مقدمه ای بر فناوری حقوقی – آکوموتیو


فن آوری مجاز، به عنوان یکی از حوزه های جدید علم و فناوری، به سرعت در حال پیشرفت است. بنابراین برخی از محققان میزان تغییر و پیشرفت را به صورت روزانه ارزیابی کرده اند. این رشته جدید علم به بسیاری از نیازهای حقوقی بشر پاسخ می دهد و با روندی که طی کرده، ماهیت انواع پاسخ به این نیازها را تغییر داده است. این تغییرات به حدی پیش رفته است که برخی از محققان به آن رسیده اند ربات وکلا صحبت می کنند. بنابراین بررسی دقیق و کنترل این منطقه ضروری است.

بخش اول: تعریف

شناخته شده ترین تعریف فناوری حقوقی، استفاده از فناوری، فناوری و نرم افزار برای ارائه خدمات حقوقی و پشتیبانی از صنعت حقوقی با دسترسی آسان تر، هزینه بیشتر، کارایی بیشتر و سرعت بیشتر است.

برخی دیگر گفتند فناوری حقوقی یک راه حل دیجیتالی برای ارائه خدمات حقوقی است.

گروه دیگری از محققان از فناوری حقوقی برای استفاده از فناوری و نرم افزار برای کمک به شرکت های حقوقی در مدیریت مشاوره حقوقی، صورتحساب، داده های بزرگ، اکتشافات الکترونیکی، تجزیه و تحلیل پیش بینی، مدیریت دانش و اسناد ذخیره استفاده می کنند. در نهایت، در تعریفی گسترده تر، می توان گفت که فناوری حقوقی در واقع بستر فناورانه آماده سازی اقدامات حقوقی مردم و دولت است.

فناوری حقوقی

بخش دوم: برنامه های کاربردی

فناوری حقوقی تقریباً در تمام زمینه های حقوقی استفاده می شود. استفاده اولیه از آن کمک به مؤسسات آمریکایی با صدور صورت حساب و حسابداری بود. اما دامنه آن به تدریج گسترش یافته است به طوری که امروزه فناوری حقوقی دارای کاربردهایی مانند فرهنگ لغت حقوقی، بستر ذخیره اطلاعات و قواعد حقوقی، شناسایی و کشف اشکالات حقوقی، جمع آوری ادله و اثبات پرونده های حقوقی است.

خدمات ارائه شده توسط این ابزار را می توان به ترتیب زیر طبقه بندی کرد:

  • ارائه اطلاعات حقوقی شامل قوانین، مقررات، مقررات و …
  • پلتفرم هایی برای اتصال کاربران به وکلا
  • تنظیم اسناد اعم از قراردادها و اسناد غیر قراردادی.
  • برهان و دلایل و براهین را جمع آوری کنید
  • تشخیص و شناسایی مشکلات حقوقی
  • خدمات حل اختلاف اینترنتی
  • بسترهای مالی برای هزینه های حقوقی و …

به طور کلی، همچنین شرکت های مختلف فن آوری آنها حقوق را بر اساس خدماتی که ارائه می دهند طبقه بندی می کنند:

  • سرمایه گذاری در فرآیند تامین مالی
  • مدیریت تمرین کنید
  • روش های حل اختلاف آنلاین
  • مدیریت قرارداد:

حوزه های حقوقی

این شرکت ها با ارائه این نوع خدمات حقوقی از فروشندگان، شرکا، مشتریان و کارکنان قراردادی حمایت می کنند. در ابتدایی ترین شکل خود، مدیریت قرارداد نرم افزار را می توان به عنوان نسخه الکترونیکی فضای آرشیو تعریف کرد. این فناوری هر فرآیند مربوط به داده های قرارداد، از جمله ساخت و استفاده از قرارداد را پوشش می دهد. مدیریت قرارداد موثر مستلزم درک تمام مراحل ساخت و استفاده از قرارداد است. شامل درخواست، تولید، مذاکره، تایید، اجرا، جستجو/گزارش، رضایت و انطباق، اصلاح / بررسی.

آموزش حقوقی

  • آموزش حقوقی
  • مدیریت پرونده:

در این نوع خدمات، شرکت‌ها با تسهیل اتوماسیون در رسیدگی‌های حقوقی، روش‌های مناسب و مؤثری را برای مدیریت اطلاعات و پرونده‌های مشتریان از جمله تماس‌ها، تقویم و زمان‌بندی، اسناد و سایر خدمات در اختیار وکلا قرار می‌دهند. این سرویس همچنین می تواند اطلاعات را با سایر وکلای سایر شرکت ها به اشتراک بگذارد و از ورود داده های تکراری جلوگیری کند.

  • توسعه تجاری:

این خدمات دسترسی شخصی وکلا به مسائل حقوقی مورد نیاز را بهبود می بخشد.

  • مصرف کننده
  • اکتشافات الکترونیکی:

این خدمات شناسایی، جمع آوری، نگهداری، بررسی، پردازش و تجزیه و تحلیل و تولید اطلاعات الکترونیکی ذخیره شده را برای استفاده به عنوان مدرک در پرونده های جنایی و مدنی تسهیل می کند.

  • تحقیق قانونی:

این خدمات شامل فناوری هایی است که فرآیند را قادر می سازد اطلاعات لازم برای حمایت از تصمیمات قانونی را شناسایی و دریافت کند.

  • اتوماسیون اسناد

فناوری حقوقی در ایران

بخش سوم: فناوری حقوقی در ایران

فناوری حقوقی هنوز در ایران پیشرفت چندانی نکرده است و در حال حاضر به تعدادی وب سایت و پلتفرم آنلاین محدود شده است. مثل واندا Wanda یک استارت آپ در زمینه فناوری های حقوقی است که برای دسترسی بهتر کاربران به خدمات حقوقی مانند بانک اسناد حقوقی و قراردادها طراحی شده است. مشاوره و پشتیبانی خاص برای هر قرارداد، به شما این امکان را می دهد که درخواست طراحی، تنظیم و بررسی قراردادهای قانونی را داشته باشید.

از جمله دلایلی که مانع توسعه فناوری حقوقی در ایران شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترس از فناوری و عدم پذیرش فناوری حقوقی توسط اشخاص حقوقی، عدم اطمینان سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این زمینه، عدم احساس نیاز به نوآوری و رویه های سازمانی و اجرایی موجود.

توسعه فناوری حقوقی بر ۵ رکن اصلی استوار است که با توسعه آنها باعث توسعه این صنعت نیز خواهد شد. بنابراین برای توسعه فناوری حقوقی در ایران پس از آگاهی از اهمیت این فناوری باید به ۵ مورد زیر توجه کرد:

Wanda یک استارت آپ در زمینه فناوری های حقوقی است

۱) تغییر روش و استراتژی قیمت گذاری: روش قیمت گذاری ارائه دهندگان خدمات حقوقی باید بر اساس خروجی باشد و نه ورودی. ۲) سرمایه گذاری در توسعه و تحقیق فناوری حقوقی: مقدار معینی از درآمد ارائه دهندگان خدمات حقوقی باید در تحقیقات سرمایه گذاری شود تا ایده ها، فرآیندها، مدل های تحویل سریع و هوشمند و فناوری جدید توسعه یابد. منابع: برای موفقیت در این زمینه. فناوری حقوقی علاوه بر منابع انسانی (شرکا، وکلا، وکلا، متخصصان، تکنسین ها، مبتکران و فناوران) باید منابع فناورانه نیز در دسترس باشد. ترکیب انسان و فناوری باعث کاهش هزینه ها و تسریع در ارائه خدمات می شود. بنابراین باید برنامه ریزی جدی در این زمینه انجام شود و شرکت های دانش بنیان ایجاد شود. ۴) ارزش آفرینی: ارزش آفرینی فرآیند شناسایی مشکلات مشتریان یا مشتریان برای توسعه خدماتی است که نیازهای آنها را به بهترین نحو برآورده کند. ارزش پیشنهادی قولی است که یک ارائه دهنده خدمات قانونی برای ارائه خدماتی خاص به مشتری می دهد. بنابراین یک پیشنهاد ارزش مبتنی بر ارزش آفرینی است و به مشتری می گوید که چرا این خدمات را بر سایر رقبا و همکاری با او ترجیح می دهد. در واقع با در نظر گرفتن این ستون، ارائه دهنده خدمات باید به وضوح مزایای خدمات خود را برای مشتری بیان کند. ۵) ساختار مالی مبتنی بر سود پایدار: سود پایدار نسبت بین ارزش واقعی و هزینه خدمات ارائه شده است. ساختار مالی این مدل تخمینی از هزینه‌های بازاری است که مشتری می‌خواهد برای خدمات خاص بپردازد، هزینه‌های متحمل شده و حاشیه‌های سودی که باید برای ادامه کسب‌وکار خود به دست آورد. اجرای همزمان تمامی این ۵ پرونده در ایران منجر به توسعه فناوری حقوقی می شود.

توسعه فناوری حقوقی

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟