فواید غذاهای دریایی برای سلامتی

دریا منبع سخاوتمندانه ای از غذاهای غنی از ویتامین است. این امر از این واقعیت آشکار است که بیش از ۳.۵ میلیارد نفر به دریاها و اقیانوس ها به عنوان منبع اصلی غذا وابسته هستند. در سطح جهانی، غذاهای دریایی در مقایسه با گوسفند، طیور و گاو از نظر پروتئین غنی‌تر هستند.

ماهی رایج ترین غذای دریایی است که انسان می خورد و دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله ویتامین های A و D، منیزیم، فسفر و سلنیوم است. این مواد مغذی برای رشد و بهبود مغز نوزادان ضروری هستند. برای بزرگسالان، به محافظت در برابر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک می کند. در اینجا برخی از فواید خوردن ماهی آورده شده است زیرا تحقیقات نشان داده است که خوردن ماهی از بسیاری جهات برای بدن ما مفید است.

Good For The Heart – آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم در منطقه قطب شمال سطح بسیار پایینی از بیماری قلبی دارند؟ این ماهی است که مصرف می کنند. ماهی حاوی مقدار زیادی امگا ۳ است و چربی اشباع کمی دارد. امگا ۳ میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از قلب در برابر بیماری ها محافظت می کند. برخی حتی پیشنهاد کردند که یک وعده ماهی اضافی خطر بیماری قلبی را به نصف کاهش می دهد.

مفاصل سالم‌تر – مشخص شده است که علائم آرتریت روماتوئید زمانی کاهش می‌یابد که ماهی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود. خوردن بیشتر غذاهای دریایی می تواند به پیشگیری از این وضعیت کمک کند.

چشمان روشن تر – چشم انسان از طریق مصرف منظم ماهی های غنی از روغن، درخشان و سالم می شود. برای کسانی که از نقص بینایی به خصوص در سنین بالا رنج می برند، اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند به بهبود بینایی کمک کنند، به ویژه برای کسانی که از دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) رنج می برند. این وضعیتی است که باعث تاری دید می شود. ماهی همچنین حاوی ویتامین A است که دید در شب را تقویت می کند.

مواد مغذی اصلی – با خوردن ماهی، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین می کنید، اینها هستند که ما را سالم نگه می دارند. برخی از آنها سلنیوم، ید، پتاسیم و روی هستند. ید برای یک غده تیروئید سالم مهم است و سلنیوم آنزیم هایی تولید می کند که به محافظت از ما در برابر سرطان کمک می کند.

پوست درخشان – آیا تا به حال به راز یک ظاهر فوق العاده پوست فکر کرده اید؟ دوز منظم پودر ماهی این کار را انجام می دهد. امگا ۳ نه تنها به محافظت از پوست در برابر امواج فرابنفش کمک می کند، بلکه می تواند به تسکین بیماری های پوستی مانند اگزما نیز کمک کند. این یک منبع واقعی پروتئین است که برای کلاژن لازم برای داشتن پوستی سالم، محکم و انعطاف پذیر ضروری است.

قدرت مغز را افزایش می دهد – مغز عمدتاً از چربی تشکیل شده است و بیشتر آن از امگا ۳ تشکیل شده است. اکثر محققان ثابت کرده اند که کسانی که غذاهای دریایی می خورند کمتر در معرض مشکلات حافظه و زوال عقل در زندگی بعدی خود قرار می گیرند. DHA، یک امگا ۳ موجود در غذاهای دریایی با بهبود عملکرد حافظه در کودکان مرتبط است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر