل شود.

سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون را در ستون فقرات کاهش داده و خطر پولی استخوان را افزایش دهد.

درخواست از بروز کمردرد

با بهبود وضعیت جسمانی و یادگیری حرکات ورزشی و تمرینات مناسب بدن ، می توان از کمردرد نشان داد یا از عود آن جلوگیری کرد

به طور موثر برای سالم و قوی نگه داشتن کمر:

ورزش

فعالیت های هوازی منظم با فشار کم و آنهایی که به کمر فشار وارد نمی کنند یا کمر را بیش از حد نمی کنند نمی توانند-می توانند قدرت و استقرار کمر را افزایش داده و باعث عملکرد بهتر ماهیچه ها شوند.

پیاده روی و شنا انتخاب خوبی ها هستند. با پزشک خود در مواردی که بهتر است انجام دهید صحبت کنید.

ایجاد قدرت و انعطاف animiri عضلات.

تمرینات عضلات شکم و پشتوانه ای که باعث تقویت عضلات پشتیبان شده اند ، به وضعیت این ماهیچه ها کمک می کند تا یک کمربند طبیعی برای پشتیبانان کارکنان انجام شود.

وزن متعادل را حفظ کنید.

اضافه وزن ماهیچه های پشت را تحت فشار قرار دهید می دهد. در صورت اضافه وزن ، کم کردن آن می تواند از کمردرد شروع شود.

ورزش برای کمردرد

ترک سیگار.

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می دهد. این خطر با تعداد سیگارهای کشیده شده در روز افزایش می یابد ، بنابراین ترک آن باید به این خطر کمک کند.

از حرکاتی که کمرتان را پیچیده یا فشرده می کنم اجتناب کنید. از بدن خود به درستی استفاده کنید:

هوشمندانه بایستید و کاربرد لگن را خنثی نگه داشته است. اگر مجبورید به مدت طولانی بایستید ، یک پا را روی پای پایینی قرار دهید تا قسمتی از بار کمرتان برداشته شود. وضعیت مناسب می تواند فشار بر عضلات پشت را کاهش دهد.

هوشمندانه بنشینید. صندلی ای را انتخاب کنید که دارای پشتیبان مناسب برای پشتیبان ، زیر بغل و پایه گردان باشد.

قرار دادن بالش یا حوله رول شده در قسمت پشتی می توانم منحصر به فرد طبیعی آن را حفظ کنم. زانوها و باسن خود را در سطح یکنواخت نگه دارید.

را خود را به طور طبیعی مکرر ، حداقل هر نیم ساعت تغییر دهید. در صورت امکان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

مرکز پرستاری سلامت اول داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند ، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری به ارائه خدمات پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را به عنوان اولین اصل خویش قرار داده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مطلب فقط جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوط مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید