نظارت بر BMI برای کنترل دیابت نوع ۲


نظارت بر BMI برای کنترل دیابت نوع ۲

BMI سالم برای بزرگسالان سفیدپوست و سیاه پوست بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ است

بزرگسالان جنوب آسیا باید BMI خود را بین ۱۸.۵ تا ۲۲.۹ نگه دارند

برای اینکه ببینید آیا BMI شما در محدوده سالم است یا خیر، به پست وبلاگ ما در مورد علل دیابت نوع ۲ مراجعه کنید

BMI خود را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید. این در واحدهای متریک انجام می شود، بنابراین ابتدا باید وزن و قد خود را به کیلوگرم و متر تبدیل کنید

نحوه تبدیل پوند به کیلوگرم

۱ پوند = ۰.۴۵ کیلوگرم

۱ سنگ = ۶.۳۵ کیلوگرم

نحوه تبدیل اینچ به متر

۱ اینچ = ۰.۰۲۵۴ متر

۱۲ اینچ (۱ فوت) = ۰.۳۰۴۸ متر

BMI = وزن شما بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد شما بر حسب متر.

برای محاسبه مجذور قد، قد خود را در قد ضرب کنید از فرمول زیر استفاده کنید

وزن (کیلوگرم)

ارتفاع (متر) x ارتفاع (متر)

در اینجا نمونه ای از وزن جین ۶۴ کیلوگرم است

قد او ۱.۶۲ متر است

BMI= ۶۴

۱.۶۲×۱.۶۲

=۶۴

۲.۶۲۴۴

= ۲۴.۳۹

بنابراین، اگر جین سفید یا سیاه‌پوست باشد، فقط در محدوده سالم قرار دارد، اما باید مراقب وزن خود باشد.

اگر جین اهل آسیای جنوبی است، باید وزن کم کند (زیرا قدش بلندتر نخواهد شد!)

اگر جین ۲ کیلوگرم (حدود ۴ پوند) اضافه کند، خارج از محدوده سالم BMI حرکت می کند.

نظارت بر BMI آسان است، فقط قد خود را بر حسب متر محاسبه کنید، آن را در همان عدد ضرب کنید و پاسخ خود را ذخیره کنید. این مقدار همیشه یکسان خواهد بود زیرا قد ما تغییر نمی کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/