من باردارم! حالا چی بخورم؟

از لحظه‌ای که تست بارداری با علامت «+» برمی‌گردد، زنان شروع به تعجب می‌کنند که در دوران بارداری چه بخورند و از خوردن چه چیزهایی پرهیز کنند. همه ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بهترین شروع ممکن را به فرزندمان می‌دهیم، اما انبوهی از اطلاعات موجود در مورد این موضوع، بدون ذکر توصیه‌های بعضاً ناخواسته اطرافیان‌مان، می‌تواند بسیار زیاد باشد.

تغذیه مناسب در دوران بارداری نقش مهمی هم در رشد کودک و هم در سلامت مادر در دوران بارداری ایفا می کند، بنابراین ضروری است که تا آنجا که می توانید به طور واقع بینانه بر روی تطبیق رژیم غذایی خود تمرکز کنید بدون اینکه احساس کنید نیاز به قفل دارید. خود را در خانه خود قرار دهید، یخچال خود را خالی کنید و از صفر شروع کنید. ما تمایل زیادی به شنیدن غذاهای “پرهیز” داریم، اما به نظر من این مهمتر است که تا حد امکان غذاهای “تشویق کننده” را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در اینجا چند دستورالعمل ساده وجود دارد تا مطمئن شوید که کودک و خودتان را تغذیه می کنید.

مجموعه ای از سبزیجات را بخورید که ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تامین می کنند. سبزیجات مختلف دارای مواد مغذی متفاوتی هستند، بنابراین سعی کنید آنهایی را که دوست دارید با هم ترکیب کنید و با هم ترکیب کنید و از بارداری به عنوان فرصتی برای آزمایش سبزیجات جدیدی مانند کلم پیچ یا چغندر سوئیس استفاده کنید که ممکن است قبلاً امتحان نکرده باشید. به ویژه سبزیجات سبز برگ نیروگاه های تغذیه ای هستند، بنابراین عاقلانه است که مصرف آنها را در هر فرصتی افزایش دهید. آنها سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر، روی و ویتامین های A، C، E و K هستند. همچنین منابع عالی فیبر، اسید فولیک، کلروفیل و بسیاری دیگر از ریزمغذی ها و مواد شیمیایی گیاهی هستند.

خوردن میوه ها نیز مفید است، به خصوص توت ها که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند. با این حال، اگر دیابت بارداری یا قند خون بالا دارید، باید با پزشک خود در مورد مقدار میوه مناسب در دوران بارداری صحبت کنید.

مصرف غلات تصفیه نشده مانند برنج قهوه ای، ارزن و کینوآ، آنزیم های ضروری، آهن، فیبر غذایی، ویتامین E و ویتامین های B کمپلکس را برای شما فراهم می کند. بدن دانه‌های تصفیه نشده را به آرامی جذب می‌کند، بنابراین انرژی پایدار و باکیفیتی برای گذراندن روز در اختیار شما قرار می‌دهند.

سبزیجات، میوه ها و غلات تصفیه نشده در کل دارای فیبر هستند که برای یک رژیم غذایی سالم مهم است، چه باردار باشید و چه نباشید. و اگر پزشک مکمل آهن تجویز کرده باشد، افزایش مصرف فیبر (و همچنین نوشیدن آب فراوان) می تواند به یبوستی که مکمل های آهن ایجاد می کند کمک کند.

و در مورد آب صحبت کردن، حیاتی است که در دوران بارداری هیدراته بمانید. اگر عادت به نوشیدن آب زیاد ندارید و به طور کلی مایعات دیگر (آبمیوه، نوشیدنی های رژیمی و غیره) را ترجیح می دهید، این یکی از زمینه هایی است که توصیه می کنم تمام تلاش خود را برای تغییر عادات خود در دوران بارداری انجام دهید زیرا مادر و نوزاد واقعاً به آن نیاز دارند. تا حد امکان آب خالص هیدراتاسیون مناسب سطح مایع آمنیوتیک را در حد کافی نگه می دارد و کم آبی می تواند منجر به انقباضات زودرس شود. یک راه عالی برای اطمینان از افزایش مصرف آب این است که یک بطری آب قابل شارژ مجدد با خود حمل کنید. اغلب جرعه جرعه بنوشید – نه فقط زمانی که تشنه هستید – و در آن روزهای بسیار گرم تابستان، به یاد داشته باشید که برای دو نفر مشروب می خورید.

اگر لبنیات می خورید، ایده خوبی است که در دوران بارداری، برخی از محصولات لبنی پرچرب مانند ماست را در رژیم غذایی معمول خود بگنجانید، زیرا محتوای چربی آن برای رشد کودک مفید است. خوردن چندین وعده در هفته از ماهی های چرب مانند سالمون یا ساردین به همین دلیل مفید است. ماهی همچنین منبع خوبی از پروتئین و آهن است و اسیدهای امگا ۳ موجود در بسیاری از ماهی ها رشد مغز کودک را تقویت می کند. اگر ماهی دوست ندارید، ممکن است بخواهید یک مکمل روغن ماهی با کیفیت بالا و تصفیه شده مصرف کنید.

در صورت امکان، میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک، گوشت‌های علف‌دار/ بدون هورمون و ماهی صید شده وحشی بخرید. این کار قرار گرفتن در معرض سموم و آفت کش ها را برای شما و کودکتان به حداقل می رساند. و در حالی که مصرف یک ویتامین معتبر دوران بارداری مهم است، بهترین تغذیه از غذاهای کامل حاصل می شود. خوردن طیف وسیعی از غذاهای کامل و فرآوری نشده تضمین می کند که انواع مواد مغذی لازم برای سلامت دوران بارداری را دریافت می کنید.

و در مورد تمام آن غذاهای “پرهیز” که ما در مورد آنها بسیار می شنویم چه می شود؟ مانند بسیاری از چیزها، همه چیز در مورد اعتدال است. اگر به درستی تغذیه شود، بدن انسان راه شگفت انگیزی برای فیلتر کردن مواد غیر ضروری در صورت مصرف متوسط ​​دارد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از این دستورالعمل ها پیروی کنید و در مورد جرعه شراب، فنجان قهوه یا کاسه بستنی شکلاتی که ممکن است هر چند وقت یکبار برای عبور از این تجربه هیجان انگیز و در عین حال سخت به آن نیاز داشته باشید استرس نداشته باشید. !

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع