میوه ای که جان زنان را نجات می دهد!


تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که خوردن موز به عنوان یک غذای غنی از پتاسیم می تواند سلامت قلب زنان را بهبود بخشد. محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که خوردن موز برای سلامت زنان مفید است.

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که خوردن موز به عنوان یک غذای غنی از پتاسیم می تواند سلامت قلب زنان را بهبود بخشد. محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که خوردن موز برای سلامت زنان مفید است.

به گزارش بازتاب؛ در این میان، علاوه بر موز، آووکادو و ماهی قزل آلا، به دلیل داشتن پتاسیم، به مبارزه با اثرات منفی نمک در رژیم غذایی و کاهش فشار خون کمک می کند. سایر غذاهای غنی از پتاسیم شامل سبزیجات، میوه ها، آجیل، لوبیا، محصولات لبنی و ماهی است.

دکتر لیفرت وگت، پروفسور نفرولوژی بالینی و فیزیولوژی کلیه در دانشگاه آمستردام هلند و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: می دانیم که مصرف زیاد نمک با افزایش فشار خون و افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

توصیه های بهداشتی بر محدود کردن نمک تمرکز می کنند، اما زمانی که رژیم غذایی ما از غذاهای فرآوری شده تشکیل شده باشد، رسیدن به این امر دشوار است. پتاسیم به بدن کمک می کند تا سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

در مطالعه ما، پتاسیم رژیم غذایی با بیشترین از دست دادن خون در زنان همراه بود. این مطالعه شامل بررسی بیماری های نزدیک به ۲۵۰۰۰ مرد و زن بریتانیایی بین ۴۰ تا ۷۹ سال به عنوان بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی بین سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۷ بود.

در این مطالعه، شرکت کنندگان پرسشنامه هایی را در مورد عادات سبک زندگی خود تکمیل کردند و فشار خون و نمونه ادرار آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

از سدیم و پتاسیم ادرار برای اندازه گیری میزان غذای دریافتی استفاده شد. محققان همچنین دریافتند که با افزایش دریافت پتاسیم در زنان، فشار خون کاهش می یابد و با افزایش دریافت پتاسیم، فشار خون آنها افزایش می یابد.

بر این اساس مشخص شد که هر گرم افزایش روزانه پتاسیم با کاهش ۲.۴ میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک در این زنان همراه است، در حالی که ارتباطی بین پتاسیم و فشار خون در مردان مشاهده نشد.

شرایط شرکت کنندگان به طور متوسط ​​۱۹.۵ سال پیگیری شد و در این مدت ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در بیمارستان بستری شدند یا به دلیل بیماری قلبی فوت کردند.

پس از تنظیم فاکتورهایی مانند سن، جنسیت، شاخص توده بدن، مصرف دخانیات، الکل و داروهای کاهنده چربی، دیابت و حمله قلبی یا سکته قبلی، محققان دریافتند افرادی که بیشترین دریافت پتاسیم را دارند، ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر قرار دارند. . از در حال توسعه قلب واقع شده است. مردان ۷ درصد کمتر و زنان ۱۱ درصد کمتر در معرض خطر مشکلات قلبی هستند.

به گفته محققان، میزان نمک در رژیم غذایی بر رابطه بین پتاسیم و حوادث قلبی در هر دو جنس تأثیری نداشت. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که بزرگسالان حداقل ۳.۵ گرم پتاسیم و کمتر از ۲ گرم سدیم (۵ گرم نمک) در روز مصرف کنند.

شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله قلب اروپا منتشر شده است.