نکات کاهش وزن سالم – کربوهیدرات خوب و کربوهیدرات بد

هنگام تلاش برای یافتن بهترین راه برای کاهش وزن، لازم نیست تمام کربوهیدرات‌های خود را کنار بگذارید – در واقع، می‌توانید طعم جدید، بافت و مواد مغذی با ارزش را از منابع کربوهیدرات جدید دریافت کنید. سعی کنید یکی از این غلات را در رژیم غذایی خود وارد کنید:

جو: منبع عالی فیبر، به ویژه بتا گلوکان و پکتین، که هر دو به دلیل خواص کاهش کلسترول در حال مطالعه هستند. همچنین منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B، سلنیوم، روی و آهن است.

برنج قهوه ای; ویتامین B، فیبر، پروتئین، سلنیوم، منیزیم و پتاسیم بیشتری نسبت به برنج سفید دارد، هرچند زمان پخت طولانی‌تر خواهد بود.

ایمر: از نظر طعم و بافت سبک تر از توت گندم اما با مشخصات غذایی یکسان.

ارزن: این دانه ترد و زودپز منبع خوبی از فیبر و پروتئین گیاهی است. همچنین حاوی پتاسیم، ویتامین B، اسید فولیک، آهن، منیزیم، مس و روی است.

کوینو: یک پروتئین کامل عالی (حاوی لیزین، اسید آمینه ای که در اکثر غلات وجود ندارد) و منبع خوبی از ریبوفلاوین، ویتامین E، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی، مس و فیبر است.

توت گندم و بلغور: منابع شگفت آور و شیرین و جویدنی فیبر، پروتئین، ویتامین های B، اسید فولیک، روی، آهن و منیزیم و همچنین مواد شیمیایی گیاهی. بلغور نام توت گندم است که بخارپز شده و ترک خورده است.

چگونه کربوهیدرات های خوب بیشتری را در رژیم غذایی خود دریافت کنید

  • برای کاهش سرعت جذب قند، مقداری چربی اضافه کنید.
  • به جای میوه به تنهایی، ترکیبی از آب میوه و سبزیجات بنوشید.
  • غلات جدید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از کربوهیدرات های جدید لذت ببرید.

چگونه کربوهیدرات های بد کمتری را در رژیم غذایی خود دریافت کنیم؟

  • کربوهیدرات های سفید فرآوری شده را حذف کنید.
  • اندازه های بیش از حد وعده ها را حذف کنید.
  • انجام Gl را متوقف کنید و به GL بروید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر