مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری های زنان و زایمان

به قول معروف “غذا بهتر از دارو درمان می کند”. متخصصان تغذیه خاطرنشان می کنند که افراد باید در برنامه غذایی روزانه خود به ترکیب منطقی تغذیه توجه کنند و مواد غذایی زیر را به طور مناسب تکمیل کنند که به زنان در پیشگیری و مقاومت در برابر بیماری ها کمک می کند.

اول، کم خونی – مکمل غذاهای پر آهن

به دلیل از دست دادن دوره ای خون و دلایل دیگر، حدود بیش از ۳۰ درصد زنان از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج می برند. کم خونی طولانی مدت ممکن است به راحتی منجر به کاهش عملکرد تخمدان شود و اثرات مضری بر سلامت زنان داشته باشد.

غنی سازی و تغذیه خون را می توان “تکلیف” مادام العمر برای زنان گفت. جگر حیوانی، گوشت بدون چربی، اسفناج و سایر غذاها نه تنها آهن بالایی دارند، بلکه به راحتی جذب می شوند. متخصصان پزشکی یادآوری می کنند که زنان در دوران قاعدگی سعی کنند چای و قهوه غلیظ کمتری بنوشند تا تانن موجود در آن مانع از جذب آهن شود.

دوم، ناراحتی قاعدگی – نوشیدن شیر داغ با عسل

زنان اغلب در دوران قاعدگی دچار ناراحتی‌های جسمی زیادی مانند درد شکم، درد و ضعف در ناحیه کمر و زانو، خستگی بدن، اختلال در خواب و تحریک‌پذیری عاطفی و غیره می‌شوند. متخصصان زنان و زایمان اخیراً دریافته‌اند که اگر خانم‌هایی که در دوران قاعدگی هستند، هر شب یک لیوان شیر داغ با عسل بنوشند، می‌تواند انواع ناراحتی‌های قاعدگی را کاهش داده یا از بین ببرد. از آنجایی که پتاسیم موجود در شیر می تواند احساسات را آزاد کند، و اثر کاهش درد شکم و جلوگیری از عفونت را داشته باشد، در حالی که منیزیم موجود در عسل می تواند اعصاب مرکزی را تثبیت کند، به طوری که به زنان کمک می کند تا احساسات عصبی و فشار روانی را در طول قاعدگی از بین ببرند.

سوم، دیسمنوره – مقداری موز بخورید

موز سرشار از ویتامین B6 است که نقش مهمی در تثبیت اعصاب دارد. این نه تنها می تواند احساسات مضطرب زنان را در طول دوره قاعدگی تثبیت کند، بلکه می تواند به بهبود خواب و همچنین تسکین درد شکم کمک کند.

چهارم، میگرن – غذاهای حاوی منیزیم بیشتری بخورید

میگرن بیشتر در میان زنان در سنین باروری، به ویژه زنانی که به کار فکری مشغول هستند، رخ می دهد. مطالعه نشان می دهد که برای برخی از بیماران مبتلا به میگرن، سطح منیزیم خون آنها بسیار پایین است. اگر در رژیم غذایی روزانه خود به مصرف بیشتر مواد غذایی غنی از منیزیم مانند ارزن، گندم سیاه، لوبیا، موز، آجیل و غذاهای دریایی توجه کنند، می تواند بروز میگرن را کاهش دهد.

به طور کلی، بیشتر زنان با انواع بیماری های زنان و زایمان مشکل دارند که ممکن است بر زندگی و همچنین کار آنها تأثیر بگذارد. با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها پرداختیم، آنها باید کمک گرفته باشند و بدانند که چگونه غذای مناسب بدن خود را انتخاب کنند تا از بیماری های زنان جلوگیری کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع