نان کینوا: منبع روزانه پروتئین و ویتامین شما

نان کینوا فیبر و سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین E، آهن، پتاسیم، منیزیم، روی و ویتامین های B را برای بدن شما فراهم می کند. منیزیم یک ماده معدنی مهم است که بیش از ۳۰۰ آنزیم را تنظیم می کند که مهم ترین آنها مربوط به مصرف گلوکز و ترشح انسولین در بدن است.

کینوا منبع خوبی از پروتئین گیاهی است و دانه های گیاه کینوا هستند که برای تهیه آرد برای نان آسیاب می شوند. دارای مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب اشباع شده است. حاوی اسیدهای فنولیک، لیگنان ها، فیتواستروژن ها و مواد شیمیایی گیاهی خاص است و همه این عناصر به کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و دیابت کمک می کنند.

برای تهیه نان کینوآ باید از صفر شروع کنید، در غیر این صورت می توانید آرد کینوا (معمولاً ۵٪ تا ۱۰٪) را با آردهای دیگر مخلوط کنید تا دستور پخت نان مورد علاقه خود را درست کنید. آنچه با آرد کینوا مخلوط می کنید به نیازهای غذایی خاصی که ممکن است داشته باشید بستگی دارد.

هنگام مصرف نان کینوا لازم نیست نگران کالری باشید. به عنوان یکی دیگر از مزایای این نوع نان کربوهیدرات های پیچیده آن است که به سیر ماندن معده برای مدت طولانی تری کمک می کند و به دلیل پیچیده بودن دارای خواصی است که آزاد شدن مداوم انرژی را در بدن شما تنظیم می کند. اگر مشکل وزن دارید، می توانید رژیم بگیرید تا نتایج رضایت بخشی را در کاهش وزن اضافی مشاهده کنید. و کسانی که از رژیم غذایی نان پیروی می کنند، در مورد لاغری سایز و وزن خود، تأثیرات قابل توجهی خواهند دید.

نان کینوا فیبر زیادی در خود دارد. فیبر به شما کمک می کند تا غذا را بهتر هضم کنید زیرا این ماده مغذی حرکت روده را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا آن چربی ها را راحت تر و سریع تر بسوزانید. فیبر همچنین برای از بین بردن کلسترول بد شناخته شده است که تهدیدات سلامتی مانند یبوست، هموروئید و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. ثابت شده است که فیبر در کاهش خطر ابتلا به دیابت موثر است.

کینوا (Chenopodium Quinoa) به عنوان مغذی ترین غلات در جهان شناخته می شود. این یکی از محصولات غذایی اصلی در آمریکای جنوبی است، اما اخیراً در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا مورد توجه قرار گرفته است. کینوا در صنایع غذایی کاربردهای مختلفی دارد. هم دانه ها و هم برگ های گیاه کینوا قابل خوردن هستند. برگ ها به طور طبیعی پخته می شوند و به عنوان سالاد یا غذای جانبی سرو می شوند، شبیه به اسفناج یا سبزی چغندر. دانه ها برای تولید آرد کینوآ پردازش می شوند تا نان کینوآ مغذی شما ایجاد شود یا از غلات کامل کینوا به عنوان یک ماده اصلی در نان کینوآ غلات کامل استفاده شود. در مقایسه با سایر نان های معمولی، ارزش غذایی عالی دارد و طعم آن نیز عالی است!

غذاهای سالم مناسب نه تنها زندگی روزمره شما را تقویت می کند، بلکه سال های ارزشمندی را به زندگی شما اضافه می کند. شرایطی مانند سرطان، چاقی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و غیره همگی به کمبود غلات کامل در رژیم غذایی ما نسبت داده می شود. افزایش مصرف غلات کامل طبیعی و محصولات جانبی آن یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سریع سلامت و تندرستی بدون هیچ تلاش عمده است. فقط نیاز به تغییر دارد. تغییر در نحوه غذا خوردن و تغذیه بدن با غذاهای طبیعی مانند کینوا تا بدن شما بتواند عملکردهای طبیعی خود را بهتر انجام دهد.

پس همین الان آن سوئیچ را بسازید! به نان سالم تری بروید! به نان کینوا بروید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع