مطالعه: برنامه تلفن هوشمند پایبندی بیماران به برنامه های درمان سرطان پستان را افزایش می دهد



بر اساس یک مطالعه ، یک برنامه تلفن هوشمند می تواند پایبندی بیماران مبتلا به سرطان پستان به برنامه های درمانی چندرشته ای را بهبود بخشد در مجله تحقیقات اینترنت پزشکی منتشر شده است.

داده های خط برتر

در مجموع 4،475 بیمار که تشخیص سرطان پستان را دریافت کرده بودند و در مورد درمان چندرشته ای بین مارس 2013 تا می 2019 بحث کرده بودند ، در این مطالعه شرکت کردند.

آنها به سه گروه طبقه بندی شدند. 2966 عضو گروه پیش از برنامه بودند که قبل از راه اندازی برنامه در نوامبر 2017 تحت درمان قرار گرفتند. 861 بخشی از برنامه گروهی استفاده نشده بودند. و 648 بخشی از گروه برنامه استفاده شده بودند.

در مقایسه با بیماران گروه قبل از برنامه ، بیماران گروهی که از برنامه استفاده می کردند کمتر از توصیه های درمانی چندرشته ای فاصله می گرفتند. تفاوت معنی داری بین گروه های قبل از برنامه و گروه های غیر استفاده وجود نداشت.

چگونه انجام شد

محققان تجزیه و تحلیل گذشته نگر از بیماران مبتلا به سرطان پستان را انجام دادند که در مورد درمان چندرشته ای در بیمارستان روژین شانگهای بحث کردند. آنها اطلاعات جمعیت شناختی و بالینی و همچنین اطلاعات پیگیری را از پایگاه سرطان سرطان پستان دانشگاه شانگهای جیائو تونگ جمع آوری کردند.

گروه پیش از برنامه بین مارس 2013 و اکتبر 2017 تشخیص داده بودند. گروه های استفاده شده و غیرمصرف از برنامه تشخیص خود را بین نوامبر 2017 تا مه 2019 دریافت کردند. انتخاب بیماران برای استفاده از این برنامه بر عهده بیماران بود و آنها مرتب شدند. اگر حداقل یک نمونه از پرونده های ورود به سیستم را از پشت برنامه شناسایی کرده باشند ، وارد گروه استفاده می شوند.

پس زمینه

بر اساس این گزارش ، تقریباً 13 درصد از زنان در برهه ای از زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می شوند داده های م Instituteسسه ملی سرطان

درمان چند رشته ای ، هنگامی که پزشکان از تخصص های مختلف به عنوان یک تیم برای درمان یک بیمار کار می کنند و درمان کمکی ، سایر مراقبت هایی که پس از درمان های اولیه مانند جراحی برای جلوگیری از بازگشت سرطان ارائه می شود ، با بهبود میزان بقا در سرطان سینه همراه است ، اما برخی از بیماران برای پیروی از آنها تلاش می کنند. آن برنامه ها

نویسندگان این مطالعه نوشتند: “علیرغم اثربخشی اثبات شده درمان کمکی ، ممکن است بیماران به دلیل پیچیدگی نسبی کل درمان ، در شروع یا پیگیری برنامه درمانی با مشکل مواجه شوند.”

نتیجه

محققان اشاره کردند که یکی از نقاط قوت این مطالعه اندازه بزرگ آن است. اما این یک مطالعه گذشته نگر بود ، بنابراین آنها گفتند ممکن است در بین بیماران سوگیری انتخابی وجود داشته باشد. آنها پیشنهاد کردند که یک مطالعه آینده نگرانه در مورد پایبندی به برنامه ، بقای طولانی مدت و نتایج لازم باشد.

نویسندگان این مطالعه همچنین گفتند که تعیین وضعیت اقتصادی شرکت کنندگان دشوار است و زمان پیگیری کافی وجود ندارد ، زیرا برخی از بیماران هنوز تحت درمان هستند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که برنامه های پزشکی به طور کلی به استانداردهای کیفیت بیشتری نیاز دارند و تأثیر اقتصادی و اثربخشی بلند مدت آنها باید مورد مطالعه قرار گیرد.

نویسندگان نوشتند: “در این مطالعه ، ما 4،475 بیمار مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه را که پس از جراحی تحت بحث MDT قرار گرفته بودند ، وارد کردیم و متوجه شدیم که عوامل اجتماعی-جمعیتی همراه با عوامل بالینی و آسیب شناسی با رعایت MDT از نظر درمان های کمکی ارتباط دارد.”

از همه مهمتر ، برنامه جدید مبتنی بر تلفن هوشمند که برای مدیریت کامل دوره بیماران مبتلا به سرطان پستان طراحی شده است ، می تواند پایبندی بیماران به توصیه های MDT برای درمان کمکی را بهبود بخشد ، که به ما کمک می کند درمان کمکی سرطان پستان را پس از MDT بهتر مدیریت کنیم و نتایج بیماری را بهبود بخشد. این بیماران. ”

دیدگاهتان را بنویسید