نیازهای استخوان – آیا کلسیم عنصر ضروری است؟

وقتی در حال رشد هستید، برای رشد به مواد مغذی خاصی نیاز دارید. هنگامی که به اندازه نهایی بالغ خود رسیدید، به مواد مغذی رشد در همان مقادیری که در دوران رشد خود بودید نیاز ندارید.

نیازهای استخوانی خود را هوشمندانه در نظر بگیرید

بدن یک کودک در حال رشد مقادیر خوبی از کلسیم را می پذیرد، اما زمانی که او در حال رشد است، مقدار زیادی از این مقادیر را دفع می کند. مردم مقادیر زیادی کلسیم را به امید حفظ چابکی استخوان های خود یا به منظور جبران کلسیم از دست رفته مصرف می کنند، اما کلیه ها به دفع بیشتر آن ادامه می دهند. درست است که مقداری کلسیم مورد نیاز است، اما نیاز بدن به مقادیر نگهداری است، نه مقادیر رشد. پس چه فایده ای دارد که آن را به زور در گلوی خود فرو کنید، در حالی که حتی وارد استخوان ها نمی شود؟ در واقع، بارها خون با کلسیم بار می‌شود و آن را در امتداد رگ‌های خونی رسوب می‌کند که بر خاصیت ارتجاعی این رگ‌ها و همچنین بافت‌های عضلانی تأثیر منفی می‌گذارد. به گفته دکتر H. Ray Evers از کتابخانه آنلاین منیزیم، مصرف بیش از حد کلسیم از سایر عناصر ضروری مانند منیزیم پیشی می گیرد و باعث می شود عضله قلب سریعتر از حد معمول منقبض و ضربان داشته باشد، در حالی که عضله قلب پیر می شود.

عقل سلیم به من می گوید که از دست دادن کلسیم به دلیل کمبود کلسیم نیست، در غیر این صورت بدن آن را دفع نمی کند. باز هم عقل سلیم به من می گوید آنچه بدن به آن نیاز دارد چیزی است که مقدار کلسیم مورد نیاز را در استخوان ها حفظ کند – نوعی چسب موثر. پس چقدر خوب است که از تحمیل چیزهایی که بدنتان به آن نیازی ندارد دست بردارید.

مواد معدنی برای استخوان ها

وقتی می خورید یا می نوشید، سعی کنید مقداری تعادل برقرار کنید. می دانید، مواد معدنی معمولاً در سمت قلیایی نوار pH قرار دارند. یعنی عموماً نمک های قلیایی هستند. پس از قورت دادن غذا، اولین نقطه توقف معده است. معده با اسید معده به نام اسید کلریدریک کمک می کند. این اسید با تجزیه بیشتر غذایی که می خوریم هضم می شود. هنگامی که غلظت یک ماده معدنی را با زیاده روی در مواد دیگر مصرف می کنید، مقدار زیادی از این اسید را مصرف می کند و سایر مواد معدنی ضروری شانس کمی برای هضم و جذب در سیستم خواهند داشت. لطفاً توجه داشته باشید که آنها “ضروری” هستند. اجتناب از این مواد معدنی یا مصرف کمتر از مقادیر بهینه به منزله فقدان چیزی ضروری یا حیاتی است. از آنجایی که آنها عمدتا قلیایی هستند، تمایل به خنثی کردن اسید گوارشی در معده دارند و برای اینکه یکی از آنها بهتر از دیگری رقابت کند، گزینه مطمئنی برای مصرف نیست. تا آنجایی که به استخوان‌های ما مربوط می‌شود، مواد معدنی وجود دارند که به‌جای از دست دادن سریع‌تر کلسیم در استخوان‌ها، به‌عنوان چسب در حفظ کلسیم در استخوان‌ها عمل می‌کنند. به نظر می رسد که این یکی از ترفندهایی است که گیاهخواران را برای سال های بیشتری سرپا نگه می دارد. مواد معدنی به راحتی قابل هضم ممکن است در سبزیجات و میوه های تازه فراوان باشد یا نباشد، اما اساساً نقش چسب استخوان را بازی می کنند.

چسب استخوان

چسب های شناخته شده ای وجود دارد که اگر به آنها فرصت داده شود، دوست واقعی استخوان های شما خواهند بود. اینها مواد معدنی مانند منیزیم، ویتامین K و بور هستند. من به کسی توصیه نمی کنم که به فکر مکمل باشد. من این را می گویم زیرا مطالعات موردی تأیید شده ای وجود دارد که مثلاً سمیت منیزیم ناشی از مکمل ها است. به نظر می‌رسد که بدن با غذاهای طبیعی بهتر همکاری می‌کند، زیرا در تحقیقات شخصی‌ام، سابقه‌ای از سمیت منیزیم به شکل طبیعی آن – غذاهای تازه – پیدا نکرده‌ام.

سرانجام

سعی کنید در یک رژیم غذایی متعادل تجدید نظر کنید. رژیم غذایی متعادل دیگر در دسته مواد مغذی کلان، که فقط کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها هستند، در نظر گرفته نمی شود. ما باید ویتامین ها و مواد معدنی را نیز اضافه کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر