مولتی ویتامین ضروری – ۸ نوع مولتی ویتامین با فواید عالی

درک انواع عالی مولتی ویتامین های ضروری و ترکیبات آنها همیشه خوب است. برخی از بهترین مولتی ویتامین ها عبارتند از:

  • مولتی ویتامین های کودک: این نوع مولتی ویتامین ها برای پاسخگویی به نیازهای نوزادانی که در حال رشد هستند تهیه می شود. آنها نقش مهمی در کمک به کودکانی دارند که رژیم غذایی متعادلی ندارند یا صرفاً غذای انتخابی دارند. مولتی ویتامین کودک باید حاوی مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی در سطوح مناسب باشد (باید بیش از حد مصرف شود). دوز کامل باید نه کمتر یا بیشتر از ۱۰۰٪ مواد معدنی و همچنین ویتامین ها را به کودک بدهد.
  • مولتی ویتامین های مردانه: آنها به منظور ارائه فرمولاسیون ویتامین ها و مواد معدنی به مردان برای قوی و سالم ماندن هستند. مولتی ویتامین‌های مردانه باید شامل ۷۰۰ میلی‌گرم فسفر، ویتامین C-90 میلی‌گرم، ویتامین E-15 میلی‌گرم، کلسیم-۱۰۰۰ میلی‌گرم، منیزیم-۴۱۰ میلی‌گرم، نیاسین-۱۶ میلی‌گرم، ویتامین B6-1.3 میلی‌گرم، ویتامین B12-2.4 میلی‌گرم در میلی‌گرم، فولات-۴۰ میلی‌گرم باشد. . با این حال، شما باید در مورد مقدار این ویتامین ها و مواد معدنی با پزشک خود مشورت کنید.
  • مولتی ویتامین های دوران بارداری: آنها برای مادران باردار مولتی ویتامین های ضروری را برای تغذیه آنها و نوزادان در حال رشدشان در رحم فراهم می کنند. هدف این مولتی ویتامین ها مکمل مادران باردار است که از تهوع صبحگاهی رنج می برند. این فرمول با هدف اطمینان از دریافت اسید فولیک کافی برای مادران قبل از فکر کردن به باردار شدن و حدود ۶۰۰ میکروگرم در زمان بارداری است.
  • مولتی ویتامین های ارشد; سالمندان ویتامین های بسیار کمی و همچنین مواد معدنی مورد نیاز برای قوی و سالم نگه داشتن آنها را دریافت می کنند. حتی اگر برخی از سالمندان ممکن است ویتامین مصرف کنند، برخی با شرایطی مواجه می شوند که خوردن آنها را دشوار می کند. بیشتر سالمندان سطوح مورد نیاز ویتامین D را مصرف نمی کنند و مجموعه ای از ویتامین های دیگر نیاز دارند.
  • مولتی ویتامین های زنانه: سلامت زنان منحصر به فرد است و به همین دلیل است که نیاز آنها به مولتی ویتامین بیشتر از مردان است. مثلا. زنانی که زایمان را تجربه می کنند به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند زیرا سطح خون آنها با هر بار زایمان کاهش می یابد. آهن، کلسیم و اسید فولیک باید در رژیم غذایی روزانه آنها گنجانده شود.
  • مولتی ویتامین آنتی اکسیدان: اهمیت این نوع مولتی ویتامین جزء جدایی ناپذیر بدن زنان است. این به خنثی کردن حرکات رادیکال های آزاد در بدن زن کمک می کند. این رادیکال‌های آزاد اساساً پیکربندی سلول‌های حیاتی بدن مانند غشای سلولی را از بین می‌برند و در نهایت آنها را مختل می‌کنند. آنتی اکسیدان ها به اتصال آلاینده های بدنام کمک می کنند و از این رو مضرات موجود در آنها را از بین می برند.
  • فولات: بخشی از رشد عنصری سیستم عصبی مرکزی را تشکیل می دهد و به عنوان ماده مغذی مورد استفاده در ساخت RNA و DNA که پایه سلول ها هستند، در نظر گرفته می شود. فولات همچنین برای جلوگیری از هرگونه تغییر در DNA شناخته شده است، بنابراین به دستگیری سرطان کمک می کند. مشکل بسته شدن ناقص ستون فقرات بررسی می شود.
  • ویتامین B6: به لیست مولتی ویتامین‌های ضروری می‌پیوندد که معمولاً پیریدوکسین نامیده می‌شوند و نقش آن کمک به متابولیسم و ​​تنظیم توپ برای عملکرد عالی مغز است. کمبود آن از کم خونی استقبال می کند و استفاده بیشتر می تواند سمی باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر