متخصص تغذیه دکتر انوشه رژیم غذایی مناسب برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعتهای کاری به وضعیت تغذیه خود توجه نکنند. در بیشتر موارد یکی از وعده های غذایی حذف می شود و یا غذا در ساعت های غیر معمول خورده می شود. مثلا صبحانه در ساعت غیر معمول با همکاران خورده می شود و یا وعده ناهار حذف می شود.پس از پایان کار اداری و زمانی که فرد به خانه باز می شود در حوالی عصر ناهار خود را می خورد.فاصله زیاد بین وعده های غذایی علت پرخوری در یک وعده می شود و همچنین نخوردن ناهار و نداشتن میان وعده عصر باعث می شود که فرد در پرشوری عصرگاهی یا شبانه شود. نداشتن تحرک پس از یازگشت به خانه و همچنین نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث بروز چاقی و سایر عوارض آن شد.

تحقیق نشان داده اند زمانی که افراد شاغل برای ناهار اختصاص داده اند ، کاهش یافته است. بیشتر کارمندان و مدیران ناهار را فراموش کنند یا وقت کافی برای خوردن آن وجود داشته باشد. هر فرد متناسب با کاری که انجام می دهد باید غذای مناسبی داشته باشد و مهمترین نکته نظم وعده های غذایی و پرهیز از بی نظمی غذا باشد. طبیعت افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، چون کالری کمتری مصرف می کنند باید انرژی خود را از دست بدهند.همچنین باید از غذاهای غذای کالری ، چرب و شیرین که به وفور در اداره و شرکت ها مصرف می شود ، استفاده کنند. ، بپرهیزند و میوه و سبزی بیشتر مصرف کنند. این کار در نتیجه باعث می شود که کالری کمتری به بدن برسد ، باعث اصلاح حرکات دستگاه گوارش و پیشگیری از یبوست شود تا بتواند زیاد و بی تحرکی شود.نوشیدن آب کافی و انجام فعالیت روزانه نیز در شاغلین بسیار مهم است.

افرادی که کار فیزیکی انجام داده اند و فعالیت بدنی بیشتری را باید انجام دهند که انجام داده اند کالری را دریافت کرده و بهتر از این به کالری تعلق گرفته و از همه گروه های غذایی می توان تا حد توان انرژی لازم را تامین کرد ، همه مواد مغذی ، اموال و املاح را برای بدن ایجاد سازد. مصرف مواد لبنی و مصرف ویتامین D کافی جهت استحکام وسلامت استفاده از حجم بیشتری دارد.

در افرادی که کار شبانه انجام می دهند و شیفت شب هستند ، به علت اختلال در ساعت بیولوژیک تعادل رژیم غذایی به هم می خورد. اگر این افراد نتوانند نظم سه وعده ای معمول را حفظ کنند باید وعده های غذایی را به زمان C و B و A تقسیم کنند و بر اساس آن نظم تازه ای ایجاد کنند.

شاغلین به طور کلی باید از خوردن غذای چرب و شیرین بپرهیزند ، میوه و سبزی مصرف کنند و برای جلوگیری از اختلالات گوارشی و پرهیز از پرخوری آرام غذا بخورند و حد اقل سی دقیقه برای خوردن بخورند اختصاص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید