مزایای ترامپولین و ریباندینگ


برخی از شیرین ترین خاطرات دوران کودکی ام حول محور ترامپولین همسایه ام می چرخد. این یک هیولای ناامن ، باز و عظیم از یک ترامپولین بود. هیچ شبکه ای وجود نداشت (به هر حال دهه 60 بود) ، چشمه ها نمایان بودند و در چسباندن اعضای بدن اشتباه بسیار خوب عمل می کردند و به راحتی در کنار یک دیوار 5 فوتی قرار داشت که از آن می پریدیم. منظورم این است که چطور نتوانستی؟ بود درست آنجابه

شما ساعت ها می پریدید ، تا زمانی که گوساله هایتان آتش گرفته بود ، می پریدید. شما ساعت ها وقت صرف می کنید تا تلنگر جلو و سپس تلنگر عقب کامل شود. شما مسابقات کبریتی داشتید که در آن شما و یک پسر دیگر از طرف مقابل ترامپولین به طرف یکدیگر پرواز می کردید ، در وسط هوا به هم برخورد می کردید و سعی می کردید دیگری را به پشت او بزنید. ما آن را jousting نامیدیم.

خوشبختانه هیچ مصدوم فاجعه آمیزی وجود نداشت. بدون ضربه مغزی ، بدون زانوهای بیش از حد طولانی ، بدون پارگی رباط ها. حتی نمی توانم یک استخوان شکسته را به خاطر بیاورم.

اما ما هرگز ترامپولین را راهی برای “ورزش” تصور نمی کردیم. جایی برای بازی بود.

معلوم می شود که درست مانند سایر کارهای سرگرم کننده ای که بچه ها انجام می دهند ، مانند دویدن ، کشتی گرفتن ، کوهنوردی ، دوچرخه سواری ، پرش ، بازی و ورزش ، شنا و پرتاب وسایل ، ترامپولینگ به یک ورزش مشروع تبدیل شده است. Youtube را جستجو کنید و صدها برنامه و تمرینات کامل ورزشی با استفاده از ترامپولین پیدا خواهید کرد. آنها آن را “ریباند” می نامند و معمولاً شامل یک ترامپولین کوچک به اندازه شخصی است ، اما در اصل روی یک ترامپولین بالا می رود.

مزایای تمرین ترامپولین و ریباندینگ

تمرینات ترامپولین یا ریباند چه مزایایی دارد؟

تناسب اندام قلبی عروقی

در بیماران مبتلا به آسم ، برگشتن به ترامپولین با تمرینات هوازی معمولی مقایسه شد. هر دو مداخله آمادگی جسمانی و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشید ، اما بازگشت مجدد حتی م effectiveثرتر بود و ظرفیت ورزش (VO2max) و ظرفیت بازدم و استنشاق ریه را به میزان بیشتری افزایش داد.

شدت کم برای همه کافی است

اگرچه همه اشکال ورزش را می توان با توجه به ظرفیت فرد تنظیم کرد ، اما برخی از اشکال بهتر از بقیه عمل می کنند. شما مجبور نخواهید بود که 72 ساله بازمانده از حمله قلبی چاق را با استفاده از CrossFit WOD های با شدت بالا انجام دهید. شما قرار نیست مادربزرگ ضعیف را در برنامه مرگبار سنگین قرار دهید. ممکن است بتوانید آن دسته از افراد را تا موارد شدیدتری کار کنید ، اما باید مراقب باشید و به آرامی حرکت کنید.

طغیان بر روی ترامپولین تقریباً برای همه مانع کمتری برای ورود ایجاد می کند. بر روی مفاصل آسان است. “بده” دارد دعوت کننده است برخی از ترامپولین ها حتی دارای پست های پشتیبانی هستند که می توانید تا زمانی که تعادل شما به دست نیاید ، نگه دارید. می توانید مادربزرگ یا بازمانده از سکته قلبی را با زانوهای بد روی ترامپولین بگذارید و آنها را در جای خود به بالا پرتاب کنید. پاهای آنها حتی مجبور نیستند زمین را ترک کنند و همچنان از آنها سود خواهند برد.

به عنوان مثال ، در زنان مسن با تراکم استخوان پایین ، برنامه ترامپولین به آنها کمک می کند تا تعادل ، قدرت ، راه رفتن و تحرک را بهبود بخشند. این ترس آنها را از افتادن در زندگی روزمره کاهش می دهد – آنها در کل احساس ثبات بیشتری می کردند. این کار کوچکی نیست

انعطاف پذیری و انعطاف پذیری بافت

من به “دوست دارم مثل” دوست دارم. اگر مشکلات کبدی دارید ، شاید به مقداری کبد حاوی فولات و کولین نیاز داشته باشید. اگر مشکلات مفصلی دارید ، کلاژن یا آب استخوان تهیه شده از مفاصل حیوانات را بیشتر بخورید. و اگر بافت های شما سفت و غیر سازگار هستند ، شاید تندرست روی سطح انعطاف پذیر و قابل انعطاف با مقدار زیادی از “جریان” و “گزاف گویی” به بافت های شما کمک می کند تا روان تر ، انعطاف پذیرتر و انعطاف پذیرتر شوند.

در بیماران مبتلا به نوروپاتی دیابتی پا ، برگشتن روی مینی ترامپولین پا را «بیدار می کند» ، تحرک پا ، فشار کف پا و احساس را بهبود می بخشد.

بهبود سلامت متابولیک

ترامپولین یا ریباند ورزش است و ورزش سلامت متابولیک را بهبود می بخشد. چیزی که نشان می دهد این است که نیازی نیست آن را روی تردمیل خرد کنید در حالی که اخبار کابل به سمت شما پخش می شود. شما می توانید کاری را که اکثر مردم برای آن لذت بخش و لذت بخش و سرگرم کننده هستند انجام دهید ، مانند بالا آمدن روی ترامپولین به مدت 30 دقیقه در هفته سه بار ، و بهبود تعداد لیپیدها ، کنترل قند خون ، حساسیت به انسولین و دور کمر – حتی اگر شما دیابت نوع 2 دارید حتی اگر در روستاهای نیجریه دیابت نوع 2 دارید.

حتی اگر کنترل طبیعی گلوکز را دارید ، یک جلسه کوتاه روی ترامپولین یک راه م toثر برای کاهش سطح قند خون است. یک جلسه ریباندینگ می تواند جایگزین “پیاده روی بعد از غذا برای افزایش قند خون” شود.

جریان لنفاوی

مایع لنفاوی وسیله ای است که بدن به وسیله آن مواد زائد ، سلول های ایمنی ، سموم و سایر زودگذرهای ناخواسته را پاکسازی می کند. جریان غیرفعال آن نسبتاً ظریف یا حتی ضعیف است. برای پاکسازی واقعی مایع لنفاوی ، باید حرکت کنید. انقباضات ماهیچه ای مایع لنفاوی را پاک می کند. راه رفتن آن را پاک می کند. آیا می دانید چگونه گاهی اوقات آن مادربزرگ های چینی را می بینید که در پارک قدم می زنند ، دستان خود را تکان می دهند و روی سینه و شانه های خود می زنند؟ این یک راه عالی برای تحریک جریان مایع لنفاوی در بدن است.

راه عالی دیگر برای انجام این کار ، پرش روی ترامپولین است. بهتر از این ، روی ترامپولین پرش کنید و بگذارید بازوهای شما هر طور که صلاح می دانند به اطراف بچرخند. آنها را کنترل نکنید. بگذار آنها هر جا که می خواهند بروند.

بیداری

ما یک ترامپولین کوچک داریم که همسرم دوست دارد از آن استفاده کند. در حالی که من واقعاً آن را برای “ورزش” انجام نمی دهم (شخصاً ترامپولین های سایز بزرگ را ترجیح می دهم) دوست دارم از آن برای تقویت سریع خود استفاده کنم. این یک استندآن مناسب برای slackline من است ، که قبلاً در حیاط پشتی در مالیبو داشتم. اگر در طول روز به آرامش می رسیدم ، یا احساس می کردم “قلم نویسنده” روی من می نشیند ، پنج تا ده دقیقه را در خط سست گذراندم و فوراً پرانرژی و آماده رفتن هستم. در مورد ترامپولین نیز همین اتفاق می افتد. من پنج تا ده دقیقه دور می زنم و احساس فوق العاده ای دارم.

برای بیدار شدن واقعی و حرکت ، سعی کنید نفس بکشید ، بازدم کنید ، نفس خود را حبس کنید و سپس روی ترامپولین پرش کنید تا زمانی که میل به نفس کشیدن پیدا کنید. بهترین تقویت کننده کوچک که اواخر کشف کردم.

آموزش گوساله

مشکل مربوط به پرورش گوساله این است که تقریباً باید هر روز صدها تکرار انجام دهید تا نتیجه ای را مشاهده کنید. گوساله ها اسب های بدنامی هستند که می توانند قبل از تغییر یا رشد تنبیه زیادی کنند. این خسته کننده می شود – حداقل برای من. یکی از لذت بخش ترین روش ها برای تربیت گوساله ها این است که روی ترامپولین پرش کنید ، در حالت ایده آل بزرگ با بچه ها یا نوه های خود (بله ، بله ، گزاف گویی با بچه ها می تواند خطرناک باشد ، بنابراین در مورد آن هوشمند باشید ؛ این توصیه پزشکی نیست) ، راستی). آنقدر سرگرم خواهید شد که متوجه نمی شوید گوساله هایتان در آتش است.

تعداد کمی از تمرینات گوساله به اندازه ترامپولین وجود دارد.

خوش می گذرد

بچه ها شما این را در مورد من می دانید: من بازی و لذت محض از زندگی را یک ویژگی ارزشمند می دانم. علاوه بر ایجاد میراث و پیروی از یک مأموریت ، لذت بردن از نعمت های این سطح وجود ، دلیل وجود ما است. تفریح ​​یک ویژگی ذاتی است. خودش را توجیه می کند. این که شما یک تمرین عالی انجام دهید و سلامت متابولیک خود را بهبود ببخشید ، تعادل ، انعطاف پذیری بافت ها و دور ساق پا و دور کمر نیز خوب است.

ریباند مناسب

با وجود ماهیت بازیگوش برگشتن و بالا آمدن روی ترامپولین ، نکات و صف هایی را باید در نظر داشت.

هنگام پرش به حالت راست قامت بمانید.

در قسمت پایین کمر قوز نکنید و از ناحیه لگن شکسته نشوید. این مانند پرش روی زمین صاف و پایدار نیست ، جایی که ضربه را با عضلات ساق پا و همسترینگ خود جذب می کنید. روی ترامپولین ، سطح ضربه را جذب می کند. با باسن کشیده و بافت های خود روی هم چیده شده باشید.

با جریان بروید – با ترامپولین مبارزه نکنید.

افراد هنگام تلاش برای مبارزه با ترامپولین مجروح می شوند. آنها به جای استفاده از اثر برگشت به عقب ترامپولین ، سعی می کنند بر روی ترامپولین مانند زمین فرود آمده و ضربه را جذب کنند. ایده بد. پرش کنید ، فرود بیایید و دوباره پرش کنید زیرا ترامپولین شما را به سمت بالا پرتاب می کند. ادامه هید. “برگشت” است ، به یاد دارید؟ مجدداً مقید شد.

اگر به دلیل پریدن بیش از حد عصبی شده اید ، فقط به تدریج قد خود را کاهش دهید. این بسیار ایمن تر از توقف کامل بازگشت است.

همیشه خود را مرکز قرار دهید.

اجازه ندهید گزاف گویی از شما دور شود. درمورد اینکه کجا فرود می آیید و در چه مسیری حرکت می کنید ، عمدی عمل کنید. با پای خود در جلو یا عقب مرکز ثقل خود فرود نیایید. این چیزی است که زانوهای فوق العاده از آنها ساخته شده اند. این تداوم را در طول بدن خود حفظ کنید.

جهش های خود را تغییر دهید

شما به سادگی می توانید مستقیماً به بالا و پایین گزاف گویی کنید ، اما توصیه می کنم اگر سبک های مختلف گزاف گویی را امتحان کنید ، از تجربه بیشتری بهره مند شوید.

از چپ به راست پرش کنید.

180 و 360 انجام دهید.

اگر مطمئن هستید که می توانید آن را بچسبانید یک یا دو تلنگر را امتحان کنید.

جک های پرشی انجام دهید.

جهش های تک پا را امتحان کنید.

سعی کنید فقط بدون خروج از ترامپولین به بالا بپرید. این بیشتر یک عمل “پمپ” است و در چهارگوش عالی است.

خلاق باشید و تا زمانی که به سه نکته قبلی وفادار باشید ، مشکلی نخواهید داشت.

حرکات کششی

این راز پنهان ترامپولین است. روی آن هل دادن انجام دهید. فشارهای معمولی و روزمره در ترامپولین فوق العاده دشوار می شود. این گزاف گویی نیست اما باید به آن اشاره کنم.

این برای امروز تمام شده است ، مردم آیا تا به حال از ترامپولین استفاده کرده اید؟ آیا شما می خواهید؟ به این موارد توجه کنید و نظر خود را به من اطلاع دهید.

مراقب باشید ، همه

مزرعه آشپزخانه اولیه


درباره نویسنده

مارک سیسون بنیانگذار شرکت سیب دیلی مارک ، پدرخوانده جنبش غذا و سبک زندگی Primal و نیویورک تایمز پرفروش ترین نویسنده رژیم بازنشانی کتوبه آخرین کتاب او این است کتو برای زندگی، جایی که او در مورد چگونگی ترکیب رژیم غذایی کتو با شیوه زندگی اولیه برای سلامت مطلوب و طول عمر صحبت می کند. مارک نویسنده کتابهای متعدد دیگری نیز هست ، از جمله طرح اولیهکه در سال 2009 به افزایش رشد جنبش اولیه/paleo کمک کرد. پس از سه دهه تحقیق و آموزش مردم در مورد اینکه چرا غذا جزء اصلی دستیابی و حفظ سلامتی مطلوب است ، مارک Primal Kitchen ، یک شرکت مواد غذایی واقعی را راه اندازی کرد. که لوازم اصلی آشپزخانه Primal/paleo ، keto و Whole30 را ایجاد می کند.

اگر می خواهید یک نماد به همه نظرات خود اضافه کنید اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید