علم ورزش | HMB چیست؟ همه چیز در مورد فواید و عوارض مکمل HMB


چنین در این مقاله الخخوانید

ورزشکاران و افراد مورد علاقه به تناسب اندام پیوست به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد بدن خود هستند و با مناسب بودن تغذیه و ورزش مناسب برای بهبود عملکرد بدن کمک کردند ، اما برخی مکمل ها ممکن است فواید بیشتری داشته باشند. این مقاله به توضیح مکمل HMB و فواید بالقوه آن شامپردازد و همچنین اطلاعاتی درمورد امنیت آن و سایر خریداران در مورد این مکمل ارائه شده است.

HMB چیست؟

HMB مخفف بتاهیدروکسی و بتامتیل بوتیرات و یک مکمل غذایی محبوب است که به دلیل پتانسیل آن برای کمک به رشد عضلات و عملکرد ورزشی ، مورد توجه قرار گرفته از جوامع سلامت و تناسب اندام قرار گرفته است.

برای اولین بار از حدود سال های ۱۹۹۰ در فروشگاه های ورزشی تولید شد. به نحوه ای که در سال ۱۹۹۸ بیش از ۵۰ میلیون دلار در آمریکا فروش داشت. مطالعات به بررسی مصرف این مکمل و تمرینات قدرتی پرداخت شد. نتایج این آزمایش نشان داده است که مکمل سازی HMB باعث بهبود پاسخ به تمرینات قدرتی به دلیل کاهش تجزیه پروتئین یا آسیب های عضلانی انجام شده است. هر چند چند مطالعه نیز تأثیر ندارد آن را مشاهده کرده است.

HMB مادعه خاص است که بدن شما به طور طبیعی تولید می شود. HMB بستگی به نوع مولکول ، نام های شبیه به بتاهیدروکسی ، بتامتیل بوتیریک اسید ، بتاهیدروکسی ، بتامتیل بوتیرات و هیدروکسی متیل بوتیرات دارد. وقتی بدن شما لوسیون است که یک اسید آمینه زنجیره نیاز شاخه دار (BCAA) است و برای سنتز پروتئین و ترمیم عضلانی نیاز به تجزیه دارد ، HMB بوجود آمید.

با این حال تنها مقدار کمی HMB در بدن شما تولید نسخه. بنابراین افراد زیادی از آن به عنوان مکمل غذا برای افزایش سطح HMB در بدن خود استفاده می کنند. مطالعات مختلف ، مصرف مکمل HMB باعث افزایش عملکرد ورزشی و کاهش تجزیه عضلات در افراد مسن و افرادی که فعالیت ورزشی انجام می دهند ، شد. مکمل HMB به صورت کپسول ، قرص و پودر ، به طور خاص در دفروشگاه های مکمل غذایی ، فروشگاه مواد مواد مغذی سالم و بصورت آنلاین در دسترس است.

فواید مکمل HMB

مطالعات نشان داده است که از HMB مصرف فواید بیشماری به ویژه در زمینه بدن ، افزایش رشد و کاهش تجزیه عضلات داشته باشد. با مطالعات متعددی در ویژگی تأثیر HMB مورد بررسی قرار گرفت اما تحقیق بیشتر برای درک کامل اثرات آن در افراد مختلف مورد نیاز است.

بررسی مطالعات انجام شده این تئوری را در مورد مصرف HMB بیان می کند:

مکمل سازی در مراحل اولیه تمرینات قدرتی یا در مواردی که افراد بیهتمری هستند که تمرینات قدرتی انجام داده اند ، واقعاً واقع شده است. زمانی که سازگاری های تمرینی اتفاق شگفت زده شد ، مکمل ساختنی می تواند بیشتر وارد شود.
این مطلب یا توجه به اثرات مکمل سازی در افراد تازه کار و بیهتمرین نسبت به افراد انجام شده در تمرینات مقاومتی ، و مشاهده اثرات مکمل سازی در دوره های کوتاه مدت 2 تا 4 هفته نسبت به دوره های دیگر ساخته شده است. به طور کلی موضوع ترکیب کراتین با مکمل HMB نیز مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق نشان داده است که اثرات این دو مکمل اثر بیشتری در کسب قدرت و توده بدنی ذكر شدارد.

hmb1

DONNA ۲۰۰۷ به بررسی اثر HMB و HMB+C همراه با تمرینات قدرتی در ورزشکاران حرفه ای راگبی پرداخت. عدم تأیید دو مکمل را بر قدرت و استقرار خریداریدنی بیان کرد. JACOB ۲۰۰۹ به بررسی بهترین زمان HMB این مکمل پرداخت. او تفاوت معنی داری بین زمان های مختلف را مشاهده کرد که مکمل مشاهده نشد. تنها بیان کرد که مصرف مکمل قبل از تمرین سطح تمرینات لاکتات بدهروژناز را پایین مشاهدهآورد.

در بخش زیر به چند فواید از مصرف مکمل HMB پرداخت شده است

مصرف HMB نسخه به رشد عضلات در برخی افراد کمک کند

شرکت های دیگر HMB را بعنوان مکملی که به رشد عضلات کمک کرد ، در بازار خرید آماده کرد. با این حال تحقیقاتی که در مورد HMB انجام شده است نتایج متفاوتی را نشان می دهد. مطالعات قدیمی از اوایل دهه ۲۰۰۰ و ماقبل ، نشان می دهد که HMB در گروه های خاصی خاص باشد. این مطالعات به بررسی اثرات HMB در افراد مسن و افرادی که فعالیت ورزشی انجام داده اند پرداخته است.

آیا می توانید با مصرف مکمل HMB تمرینات مقاومتی انجام دهید؟ علاوه بر این ، 7 مطالعه برای بررسی تأثیر مصرف روزانه دو تا سه گرم HMB در باز کردن موارد مختلف 8 تا 12 هفته بر روی 287 فرد مسن شامپردازد. شرکت هایکنندگانی که HMB به طور متوسط ​​مصرف کرده اند 0. ۷۵ پوند معادل ۰. ۳۵ کیلوگرم عضله بیشتر نسبت به افرادی که مکمل دارونما انجام داده اند ، داشته اند.

بااین حال ، مطالعات دیگر نشان داده است که مکمل HMB بر رشد عضلات تاثیر گذارگذارد. به عنوان مثال 10 مطالعه جهت بررسی اثرات HMB بر روی 384 بزرگسال پنجاه سال و پنجاه سال به بالا پرداخته است. مطالعات نشان می دهد که تمرینات بدنی همراه با مصرف مکمل HMB در مقایسه با انجام تمرینات بدنی بدون مصرف مکمل ، تأثیر چندانی بر تغییر بدن و قدرت یا عملکرد ورزشی ندارد.

تجزیه و تحلیل 6 مطالعه روی 193 شرکت نشان داد که مصرف مکمل HMB امکان پذیر است حتی می تواند این فاکتورها را توسعه دهد (تغییر بدن ، قدرت یا عملکرد ورزشی) روی ورزشکاران ماهر و رقابتی شود. این مطالعات نشان داد که وقتی پزشکان روزانه 3 تا 6 گرم HMB را به مدت 3 تا 12 هفته مصرف کردند ، هیچ گونه افزایش قوایی نداشت و کاملاً بدنی تغییر کرد.

بطور خلاصه ، تحقیق در مورد مکمل HMB و رشد عضلات نتایج متفاوتی را نشان داد. با این حال ، برخی از تحقیقات نشان داده اند که این مکمل برای رشد عضلانی افراد مسن و افرادی که فعالییت ورزشی داشته باشند ، مفید باشند.

مصرف HMB باعث کاهش تجزیه عضلات می شود

HMB چیست؟  همه چیز در مورد فواید و عوارض مکمل HMB

تحقیق نشان می دهد که HMB باعث افزایش تجزیه عضلات می شود. مطالعات درون سلولی نشان می دهد که HMB در سلولها ، از راههای مختلف مانند سرکوب ژنرها و آنزیمهای که باعث تجزیه پروتئینهای عضلانی شده ، از تجزیه عضلات نیاز کند.

تجزیه و تحلیل 15 مطالعه شده است که به بررسی اثرات مصرف مکمل HMB روی 237 شرکت می پردازد که بیماری هایی مانند سرطان ، ایدز ، نارسایی کلیوی و سوء تغذیه و این بیماری از دست دادن به عضلات بیشتر شده است ، نشان می دهد که مصرف می شود سه تا چهار گرم HMB طی 7 روز تا 6 ماه به طور قابل توجهی می توان توجه دارتر را از دارونما در جلوگیری از ، از دست دادن عضلات قرار داد.

مطالعات مشابه دیگر بر روی افراد مسن نشان می دهد که از HMB فعلی برای حفظ توده عضلانی در طول دوره بستری کمک کند استفاده کنید. با این حال دانش آموزان قبلاً از این خریداران ، خرید بیشتر در مورد مکمل HMB و اثرات بالقوه محافظت از آن در برابر تجزیه ماهیچه های بدن ، در طیف گسترده ای از شرکت ازکنندگان جوانان و بزرگسالانی که از سلامتی کامل تهیه کردند ، انجام دادند

مصرف HMB باعث ایجاد سازش پذیری در تمرینات ورزشی می شود

برخی از آزمایش ها نشان داده است که HMB به طور کامل در پذیرش ورزش موفق شده است بهبود ببخشد که این بهبود سازش را پذیرفته تا تغییرات طولانی مدت به تغییرات فوری و کوتاه مدت منجر شود. به عنوان مثال مطالعه 12 هفته پیش روی 16 قایقران ماهر نشان داد که روزانه سه گرم HMB در مقایسه با دارونما به طور قابل توجهی فعالیت ورزش هوازی و اوج قدرت بیهوازی را افزایش داده و به کاهش چربی بدن کمک کرده است.

قدرت بیهوازی به ارزش قدرتی گفته است که یک فرد تنها حین ورزش های قدرتی تولید کرده است. مطالعه مشابهی که روی 42 ورزشکار انجام شد و به مدت 12 هفته به طول انجامید ، نشان داد که روزانه سه گرم HMB را در مقایسه با دارونما ، به طور قابل توجهی مورد توجه قرار داد ورزش هوازی و بیهوازی را افزایش داد. سایر مطالعات بر روی پزشکان و بزرگسالان که از سلامت کامل نمایان شده است که روزانه سه گرم گرم HMB تأثیر مشابهی بر روی سطح هوا و بیهوازی دارد.

سایر فواید مکمل HMB

HMB چیست؟  همه چیز در مورد فواید و عوارض مکمل HMB

مطالعات زیاد ، فواید متعددی را برای مکمل HMB در نظرگرفته ایجاد کرد. با این حال شواهد ضعیف و مطالعات کمتری وجود دارد که به اثبات این فواید بپردازد. لازم است که پیش از این متخصصان از نظر فواید بالقوه HMB را به طور کلی جامع و کامل بفهمند و سفارشات را ارائه دهند ، تحقیقات بیشتری در رابطه با فواید بالقوه HMB انجام شود.

تجزیه و تحلیل 9 مطالعه روی 254 شرکت که به بررسی مصرف روزانه یک تا سه گرم HMB با داشتن یک برنامه وننه کرد که معمولاً نشان می دهد که شرکتهاکنندگان آسیب دیده اند و کمتر قابل توجه هستند و تجربه کرده اند.

عملیات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد که مصرف HMB متواند به کاهش زوال عقل مربوط می شود که به کولت سن کمک می کند. بااینالحال دانشمندان باید به مطالعه این تأثیرات روی انسان بپردازند.

جزء خارج از سلولی و مطالعات انسانی نشان داده است که مصرف مکمل HMB نشان دهنده التهابی مانند فاکتور نکروز توموری الفا ، تمرینلوکین 8 و فعال شدن گاما را تغییر دهید.

مطالعه روی چهارفته است که بر روی افراد مورد نظر قرار گرفته است كه دیالیزی مشاهده كرده اند كه مصرف مکمل های HMB را به همراه آرژنین و گلوتامین ، بهبود زخم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

یک تحلیل قدیمی از 9 مطالعه نشان داد که مصرف روزانه سه گرم HMB در مقایسه با دارونما به طور قابل توجهی قابل توجه کلسترول کلی خون ، کلسترول بد یا LDL و فشار خون سیستولیک فرد را تغییر داد. فشار خون سیستولیک بالاترین عدد برای اندازه گیری فشار خون است. بااین حال مشخص نیست آیا HMB ، ورزش و یاهر دو بار این تاثیرات را متوجه یا خیر کرده اند. به همین دلیل تحقیقات بیشتر و کیفیت کیفیت برای بررسی این موارد نیاز است.

استفاده از HMB به همراه دیگر مکمللند

HMB چیست؟  همه چیز در مورد فواید و عوارض مکمل HMB

به منظور بررسی تأثیر تأثیرگذاری HMB با سایر مکملرها در عملکرد ورزشی و عضله سازی ساخته شده است. در این بخش شواهدی وجود دارد که نشان دهید مصرف کراتین ، ویتامین دی یا اسیدمام آرژنین گلوتامین مرکز فوایدی را به همراه داشته باشید. بااین حال این پیچیدگی ها ممکن است در برخی از افراد تقویت کننده از سایرین باشد.

تجزیه و تحلیل شش مطالعه برای بررسی اثرات مصرف HMB به همراه کراتین بر روی ۲۰۱ پزشک و افرادی که قبلا تمرینات را تقویت کردند انجام شد ، نشان داد که سه گرم HMB را با دوز مختلف مختلف به طور قابل توجهی مورد توجه قرار داد و عملکرد ورزشی را بهبود بخشید و همچنین به رشد عضلات و کاهش چربی بدن کمک کنید. بااین حال سایر مطالعات نتایج متفاوتی را در مورد ترکیب کامل HMB و کراتین نشان داد. برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیب مکمل HMB و کراتین به عملکرد ورزشی کمک کرده و باعث افزایش تستوسترون شده است. در چارچوب برخی دیگر از مطالعات هیچ گونه فایده مورد نیاز برای ترکیب HMB و کراتین در خرید با مصرف کراتین به تنهایی در نظر تأکیدگیرند.

ویتامین دی در استحکام و قدرت ماهیچه ها به ویژه در افراد مسن نقش ویژه دارد. مطالعات نشان داد که مصرف HMB به همراه ویتامین دی ممکن است حتی بدون انجام تمرینات روتین باعث افزایش قدرت و استحکام ماهیچه های افراد شود.

مطالعاتی که به بررسی HMB با آمینو اسیدهای دیگر مانند گلوتامین و آرژنین پرداخت ، به این نتیجه رسید که این پیچیدگی خاص ممکن است از زوال ماهیچه هایی باشد که به دلیل بیماری هایی مانند ایدز و سرطان رخ داده ، پیش می رود.

عوارض اچ ام بی

مصرف مکمل HMB در دوزهای استاندارد سه گرم در روز بیهخطر است اما هر مکمل غذایی ، قبل از مصرف باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کرد. به نظر احسرسد که HMB به طور کلی بی هخطر است و بدن فرد به خوبی از آن استفاده می کند و می سازد و با آن سازگار می شود و عوارض جانبی کمی نیز وجود دارد اما در مواردی نادر ، ممکن است نیاز به مصرف HMB درد معده ، یبوست و یا خارش داشته باشد. می شوند.

روش مصرف HMB

HMB بصورت مستقیم کپسول ، قرص و پودر به طور طبیعی در فروشگاه های مکمل های غذایی ، فروشگاه های بهداشتی و بصورت آنلاین در محل قرار دارد. اگر هیچ دوز استاندارد برای HMB وجود ندارد ، اما مطالعات جدید از سه گرم HMB در روز استفاده انجام شده است. بهتر است از دارو استفاده کنید یا بیماری خاصی ایجاد کرده باشد ، قبل از مصرف HMB ، مانند هر مکمل غذایی دیگر ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

بهتر است این مکمل را بعد از غذا یا قبل از ورزش مصرف کنید ، پس از غذا به آرامی جذب کنید و برای مدت زمان طولانی در ماشین ماهیچه های قرار بگیرید.

نکته آخر

HMB ماده ای است که بدن شما به طور طبیعی در زمان تجربیات اسید آمینه لوسیون تولید می کند. HMB فوایدی برای افرادی که از بعض دیگر مکمل استفاده کرده اند باید باشد.

برخی از شواهد نشان می دهد که مکمل HMB را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و در تمرینات ورزشی کمک کند. بعلاوه این مکمل باعث رشد عضلانی در افراد مسن و افرادی شد که تمرینات ورزشی انجام دادند ، شد.

از دیگر فواید مکمل HMB قصد کمک به ریکاوری ورزشی ، کاهش التهاب و زوال عقلی وجود از کهولت سنساشاره کرد. HMB با داروی دی و سایر اسامینامین اسیدهای مثل گلوتامین و آرژنین ، فواید بیشتری را به همراه داشته باشید. استفاده از این سطوح رشد رشد عضلات و تقویت عملکرد افراد ، افزایش قدرت ماهیچه ها و جلگیری از زوال عضلات کمک کند. بااین حال ذکر این نکته ضروری است که تحقیق بیشتر در ویژگی خاصی از فواید بالقوه مکمل HMB مورد نیاز است.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید